Kirjoittaja Aihe: Tyylikäs talvivaatetus  (Luettu 81128 kertaa)

vallaton

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #75 : 19.10.11 - klo:10:20 »
Montgomeryn duffelit ovat myös varteeenotettava vaihtoehto (www.dufflecoatsuk.co.uk) ja Country Attiressa on naisten malleja alennukseessa £99. Tämä on siis alkuperäinen valmistaja.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #76 : 19.10.11 - klo:17:00 »
Dolomiten untuvatakki. Täydellinen tämän hetken keleille. Malli Brenta.


salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #77 : 19.10.11 - klo:19:53 »
Montgomeryn duffelit ovat myös varteeenotettava vaihtoehto (www.dufflecoatsuk.co.uk) ja Country Attiressa on naisten malleja alennukseessa £99. Tämä on siis alkuperäinen valmistaja.
Kenttämarsalkka Bernard Law "Monty" Montgomery teki duffelitakista sodan aikana tavaramerkkinsä ja p.o. valmistajan nimenvalinta taitaa viitata tähän herraan.

Duffelin ensimmäinen laajempi esiintyminen taisi tapahtua ensimmäisen maailmansodan aikaan brittilaivaston päälystakkina ja toisen rähinän aikaan se olikin brittiarmeijan jakokamaa. Sodan jälkeen armeijan duffelit pistettiin lievittämään siviilien vaatepulaa ja klassikko oli syntynyt.

Saattaa olla webbisivujen firma on alkuperäisten sotilasduffeleitten valmistaja tai yksi niistä, sotaväki yleensä tilaa vaatetta sellaisissa parteissa ettei yhden valmistajan kapasitettti riitä varsinkaan käsityön aikakaudella. Kaupallisesti hyvä Montgomery -nimi on kyllä selvästi peruja ajalta aikaisintaan 1940-luvun jälkipuolisko.

Mukavan näköinen palttoo joka tapauksessa.

EDIT: Nyt kun ennätin lukemaan tämän webbisivuston historia-osuuden niin tosiaan, yhtiö on alkuperäoseltä nimeltään Ideal Clothing Company joka ompeli ensimmäiset duffelinsa 1860-luvulla. Nimi vaihtui Montgomeryksi 1987.

(Mitä vikaa siinä alkuperäisessä nimessä muka oli?)
« Viimeksi muokattu: 19.10.11 - klo:20:55 kirjoittanut salaryman »
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

salamander

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 78
    • Profiili
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #78 : 25.10.11 - klo:23:48 »
Aloin itse katselemaan Ebayn tarjontaa talvitakkien osalta kun tuli eteen tällainen tapaus:
http://www.ebay.co.uk/itm/Ralph-Lauren-Ivy-Mens-Camel-Tan-Overcoat-Cashmere-Wool-/110754479883?pt=US_CSA_MC_Outerwear&var=&hash=item5f783cbf26

Näyttää silmääni kivalta ja hintakin on varmasti ihan kohtuullinen uudeksi takiksi. Osaisiko joku neuvoa parempaan hinta/laatusuhteeseen jos/kun sellainen löytyy vähän vastaavanlaisista ja -värisistä vaihtoehdoista?

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 406
  • poco ritardando
    • Profiili
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #79 : 02.11.11 - klo:12:45 »
Kannattaa ebayta selatessa pitää mielessä ettei tuolla green labelilla ole mitään tekemistä Ralph laurenin kanssa.

Eli mitä tuo tarkoittaa? Väärennös?

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #80 : 02.11.11 - klo:12:48 »
Kannattaa ebayta selatessa pitää mielessä ettei tuolla green labelilla ole mitään tekemistä Ralph laurenin kanssa.

Eli mitä tuo tarkoittaa? Väärennös?

Ei väärennös.

Lähinnä linja, mitä tehdään myytäväksi halpaan hintaan noissa jenkeissä sijaitsevissa "halpatavarataloissa / hallimyymälöissä", kuten Burlington Coat Factory, TJ MAXX ja niin edelleen...

Eli vihreä tagi / Lauren malliston-merkintä miesten puolella kannattaa ohittaa. Naisten puolella tuo Lauren-mallisto on ihan kelpokamaa ja nykyään tarjolla myös nettikaupassa. Tagit ovat tosin naistenkin paremmissa Lauren-kamoissa vaihtaneet pääosin mustaan.
« Viimeksi muokattu: 02.11.11 - klo:12:50 kirjoittanut ChuckBass »

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #81 : 02.11.11 - klo:18:09 »
Hyvä Chuck, kiitos! Lisää tällaisia tietoiskuja! Ehkä oman ketjunsa arvoinen?

Casaubon

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 54
    • Profiili
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #82 : 02.11.11 - klo:21:41 »
Karvahattu on Suomen olosuhteisiin A ja O. Erittäin tyylikäs ja lämmin vaihtoehto. Hintaa tulee toki helposti puolen tuhatta jos ostaa kunnollisen, mutta mielestäni se kannattaa jos on likviditeettiä.

Parilla satasella saa myös pahimmille pakkasille suikka-tyyppisen turkishatun, jossa on alas käännettävät liepeet. Itse ostin aikoinaan mustan version Fredriksonin valikoimista hautajaisia varten, senkin jälkeen on käyttöä ollut, vaikka itse suosin enemmän huopahattuja ja flatcappejä.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #83 : 04.11.11 - klo:14:43 »
Menin muoti-ilmiöön ja ostin Sandin tummanharmaat flanellihousut. Hipelöin kaikkea Canalista Bossiin ja Tigerista Gantiin mutta näissä oli edullisin hinta noista merkeistä, miellyttävin väri ja täytyy kyllä sanoa, että sekoitekankaalla on paikkansa käyttövaatteissa jos se mahdollistaa vesipesun. Canalit olisi ollut 245€, Bossit joku 140€ ja joka pesu pesulassa. Vähän liikaa työhousuista minulle.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #84 : 04.11.11 - klo:21:44 »
Menin muoti-ilmiöön ja ostin Sandin tummanharmaat flanellihousut.

Kunhan et vain enää osta tummansinistä irtotakkia, menisi ihan mahdottomaksi trendipelleilyksi.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #85 : 04.11.11 - klo:22:05 »
Esitän paheksuntani moiselle väreillä elostelulle. Itse pitäydyn mustassa turossa, niinkun kunnon miehen pitää.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #86 : 04.11.11 - klo:22:14 »
Menin muoti-ilmiöön ja ostin Sandin tummanharmaat flanellihousut. Hipelöin kaikkea Canalista Bossiin ja Tigerista Gantiin mutta näissä oli edullisin hinta noista merkeistä, miellyttävin väri ja täytyy kyllä sanoa, että sekoitekankaalla on paikkansa käyttövaatteissa jos se mahdollistaa vesipesun. Canalit olisi ollut 245€, Bossit joku 140€ ja joka pesu pesulassa. Vähän liikaa työhousuista minulle.
Ostin tällaiset tummanharmaat Sandit hulluilta päiviltä. TAJUTTOMAN HYVÄT! 65%puuvilla 35% poly. Parhaat mitä omistan.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #87 : 05.11.11 - klo:11:02 »
Menin muoti-ilmiöön ja ostin Sandin tummanharmaat flanellihousut. Hipelöin kaikkea Canalista Bossiin ja Tigerista Gantiin mutta näissä oli edullisin hinta noista merkeistä, miellyttävin väri ja täytyy kyllä sanoa, että sekoitekankaalla on paikkansa käyttövaatteissa jos se mahdollistaa vesipesun. Canalit olisi ollut 245€, Bossit joku 140€ ja joka pesu pesulassa. Vähän liikaa työhousuista minulle.
Ostin tällaiset tummanharmaat Sandit hulluilta päiviltä. TAJUTTOMAN HYVÄT! 65%puuvilla 35% poly. Parhaat mitä omistan.

Näissä on villaa puuvillan sijasta mutta kyllä nuo yhden illan käytön perusteella olivat mukavat ja lämpimät jalassa.

erno

  • Vieras
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #88 : 31.01.12 - klo:10:09 »
Kokeilenpa siirtyä aloittelijoiden viestiketjusta tänne välillä. Katsotaan kuinka käy:-)

Minulla on, omasta mielestäni hyvälaatuinen, paksusta villakankankaasta valmistettu kipparitakki. Se on sen oloinen, että kelpaisi ehkä "tosiolosuhteisiin" merellekin. Se on käytännöllisyytensä vuoksi talviaikaan ykköstakkin arkisin (täytyy tunnustaa, että pidän sitä puvunkin kanssa).

Pipoista en enää oikein pidä, varsinkin kun hiuslaatu ei oikein tule toimeen villan kanssa pakkasella. Toisaalta mielestäni lierihattu ei oikein kiparitakin kanssa sovi. Voisinko siis pitää kipparilakkia kipparitakkini kanssa? (Itse asiassa olen sattunut päätymään kahden veneenkin omistajaksi, joten jonkinlaista varustajan vikaakin löytyy ja perustetta kipparilakille:-)
« Viimeksi muokattu: 31.01.12 - klo:11:23 kirjoittanut erno »

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Tyylikäs talvivaatetus
« Vastaus #89 : 31.01.12 - klo:12:15 »
Siinä vaiheessa kun pakkasasteet menevät yli kymmenen niin järjestys on tämä:
1. Vaatetus sen mukaan kuinka paljon on ulkona pakkasessa ja kuinka pysyy sen ajan lämpimänä.
2. Katso kohta 1.
3. Katso kohta 2.
4. Katso kohta 3.
5. Etiketin mukainen pukeutuminen, jos tilaisuus vaatii sitä (eli itse tilaisuudessa käytetään ulkovaatteita).
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.