Kirjoittaja Aihe: Tyylikäs talvivaatetus  (Luettu 81640 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #90 : 31.01.12 - klo:15:29 »
erno, tilanteen mukainen pukeutuminen on aina tärkeintä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

erno

  • Vieras
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #91 : 01.02.12 - klo:09:24 »
Ok, kiitos. Ongelmaksi jää sitten määrittää, mikä olisi se tilanne päivän mittaan, minkä mukaan pitäisi pukeutua. Kaksi tyypillistä päivääni:

Tilanne A (ns. toimistopäivä):
- matkat kotoa toimistolle ja takaisin
- toimistolla työskentelyä ja muutama palaveri työtovereiden kanssa
- työtovereilla yllä t-paita tai college ja farkut
Kuten aloittelijaketjussa mainitsin, itse en viihdy samoissa vetimissä kuin useimmat työtoverit. Siksi yleensä tällaisena päivänä olen pitänyt pikkutakkia, paitaa ja dockerseja. Nykyään välillä pukuakin, joka on mielestäni mukavampi.
Onko "tilanteen mukaan" pukeutuessa sopivaa nyt heittää näiden vetimien päälle työmatkoille kipparitakki? Entä vielä siihen lisäksi mainittu kipparilakki?

Tilanne B:
- matkat kotoa toimistolle ja takaisin
- jälleen toimistolla työskentelyä ja muutama palaveri työtovereiden kanssa
- työtovereilla edelleen yllä t-paita tai college ja farkut
- nyt lisäksi toimistopäivään verrattuna lisäksi osallistuminen iltapäivällä ohjelmistotoimittajan markkinointitapahtumaan
Nyt omasta mielestäni selkeästi pukupäivä iltapäivän tapahtuman vuoksi. Jälleen kuitenkin sama kysymys päällysvaatteista: onko nyt "tilanteen mukaan" pukeutuessa sopivaa nyt heittää näiden vetimien päälle kipparitakki ja mahdollinen kipparilakki? Tässä asussahan pitää sitten mennä tuonne markkinointitapahtumaankin.


danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #92 : 01.02.12 - klo:09:39 »
Ehkä kipparitakki vaihtoehtoon A, ja jos vaihtoehto B tiedossa jo aamulla, kenties joku tumma tai muuten puvun kanssa sopivan värinen pidempi villakangastakki.

Olisi jännä nähdä kuva tästä puhumastasi kipparilakista. Jos se on sellainen kuin kuvittelen, se ei mielestäni sovi kokonaisuuteen. Menee kostyymin puolelle. Voi olla tilanne johon kipparilakki sopiikin, esim. juuri sinne veneelle menossa tms. Itselläni on peacoat eli kipparitakki ja punainen, täysvillainen cousteau-pipo kylmillä ilmoilla. Vähän lauhemmalla käytän takin kanssa mielestäni hyvin sopivaan flat capia.

 Työssäni en pukua käytä, mutta irtotakki on monesti yllä sammareiden, molskien tai puuvillahousujen kaverina. Oletko harkinnut ihan ehtaa karvareuhkaa mallia koivistolainen tai suikka? Mielestäni tällainen sopii hyvin pakkasilla villakangastakin kaveriksi.  Hattuasia on itsellänikin ongelma, jos päällä on puku ja päällystakkina tumma villakangastakki, ei siihen pipo sovi ja kunnon pakkasella hattukaan ei korvia suojaa. Jotkut käyttävät hatun kanssa irrallsia korvaläppiä.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #93 : 01.02.12 - klo:11:09 »
Ehkä kipparitakki vaihtoehtoon A, ja jos vaihtoehto B tiedossa jo aamulla, kenties joku tumma tai muuten puvun kanssa sopivan värinen pidempi villakangastakki.

Olisi jännä nähdä kuva tästä puhumastasi kipparilakista. Jos se on sellainen kuin kuvittelen, se ei mielestäni sovi kokonaisuuteen. Menee kostyymin puolelle. Voi olla tilanne johon kipparilakki sopiikin, esim. juuri sinne veneelle menossa tms. Itselläni on peacoat eli kipparitakki ja punainen, täysvillainen cousteau-pipo kylmillä ilmoilla. Vähän lauhemmalla käytän takin kanssa mielestäni hyvin sopivaan flat capia.

Toimii - kipparilakki - etenkin nuorella kaverilla (Erno: oletan ettet ole lähes satavuotias kuten minä) aiheuttaa nimen omaan kostyymimäisen ja myös pelätyn pappamaisen fiiliksen. Semmoista käyttääkseen pitää olla oikeasti vanha, viiksekäs merikarhu, joka polttelee piippua ja käyttää semmoista rähjäisen takin ja neuleen kanssa. Ei toimi siistin kipparitakin kanssa.
get your kicks on route six six six

erno

  • Vieras
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #94 : 01.02.12 - klo:12:21 »
^^Tässä kyseinen lakki. Pää ei kuitenkaan kuulu minulle.
^Oma pääni on kyllä jo valitettavasti 0-100 vuoden janalla lähempänä loppu- kuin alkupäätä.




Muoks: Nyt heti joutuu aloittelija pyytämään anteeksi, mutta ehdotettu flat cap omassa päässä näyttää lähinnä vankilakundin päähineeltä tai Pohjois-Englannin hiilikaivoksen kaivostyöläisen lakilta. Eihän kummassakaan mitään vikaa sinänsä ole, jos sellaista tyyliä tavoittelisin. Mutta kun en tavoittele, enkä mielikuvistani eroon pääse, niin en myöskään flat capia päähäni pane. 
« Viimeksi muokattu: 01.02.12 - klo:12:30 kirjoittanut erno »

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 408
  • poco ritardando
    • Profiili
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #95 : 01.02.12 - klo:12:45 »
^Mutta onko tuo talvipäähine, siinä kysymys. Joka tarkenee, käyttäköön. Olen muuten itsekin harkinnut ostaa kipparilakin, mutta olen ollut kahden vaiheilla juuri tuosta että onko se liian ukkomainen (väärällä tavalla). Mulla olisi mielessä käyttää Länsilakin mustaa versio osana "Brando as Johnny"-tyylistä settiä :)

erno

  • Vieras
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #96 : 01.02.12 - klo:13:00 »
Mustana se minullakin on. Ukkomaisuus on varmaankin totta, mutta ukkohan alan jo ollakin, joten ei se haitanne kovinkaan paljon. Toistaiseksi sillä on tarjennut, eipä myssykään paljon enempää oikeastaan lämmitä, ellei sitä vedä silmille:-)

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #97 : 01.02.12 - klo:13:08 »
Kipparinlakilla saat välittömästi Spede-pojot kotiin.
Tuon kun vielä yhdistää johonkin muuhun merelliseen vaatekappaleeseen niin ollaan erittäin vaarallisilla vesillä.
Varaudu rankkaan kuittailuun venekerholla.

There ain't no rest for the wicked...

erno

  • Vieras
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #98 : 01.02.12 - klo:13:12 »
Pitää ehkä kasvattaa pitkä tukka ja opetella pari sointua lisää:


Venekerholla on kyllä kipparihattupäitä sen verran, että siellä ei joukosta erotu.
« Viimeksi muokattu: 01.02.12 - klo:13:48 kirjoittanut erno »

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #99 : 01.02.12 - klo:13:57 »
Sanoisin, että kipparitakki (peacoat) ei toimi vaihtoehdossa B. Kippari on minusta sellainen vaate, joka ei sovi puvun kanssa. Pidempi takki, esim. crombie, toimisi paremmin. Hatuista en osaa paljoa sanoa, koska karsastan niitä. Costeau-pipo on varmaan ihan jees kipparitakin kanssa, mutta sekään ei kaikille (esim. minulle) sovi.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #100 : 16.09.14 - klo:12:43 »
Nosto, sillä winter is coming ja ylläni oleva Acliman Hotwool-kerrasto on kai lämpimin ikinä. Vahvin mahdollinen peukku tälle.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Kali

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 300
    • Profiili
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #101 : 16.09.14 - klo:13:07 »
Kerrasto tuntuu hiukan ylimitoitelta tähän +16 astetta ja aurinko paistaa -ilmastoon.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #102 : 16.09.14 - klo:13:22 »
Minä kuljen vielä paitahihasillani, hihat käärittyinä.
Suositellaan täysraittiutta.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #103 : 16.09.14 - klo:13:45 »
Noh, sairaus pitää mukavasti kehontoimintoni sekavina, ja päivät kuluvat enimmäkseen vaaka-asennossa. Helteiden loputtua tuplavillasukka palasi ylle kuin paraskin kolmiosainen flanellipuku. Joka tapauksessa Aclima on parasta pitkään aikaan ja Norja kaiken kunniansa ansainnut.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #104 : 16.09.14 - klo:13:52 »
Oletko kokeillut sellaista perinteistä kuumavesipulloa vuoteessa? Olen joskus itse harkinnut sitä, koska vaikka hikeennyn todella helposti, kärsin viileämmillä keleillä helposti kylmistä jaloista. Sellainen voisi jalkopäässä tehdä eetvarttia.
Suositellaan täysraittiutta.