Kirjoittaja Aihe: Velmuiluketju  (Luettu 1703740 kertaa)

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Velmuiluketju
« Vastaus #2730 : 18.04.13 - klo:15:34 »
Minä käytän kalosseja loska/jää/lumi/sepeliaikaan jos (ja kun) on nahkapohjat koska:

- nahkapohja voi olla jäällä liukas
- tuo kivimurske, jolla hiekoitus täällä hoidetaan, syö kostean nahkapohjan säpäleiksi
- ihan kaikkia pieniä kengän pohjaa syvempiä lätäköitä ei tarvitse kiertää

Tämä.

Helpottaa myös huoltoa.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Velmuiluketju
« Vastaus #2731 : 18.04.13 - klo:15:40 »
Sama.

Jos keskellä talvea on Virallinen Tilaisuus ja tarttee ne nahkapohjaiset oxfordit niin kyllä silloin kalossit kutsuvat. Tai jos muuten vain haluaa käyttää nahkapohjaisia kenkiään. Muuten kalossi suojaa hyvin sateelta, kestäähän se kenkä sadetta, mutta sade jättää kengän pintaan jälkiä.

Aina kun ei viitsi olla kantamassa erikseen sisä- ja ulkokenkiä tai pyyhkimässä kenkiä puhtaiksi.

Toisaalta, ehdottomuus on ihan hienoa asia, teineillä.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Tauno

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 329
    • Profiili
Vs: Velmuiluketju
« Vastaus #2732 : 18.04.13 - klo:21:17 »
Ei ollut tarkoitus olla kärkäs tai ehdoton... Harmillista jos sain itseni siltä näyttämään.

Minulla ei ole missän kengissäni nahkapohjia (enää): sepeli ei syö pohjia ja kallonhalkaisu on hankalampaa.

Olen vaan käynyt vaihtoehdot läpi ja huomannut, että oloihimme sopii kumipohja paremmin. En tosin käyttänyt kalosseja ennen tätäkän, sillä ainakaan meilläpäin ei hiekoitus syö kenkiä yhtään enempää (liekö alekohtaisia eroja).

Toisaalta elämässäni ei näytä eteen tulevan niin virallisia tilaisuuksia, että nahkapohja olisi Ehdoton Välttämättömyys. Nahkapohja ei tuo lisäarvoa pukeutumiseeni vrt. ohut kumipohja.

Jokainen tavallaan, tässä silti oma kantani.

Kalossien ulkonäöstä en pidä. Piste. Mutta jos jostakin siltä tuntuu, että ovat omiin tarpeisiin sopivat, niin siitä vaan. En ole teitä tuomitsemassa.

---------
Toisaalta, ehdottomuus on ihan hienoa asia, teineillä.

Tämä kun oli minulle suunnattu, niin olisit voinut sanasi toisinkin valita. :D Ymmärrän vähemmästäkin.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Velmuiluketju
« Vastaus #2733 : 18.04.13 - klo:21:27 »
Olen suosinut kalosseja vuodesta 2007 lähtien, tällöin ei tainnut vielä Swimsejä saadakaan. Kalossi on ruma, mutta rumempi silti on suolan raiskaama pukupopo. Eri asia ovat nuo jykevät vapaa-ajan saappaat, joissa kumipohja on vakio ja reilu lankkikerros suojaa tehokkaasti. Ne nauravat talvelle.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Velmuiluketju
« Vastaus #2734 : 18.04.13 - klo:21:31 »
^ Hyvä kantahan sulla on. Mikä ettei nahkapohjalla pärjää talvella kaupungin keskustassa, jos on hyvin aurattu ja ehkä katulämmitys. Täällä syrjemmällä ei ole moisia. Minulla on pukukenkinä pääosin nahkapohjaisia, kun tuntuu, että niissä hikoaa jalka vähemmän. Eikä A&E tai C&J ole antanut kumia edes vaihtoehtona, enkä ole viitsinyt puolipohjauttaa. Nahkapohjissa on vielä oma fiiliksensä.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Tauno

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 329
    • Profiili
Vs: Velmuiluketju
« Vastaus #2735 : 18.04.13 - klo:22:16 »
Jees. Mun kengät on kaikki Taunon Olohuoneen Nyrkkipajan puolipohjaamia. En ole huomannut eroa, enkä kai tulekaan, nahallepuolipohjatun ja nahkapohjaisen välillä. Kai se olisi mahdotontakin. Täyskumipohjan kyllä ymärrän, kun se ei pääse samalla tavalla hikeä itseensä imemään.

Puolipohjattuahan ei kyllä päällepäin erota...

Nahkapohjafiilis...

----

Sitten niihin suolaraitoihin: Ne ovat. . .tättädää. . .seurausta kengän pinnalla olevasta irrallisesta lankkikerrasta, lankin hilseestä, joka kosteana saa lähes valkoiset suolarajat (?). Eli täytyy hangata se lankki viellä tiiviimmin kenkään, ja lankata hieman harvemmin.

Suoritin empiirisiä kenttätestejä jonkin aikaa Rovaniemen varuskunnassa keväällä 2007, kun ihmettelin, miksi pyhämaiharien kiilto muuttuu valkoisen jauhoiseksi ja raidalliseksi, vaikka vanhojen, lankkaamattomien mutta kerta toisensa jälkeen pyyhittyjen kättökenkien kiilto säilyi. Nykyään Lankkaan omat kenkäni maksimissaan kerran-kahdesti kuukaudessa, mutta siistin kengät ja tiivistän kiillon kuivalla mikrokuituliinalla ennen jokaista käyttökertaa.

Ongelma on hävinnyt täysin, ja vaikka käytän kenkiäni surutta sateessa ja loskassa, ilman kalosseja, en saa noita jälkiä palaamaan.

Suosittelen varauksetta kokeilemaan. Voi myös käydä ihastelemassa puolivuotta lankkaamatta, uudenvuodenrientoihin peilikiillon saaneita, viikottaista käyttöä nähneitä mustia loaken captoetossujani, joiden peili senkun vaan on syventynyt. (Kyse todellakin on kengistä, laatukengistä, ja nahkaisista sellaisista. Nahka ei todellakaan kuivu, jos sitä renoa tai muuta ei ole joka viikko noihin tunkemassakaan.)
« Viimeksi muokattu: 18.04.13 - klo:22:18 kirjoittanut Tauno »

mikmu

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 383
    • Profiili
Vs: Velmuiluketju
« Vastaus #2736 : 18.04.13 - klo:22:25 »
Mulla on samankaltaisia kokemuksia kuin Taunolla. Kiillotan kengät aina ennen ulosmenoa. Lankkia heitän pintaan muutaman kerran vuoteen ja kiilto on ja pysyy. Kalosseja en käytä.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Velmuiluketju
« Vastaus #2737 : 18.04.13 - klo:22:29 »
Olen vaan käynyt vaihtoehdot läpi ja huomannut, että oloihimme sopii kumipohja paremmin. En tosin käyttänyt kalosseja ennen tätäkän, sillä ainakaan meilläpäin ei hiekoitus syö kenkiä yhtään enempää (liekö alekohtaisia eroja).

Näinhän se on, mutta toisaalta ei kaikkia kenkiä jaksa/halua kumipohjata.

Lainaus
Toisaalta elämässäni ei näytä eteen tulevan niin virallisia tilaisuuksia, että nahkapohja olisi Ehdoton Välttämättömyys. Nahkapohja ei tuo lisäarvoa pukeutumiseeni vrt. ohut kumipohja.

Eihän se pohja tuokaan vaan ne kengät...

Mitä tulee lankkaamiseen niin siinä olet oikeassa. Itse lankkaan maksimissaan joka toinen kuukausi. Varsinaisesti kyse ei kuitenkaan ollut mistään "suolaraidoista" vaan ihan vedestä. Kaiketi siellä provinssissa on puhtaampaa vettä.

Lainaus
Toisaalta, ehdottomuus on ihan hienoa asia, teineillä.
Tämä kun oli minulle suunnattu, niin olisit voinut sanasi toisinkin valita. :D Ymmärrän vähemmästäkin.

Muistelisin jotain sananlaskua, johon liittyi koira ja kalikka... eli ei siis ollut täysin sinulle suunnattu.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Tauno

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 329
    • Profiili
Vs: Velmuiluketju
« Vastaus #2738 : 18.04.13 - klo:22:39 »
^ :DD sananlaskusta.

Suolaraidoilla viittasin Sir Villen kommenttiin, lähinnä apuani tarjoten.

---

Mun antipatiat kohdistuukin kalossien ulkonäköön.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Velmuiluketju
« Vastaus #2739 : 18.04.13 - klo:22:45 »
Ei, kyllä se nyt vaan on niin, että kaikkien tulee tykätä samoista asioista samalla tavalla ja samoista syistä.

Muuten sitä niin mielensä pahoittaa.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Tauno

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 329
    • Profiili
Vs: Velmuiluketju
« Vastaus #2740 : 18.04.13 - klo:22:47 »
Perhana olin unohtanut. Pitää palata ruotuun. Tää on ohimenevää ja johtu vaan siitä meidän vedestä.

Mats

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 395
    • Profiili
Vs: Velmuiluketju
« Vastaus #2741 : 19.04.13 - klo:12:37 »
http://www.marmai.fi/uutiset/kampanja+polttaa+crocsit+kaukolammoksi/a2180762

Lainaus
Kampanja polttaa Crocsit kaukolämmöksi
Crocsin ja Ekokemin kampanjasa käytetyistä Crocseista tehdään energiaa.

Tavallinen energiansäästölamppu palaa yhden Crocs-kenkäparin energialla yli kaksi viikkoa yhteen menoon", kertoo Ekokemin viestintä- ja yhteiskuntasuhteiden päällikkö Auli Westerholm tiedotteesta.

Tosin jos palauttaa vanhat Crocsit, niin saa viiden euron alennuksen uusista Crockseista...

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Velmuiluketju
« Vastaus #2742 : 19.04.13 - klo:23:29 »
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

Tauno

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 329
    • Profiili
Vs: Velmuiluketju
« Vastaus #2743 : 19.04.13 - klo:23:54 »
Tuohan on muute suomalaisen telekkariohojelman aatelia.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Velmuiluketju
« Vastaus #2744 : 20.04.13 - klo:09:50 »
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis