Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6977109 kertaa)

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10230 : 01.07.12 - klo:22:09 »
Mikä on tuo Alexin huikea takki?

Olisko Lubiam?

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10231 : 01.07.12 - klo:22:12 »
Mr Bassolla mahtava setti. Fonziekin melken kalpenee tuon nahkatakkicooliuden rinnalla. Mitkä noi broguet muuten on? Todella nätti pyöreä lesti mun makuun.

Kiitos. Kuten vielä muillekin kommentoijille...

Kengät on Alfred Sargentin Shipton&Heneage-lafkalle tekemät.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10232 : 01.07.12 - klo:22:27 »
Tuo takki on se LBM 1911, mikä mulla on ollut tässä ketjussa varmaan jokaisessa kesäkuvassa. Ihan hiton monipuolinen rotsi, joka menee niin rennommissa juhlissa solmion kera kuin bileissä t-paidan kanssa.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10233 : 01.07.12 - klo:22:28 »
Hyvää meininkiä kaikilla. Pojat vintagessa todella tyylikkäänä ja istuvissa vaatteissa. Lindströmin takki on hyvän näköinen, tarviikohan hihoja pidentää? Tuosta kuvasta on vähän huono sanoa.

 Olen ajatellut hartioiden istuvuutta viime aikoina melko lailla, ja nyt pakko tarttua Lindströmin takkiin sen verran kun kuvallinen esimerkki sattui kohdalle. Eli hänen takin hartiat eivät todellakaan ole liian leveät. Mutta ajattelin että onko jo päin vastoin, koska hartia loppuu ennen olkapäätä ja loput olkapäästä on hihassa. Mitä mieltä muut ovat, tajuatteko mitä tarkoitan? Siis Linsdtröm ei ole ainoa jolla vastaava efekti on näkykynyt, mutta tuorein. Onko tuo efekti ok, eli onko se mielipidekysymys jos tykkää tollain istuvasta hartiasta, vai onko se nyt muotia? Vai onko tuossa nyt täydellinen hartia? Tuleehan tuossa tietysti pumpatumpi lookki (tietty siellä pitää olla jotain pumpattua siellä hihassa, mitä Lindströmillä en todellakaan epäile olevan) mutta joskus olen ajatellut että menee jo liian pieneksi hartia.

Sorry Lindström, ei sun settiä kohtaan, se on hyvä. Mutta se laittoi miettimään ja oppimistahan varten täällä ollaan.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

tuplamunkki

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10234 : 01.07.12 - klo:22:36 »
En kyllä ois ikinä uskonu sanovani tätä, mut...

Tohon AE:n ekaan kuvaan sopis kaikille fedorat (ja konepistoolit)

Tämä on totta! Hyviä kuvia ja hyvää pukeutumista.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10235 : 01.07.12 - klo:22:39 »
Tuo takki on se LBM 1911, mikä mulla on ollut tässä ketjussa varmaan jokaisessa kesäkuvassa. Ihan hiton monipuolinen rotsi, joka menee niin rennommissa juhlissa solmion kera kuin bileissä t-paidan kanssa.
Olikos Yooxin lisäksi mitä hyviä nettikauppoja Lubiamin suhteen (baytä ei lasketa)? Kun jokainen vastaantuleva Lubiam tuntuu olevan erittäin tyylikäs, niin täytyy miettiä syystakkeja ihan toden teolla...

tuplamunkki

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10236 : 01.07.12 - klo:22:56 »
Mikäli saa esim. T'uomosta kerralla varmemmin hyvän istuvuuden, eikö se muka ole sen mahdollisen pienen lisämaksun arvoista? Nettikaupat, erityisesti Yoox, jossa ei ilmoteta mittoja on kokojen ja istuvuuden suhteen arvailua. Yooxin palautuspolitiikka on hyvä, mutta vaivan sekin maksaa ja asiakaspalvelua, kokeilumahdollisuus ja helppous pienen lisämaksun arvoista. Ja eikö muutenkin olis mukava tukea alan yrittäjyyttä? :)
« Viimeksi muokattu: 01.07.12 - klo:22:58 kirjoittanut tuplamunkki »

Tauno

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10237 : 01.07.12 - klo:22:58 »
Tommilla loistava puku! (Muilla kans mahtavaa..) Loistava!!

Ainoana korjauksena, koetappa vain sitoa solmiosi pitemmäksi, vyön yli. Ota mallia vaikka b&tailorshopin changwoo parkilta. Tämä on kyllä kovasti mielipidekysymys, mutta minun silmääni pidemmäksi solmittu näyttäisi paremmalta.

Sen verran paljon hyviä settejä, etten jaksa muita alkaa kommentoimaan.

--------
Mitä noihin hihanpituuksiin tulee, niin lyhyemmät sopivat oikein hyviin moniin setteihin. Ei se mitta ole mikään pyhä asia, josta poikkeaminen olisi synti...

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10238 : 01.07.12 - klo:23:03 »
Jep, kondalle suosittelisin T'uomossa käyntiä. Voi meinaan hyvinkin olla, ettei nuo Lubiamit sovi sulle ollenkaan. Jostain muistan lukeneeni, että olisit ollut suunnilleen yhtä pitkä kuin mää(188cm). Nuo LBM:t on leikattu aika lyhyiksi ja itselle tuo koko 50 on jo aika pepunjäädytin, joten 48 tai 46 voi olla sulle jo aika lyhyt. Ellet sitten hae jotain super bumfreezeriä.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10239 : 01.07.12 - klo:23:23 »
Jaa no voihan sitä siellä käydä. Kiitos vinkistä. Hintatason sopivuuden voi sitten miettiä paikan päällä - ei mitään hajua, mitä nuo maksavat. Olen jo melko tottunut siihen tosiasiaan, että löydän melkeinpä pelkästään takanjäähdyttäjiä, jos istuvuus sattuu muuten sopimaan.

JKLindström

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10240 : 01.07.12 - klo:23:46 »
Hyvää meininkiä kaikilla. Pojat vintagessa todella tyylikkäänä ja istuvissa vaatteissa. Lindströmin takki on hyvän näköinen, tarviikohan hihoja pidentää? Tuosta kuvasta on vähän huono sanoa.

 Olen ajatellut hartioiden istuvuutta viime aikoina melko lailla, ja nyt pakko tarttua Lindströmin takkiin sen verran kun kuvallinen esimerkki sattui kohdalle. Eli hänen takin hartiat eivät todellakaan ole liian leveät. Mutta ajattelin että onko jo päin vastoin, koska hartia loppuu ennen olkapäätä ja loput olkapäästä on hihassa. Mitä mieltä muut ovat, tajuatteko mitä tarkoitan? Siis Linsdtröm ei ole ainoa jolla vastaava efekti on näkykynyt, mutta tuorein. Onko tuo efekti ok, eli onko se mielipidekysymys jos tykkää tollain istuvasta hartiasta, vai onko se nyt muotia? Vai onko tuossa nyt täydellinen hartia? Tuleehan tuossa tietysti pumpatumpi lookki (tietty siellä pitää olla jotain pumpattua siellä hihassa, mitä Lindströmillä en todellakaan epäile olevan) mutta joskus olen ajatellut että menee jo liian pieneksi hartia.

Sorry Lindström, ei sun settiä kohtaan, se on hyvä. Mutta se laittoi miettimään ja oppimistahan varten täällä ollaan.



Nou hätä, kaikki rakentava palaute on hyvästä. Tajuan mitä tarkoitat tolla olkapään ehkä liiallisella trimmeydellä, tosin pakko sanoa että asento ja kameran settingit vääntää tosta kuvasta aika luonnottoman. Itse diggailen trimmimpää istuvuutta ja tuo takki miellyttää omaa silmää.

Ps. Väännetäänkö kättä?

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10241 : 01.07.12 - klo:23:56 »
Hah! Joo se tuo sun asento tietty tiukentaa vielä hihaa. Hyvän näköinen takki. Mutta tuohon olkapää/hartia- asiaan yleensäkin haluaisin kommentteja, koska täydellisestä hartiasta aina puhutaan.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10242 : 02.07.12 - klo:00:26 »
Hah! Joo se tuo sun asento tietty tiukentaa vielä hihaa. Hyvän näköinen takki. Mutta tuohon olkapää/hartia- asiaan yleensäkin haluaisin kommentteja, koska täydellisestä hartiasta aina puhutaan.

Ei sellaista ole.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10243 : 02.07.12 - klo:07:30 »
Tommilla loistava puku! (Muilla kans mahtavaa..) Loistava!!

Ainoana korjauksena, koetappa vain sitoa solmiosi pitemmäksi, vyön yli. Ota mallia vaikka b&tailorshopin changwoo parkilta. Tämä on kyllä kovasti mielipidekysymys, mutta minun silmääni pidemmäksi solmittu näyttäisi paremmalta.

Hey, thänks!

Puku vaatii vähän vielä muokkausta housujen leveyden ja pituuden, hihojen pituuden, kropan väljyyden ja hartioiden istuvuuden osalta. Pienistä muokkaustarpeista huolimatta pidän puvusta kovasti. Erityisesti puvun valko-ruskea PoW-kuosi - joka ei kylläkään erotu noilta kuvausetäisyyksiltä - on mieleeni.

Täytyypä kokeilla solmia seuraavalla kerralla solmio vähän ylipitkäksi. Se tosiaan saattaisi näyttää paremmalta korkeiden housujen kanssa.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #10244 : 02.07.12 - klo:11:13 »
Olen ajatellut hartioiden istuvuutta viime aikoina melko lailla, ja nyt pakko tarttua Lindströmin takkiin sen verran kun kuvallinen esimerkki sattui kohdalle. Eli hänen takin hartiat eivät todellakaan ole liian leveät. Mutta ajattelin että onko jo päin vastoin, koska hartia loppuu ennen olkapäätä ja loput olkapäästä on hihassa. Mitä mieltä muut ovat, tajuatteko mitä tarkoitan? Siis Linsdtröm ei ole ainoa jolla vastaava efekti on näkykynyt, mutta tuorein. Onko tuo efekti ok, eli onko se mielipidekysymys jos tykkää tollain istuvasta hartiasta, vai onko se nyt muotia? Vai onko tuossa nyt täydellinen hartia? Tuleehan tuossa tietysti pumpatumpi lookki (tietty siellä pitää olla jotain pumpattua siellä hihassa, mitä Lindströmillä en todellakaan epäile olevan) mutta joskus olen ajatellut että menee jo liian pieneksi hartia.

Minusta tämä riippuu täysin hartian rakenteesta eli leikkauksesta ja toppauksen määrästä. Minä olen mieltynyt minimaaliseen toppaukseen ja ns. luonnolliseen hartialinjaan, jolloin olan profiilista puuttuu kaikki kulmikkuus. Tällöin ainoa luonteva paikka olkasaumalle on sen verran ylhäällä, että olka ei ole vielä juuri ehtinyt kaartua alas. Silloin tulos on se, että hiha ei olkasauman kohdalta putoa suoraan alas vaan alkaa vasta siinä olkapäätä myöten kaartua alas eli olkavarsi ikäänkuin pullistaa hihan yläosan olkasaumasta sivummalle. Jos toppausta on reilummin, minun on vaikea kuvitella, miten tällainen lopputulos saataisiin aikaan - sen sijaan tällaisissa takeissa hartialinja on kulmikkaampi eli hiha laskeutuu suoraan alas sauman kohdalta. En tosin ole mikään ekspertti näissä asioissa, joten tietävämmät korjatkoot tarvittaessa.
Suositellaan täysraittiutta.