Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6974537 kertaa)

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10650 : 16.07.12 - klo:14:07 »
Takin suunnittelija on tehnyt joitain irvokkaita valintoja, mutta setissä ei sinänsä ole mitään moitittavaa.

Osman

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 709
  • Parturiunt Montes...
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10651 : 16.07.12 - klo:14:18 »
Takin värityksen osalta kävisit hyvin edustamaan suomea KOK:ssa.
Lainaus
Sanotaan, että kravatin toi Länsi-Eurooppaan kroaattirykmentti, joka palveli Ludvig XIV:n joukoissa Ranskassa. Nämä Balkanin rebuusit olivat taistelleet aikaisemmin Turkin valtaa vastaan ja vapaus-tai-kuolema-hengessä he pitivät kaulassaan liinan pätkää symboloimassa hirttoköyttä.

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10652 : 16.07.12 - klo:15:15 »
Suitsipa tyylisi, ComradeJ, sillä olet jatkuvasti tarpeettoman kärkäs.

Itse en näe kansallispuvussa sinänsä mitään vikaa, mutta mielestäni käyttäjällä ja puvulla pitäisi olla jonkinlainen side.

Ivyman esitti minulle kysymyksen samasta aiheesta. Kansallispuvut.fi-sivustolla on vastattu tähän kysymykseen seuraavasti: "Moni valitsee kansallispukunsa omien juuriensa perusteella, mutta puvun voi valita myös omien mieltymystensä mukaan." Eli jos jokin side löytyy, se on vaan poonusta.

ComradeJ:n näkemys on sallittu, mutta tuollainen loukkaava nimittely ei.
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

Osman

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 709
  • Parturiunt Montes...
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10653 : 16.07.12 - klo:15:30 »
Suitsipa tyylisi, ComradeJ, sillä olet jatkuvasti tarpeettoman kärkäs.

Itse en näe kansallispuvussa sinänsä mitään vikaa, mutta mielestäni käyttäjällä ja puvulla pitäisi olla jonkinlainen side.

Ivyman esitti minulle kysymyksen samasta aiheesta. Kansallispuvut.fi-sivustolla on vastattu tähän kysymykseen seuraavasti: "Moni valitsee kansallispukunsa omien juuriensa perusteella, mutta puvun voi valita myös omien mieltymystensä mukaan." Eli jos jokin side löytyy, se on vaan poonusta.

ComradeJ:n näkemys on sallittu, mutta tuollainen loukkaava nimittely ei.

Ja voihan sitä siteen luoda ( vertaa suomalaiset miesh... jalkapallossa).
 
Lainaus
Sanotaan, että kravatin toi Länsi-Eurooppaan kroaattirykmentti, joka palveli Ludvig XIV:n joukoissa Ranskassa. Nämä Balkanin rebuusit olivat taistelleet aikaisemmin Turkin valtaa vastaan ja vapaus-tai-kuolema-hengessä he pitivät kaulassaan liinan pätkää symboloimassa hirttoköyttä.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10654 : 16.07.12 - klo:20:48 »
En olisi uskonut, että pääsee rotsi suoraan paketista päälle mutta tässä heinäkuussa mikään ei yllätä. Feuer frei!


mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10655 : 16.07.12 - klo:20:49 »
Helkutti, tuohan toimii!

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10656 : 16.07.12 - klo:20:52 »
On se komia vaikka tulee tietyt palomiesvibat. Paranee vaan kun näkee pari vuotta reipasta käyttöä.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10657 : 16.07.12 - klo:21:09 »
Kengät ei varsinaisesti ole sirot eikä pliisut mutta pohjat ja reunokset eivät toki maalaistyylin tasolle yllä. En vaan jaksaisi kaivaa tweedibootseja esiin heinäkuussa. Johonkin se raja on vedettävä. Sitten raskaampaa settiä kun säät alkaa sitä yhtenään puoltamaan.



Pitää rullailla lahkeita jos tulee lisää raakafarkkukelejä.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10658 : 16.07.12 - klo:21:21 »
En mä nyt tiedä noista co-ressin käänteistä. Aika worker-henkiset, tai fiftarit. Nahkatakki noiden käänteiden kanssa. On tuo internationaali aika rouhea kyllä, että miksi ei vois olla noinkin korkeet käänteet. Ei niitten aina tarvi olla niin pienet, olen eri mieltä muiden kanssa siitä.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10659 : 16.07.12 - klo:21:31 »
Totta.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10660 : 16.07.12 - klo:21:38 »
^^ Tarkoitatko nyt paksuudella käänteiden korkeutta vai paksuutta?
Suositellaan täysraittiutta.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10661 : 16.07.12 - klo:21:39 »
Nuo meikäläisen käänteet on muuten jo kaksinkertaiset eli jos käärisi ivyman mitalle tulisi nelinkertaiset. Melkein sellainen tunne, että olisin vielä leveämpiäkin nähnyt mutta pitää tesmailla.

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10662 : 16.07.12 - klo:21:44 »
Tehdäänpä piäni rounduppi viime päivien setiestä:

AE:lla hieno kokonaisuus! Uudet mustat klopot vaan hankintaan, suosittelen Hallameita.

Lapo: Meinasin sanoa, että vaihtaisin navyt chinot, mutta olit näköjään jo sen itsekkin kirjoittanut. Ei muuta parannettavaa.

AK: Yleensä en keksi sullle mitään huomautettavaa, mutta nyt housuille antaisin sitä kuuluisaa liekinheitintä. Ei toimi tuollainen kirkas punainen (nantucketitkin tarvitsevat vahvaa ivy-henkisyyttä), valitan. :/

danius: Hienostelematonta ja toimivaa. Minusta teikäläisen parhaita settejä!

LA: Equuksesta plussaa. Laukku/kello ja purkkarit eivät aivan mene samaan maailmaan omassa mielessäni, toimisi ehkäpä paremmin valkoinen paita napit italotyyliin auki ja driverit jalassa?

sproily:llä toimivaa omassa tyylissään. Kuva menee jo taiteen puolelle.

Tane: Olinkin jo venaillut jotain teikäläiseltä. Toimii ainakin kuvissa, hyvin otetaan Tiger of Swedenistä (lipputasku ei tosin ihan uppoa) irti näin kesälläkin. Onko Ouluun tullu kesä kun voi noin neppailla?

CR: Tjaa-a. En osaa oikein sanoa tuosta takista mitään. Aika kirkas se on. :)


Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10663 : 16.07.12 - klo:21:59 »
Tässäpä minun lauantai-illalta. Kassi täynnä kaljaa, toki. Takki menee huomenna kunnon prässiin, itse en enää uskalla kun kerran jo paloi.



[spoiler][/spoiler]

[spoiler][/spoiler]

[spoiler][/spoiler]


Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10664 : 16.07.12 - klo:22:04 »
^ Nuo tupsukengät ovat paljon enemmän minun mieleeni kuin ne italialaistyyppiset.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.