Kirjoittaja Aihe: Parta ja parranajo  (Luettu 430029 kertaa)

Dandylion

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #120 : 20.01.10 - klo:18:22 »

http://www.nkdman.co.uk/


Hyvältä vaikuttaa hintataso, halvimpia Merkureita mitä olen nähnyt. Sääli ettei terävalikoima ole kovinkaan kattava (vain Wilkinson ja Merkur -teriä)

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #121 : 20.01.10 - klo:18:42 »
En tiedä mihin suuntaan tuo punnan kurssi on kehkeytymässä, mutta on se huonompi roimasti jo nyt kuin mitä se on tässä ollut (huomasin itseasissa sen itse luottokorttilaskultani kun katsoin kuinka paljon ostokset euroina sitten tekikään).

Tänään näyttäisi englannin punnan kurssi olevan 0,86920, eli 100£ tekee jo nykyään 115€
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Dandylion

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #122 : 20.01.10 - klo:18:47 »
Niin, kaippa se kurssi taas on nousussa. Palannee sinne lukemiin, kun olikin tässä muutama vuosi sitten, eli 1£=1,5€.

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #123 : 20.01.10 - klo:18:47 »
En tiedä mihin suuntaan tuo punnan kurssi on kehkeytymässä, mutta on se huonompi roimasti jo nyt kuin mitä se on tässä ollut (huomasin itseasissa sen itse luottokorttilaskultani kun katsoin kuinka paljon ostokset euroina sitten tekikään).

Tänään näyttäisi englannin punnan kurssi olevan 0,86920, eli 100£ tekee jo nykyään 115€

Mitä nyt sivusilmällä olen vilkuillut, niin punta on ollut vahvistumaan päin jo syksyllä.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #124 : 20.01.10 - klo:19:51 »
Mulle toi safety razor on hellempi. Mutta niissä terissä on eroja. Gilleten terät ei mulla ainakaan toimi. Ajelen Merkurin platinumeilla.

Sutina on Men-ü:n synteettinen premium suti. Muovi kahva mutta harjakset tuntuu tosi hyviltä. Tosin mäyränkarvaista en ole koskaan kokeillut...

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #125 : 20.01.10 - klo:19:58 »
Mulle toi safety razor on hellempi. Mutta niissä terissä on eroja. Gilleten terät ei mulla ainakaan toimi. Ajelen Merkurin platinumeilla.

Sutina on Men-ü:n synteettinen premium suti. Muovi kahva mutta harjakset tuntuu tosi hyviltä. Tosin mäyränkarvaista en ole koskaan kokeillut...


Tuosta Men-ü:sta tulikien mieleeni

http://www.youtube.com/watch?v=w6LiDXJ3WAo

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #126 : 20.01.10 - klo:21:24 »
Oma suosikkini vaahdoissa on tällä hetkellä Taylors of Old Bond Streetin Avocado kreemi. Loistotuote. Erinomainen vaahto ja varsin hento, mutta miellyttävä tuoksu.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #127 : 21.01.10 - klo:18:06 »
Mulle toi safety razor on hellempi. Mutta niissä terissä on eroja. Gilleten terät ei mulla ainakaan toimi. Ajelen Merkurin platinumeilla.

Sutina on Men-ü:n synteettinen premium suti. Muovi kahva mutta harjakset tuntuu tosi hyviltä. Tosin mäyränkarvaista en ole koskaan kokeillut...


Tuosta Men-ü:sta tulikien mieleeni

http://www.youtube.com/watch?v=w6LiDXJ3WAo

Katos katos. Ehkei tarvitse sitten investoidakaan kalliimpaan mäyräsutiin...

Mutta tuosta Men-ü:n cremestä. Se toimii ajettaessa kivasti. MUTTA aiheuttaa mulla välittömästi heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen tukkeutuneita ihohuokosia. Saa todella huolellisesti saippualla hinkata pois jos meinaa niiltä välttyä.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #128 : 22.01.10 - klo:08:57 »
Sinänsähän ei ole suurta väliä, onko suti kallis vai halpa ja ovatko sudin karvat mäyrää vai jotain synteettistä materiaalia josta karvat eivät irtoile, mutta tärkeintä on se, ettei sutia säilytetä karvat ylöspäin seisomassa. Tällöin ainakin voi olla varma, ettei sudin eliniän odotus ole kummoinen ja se mätänee.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

DeLillo

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 206
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #129 : 22.01.10 - klo:13:15 »

http://www.nkdman.co.uk/


Hyvältä vaikuttaa hintataso, halvimpia Merkureita mitä olen nähnyt. Sääli ettei terävalikoima ole kovinkaan kattava (vain Wilkinson ja Merkur -teriä)

Toisaalta teriä saa helposti esimerkiksi ebayn kautta, joten ostosten keskittämistä yhteen kauppaan ei ole lainkaan välttämätöntä. Merkurin terät ovat tosin ihan ok, vaikka Derbyt ovatkin suosikkeja.

Ebayn safety razor -terissä ei tarvitse edes pelätä sotkeutuvansa varastetun tavaran kauppaan, kuten käy helposti näissä erilaisissa Gilletten moniterähärpäkkeissä, joita myydään ebayssä uskomattoman edullisesti. Suomestakin jäi pari vuotta sitten kiinni liigan kaltainen, joka oli tyhjentänyt kauppojen terähyllyt suoraan kassiin ja painelleet pihalle. Teriä taisi olla majapaikassa jätesäkkitolkulla.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #130 : 22.01.10 - klo:16:37 »
Sinänsähän ei ole suurta väliä, onko suti kallis vai halpa ja ovatko sudin karvat mäyrää vai jotain synteettistä materiaalia josta karvat eivät irtoile, mutta tärkeintä on se, ettei sutia säilytetä karvat ylöspäin seisomassa. Tällöin ainakin voi olla varma, ettei sudin eliniän odotus ole kummoinen ja se mätänee.
Niin ja tästäkin eri valmistajat antavat eri ohjeita. Jotkut valmistajat suosittelevat joitakin suteja pystyssä pidettäviksi, toiset taas roikottaen.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #131 : 23.01.10 - klo:13:27 »
Sinänsähän ei ole suurta väliä, onko suti kallis vai halpa ja ovatko sudin karvat mäyrää vai jotain synteettistä materiaalia josta karvat eivät irtoile, mutta tärkeintä on se, ettei sutia säilytetä karvat ylöspäin seisomassa. Tällöin ainakin voi olla varma, ettei sudin eliniän odotus ole kummoinen ja se mätänee.
Niin ja tästäkin eri valmistajat antavat eri ohjeita. Jotkut valmistajat suosittelevat joitakin suteja pystyssä pidettäviksi, toiset taas roikottaen.


Niinpä. Ymmärtääkseni tärkeintä on kaikissa tapauksissa se, että ilma pääsee vapaasti kiertämään sudin ympäristössä.

Pasi

  • Kisälli
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #132 : 27.01.10 - klo:18:09 »
Olen tässä jonkin aikaa harjoitellut perinteistä parranajoa, mutta vaahdon tekemisessä on ilmeisesti ongelma: vaahto kerkeää kuivumaan siihen mennessä, kun pääsen leukaan ja ylähuuleen. Mitä pitäisi tehdä toisin? Käytän old bond street eton cremeä.

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #133 : 27.01.10 - klo:20:56 »
Vettä vaan sekaan. Itselläni auttoi myös nassun kasteleminen ihan reilusti ennen sutimista. Body Shopin Maca Root Creamia käyttelen itse, siitä isommasta purkista. En kyllä tiedä onko se ihan samaa kamaa siinä tuubissakin.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #134 : 27.01.10 - klo:21:24 »
Oman naamani ajelen nykyisellään Gilletten Fusionilla, vieläpä värinämallilla. Olen huomannut, että värinää käyttäen terät kestävät pidempään - oletan syyksi (kun kaikki karvankohotuspuheet on todistettu vääräksi) sitä, että värisevässä terässä on hieman sivuliikettä pelkän vedon lisäksi.

Aiemmin olen ajellut partaani sekä safety razorilla että veitsellä. Noista koin veitsen miellyttävämmäksi, mutta toisellakin karvat lähtivät kiitettävästi. Fusionin etumatka näihin on kuitenkin omalla ihollani sen verran selvä, että en usko palaavani kumpaankaan menetelmään.

Fusionista pois vaihtanen vasta sitten kun Gillette lanseeraa seuraavan mallinsa. Syynä on yksinkertaisesti se, että ajelen aamuisin hiukseni samalla välineellä, eikä siihen hommaan ole miellyttävämpää välinettä löytynyt. Gillettelle hatunnosto siitä, että vaikka firmaa kiskonnasta syytetäänkin, myös tuote on markkinoiden paras.

Sähkökonetta olen kokeillut jokusen kerran. Epämiellyttävä kokemus.


Jos jollakulla on sisäänkasvaneiden karvojen kanssa ongelmia, suosittelen kuorintavoiteen käyttöä myös ajon jälkeen. Erittäin hyvä kosteusvoide (kukin löytää itselleen parhaimman kokeilemalla) on niinikään välttämättömyys.
Kaikki villa tottelee rautaa.