Kirjoittaja Aihe: Charles Tyrwhitt ale  (Luettu 7898 kertaa)

SirWinston

  • Kisälli
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Charles Tyrwhitt ale
« : 15.03.09 - klo:11:24 »
Jermyn Streetin paitaliikkeissä näyttää olevan jatkuvasti hyviä tarjouksia (4 paitaa 100£).

Varsin hyvä alennusmyynti näyttää olevan tällä hetkellä Charles Tyrwhitillä (http://www.ctshirts.co.uk). Esim. 180 paitoja n. 50£.
"Minulla on yksinkertainen maku - tyydyn vain parhaaseen" -- Sir Winston Churchill

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Charles Tyrwhitt ale
« Vastaus #1 : 15.03.09 - klo:14:55 »
Tyrwhittin viitehintoihin ei kannata kovasti tuijotella. Yhtiöllä on aina jonkinlainen ale meneillään, ja poistoja pilvin pimein. Tämän vuoksi perinteikkäät Jermyn Street -toimijat eivät ole katsoneet hyvällä CT:n meininkiä, he syyttävät yhtiötä hintojen sekä laadun polkemisesta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

SirWinston

  • Kisälli
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Re: Charles Tyrwhitt ale
« Vastaus #2 : 15.03.09 - klo:15:55 »
Outoa sinällään, koska lähes kaikki Jermyn Streetin toimijat ovat tulleet kuitenkin perässä. Ainakin T.Lewin, New&Lingwood ja jopa Turnbull&Asser kampanjoivat tasaisin väliajoin. 4 paitaa/100£ on jo jonkinlainen standardi.

Itse en ole huomannut laadun putoamista, päinvastoin hintakilpailu on tuonut huippulaadutkin huomattavasti järkevämmälle tasolle.
"Minulla on yksinkertainen maku - tyydyn vain parhaaseen" -- Sir Winston Churchill

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt ale
« Vastaus #3 : 21.09.09 - klo:11:21 »
Innostuin juuri noista Charles Tyrwhittin irtotakeista...onko kokemusta laadusta? Entäpä paidat?
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Charles Tyrwhitt ale
« Vastaus #4 : 21.09.09 - klo:11:25 »
Mutta eikö Tyrwhitt - kuten myös Pink - olekin jonkilainen 'uusi tulokas' Jermyn Streetillä? Eli firma lienee parisenkymmentä vuotta vanha, Pink:kin on perustettu muistaakseni 1988. Eli kyseiset valmistajat ovat Jermyn Streetillä liikkeensä avatessaan tavallaan 'ostaneet' / 'tehneet' perinteen itselleen?

Correct me if i'm wrong.
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Charles Tyrwhitt ale
« Vastaus #5 : 21.09.09 - klo:11:27 »
Korjaan jo itseäni, googletin valmistajat.

Thomas Pink: 1984
Charles Tyrwhitt: 1986

get your kicks on route six six six

Uri

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 203
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt ale
« Vastaus #6 : 27.10.09 - klo:21:13 »
Mites Charlesin kauluspaidat. Ovatko minkä kokoisia?
Suomessa mulla 43 kaulus ok, mutta esim Brooks Brothersin 17 tuumainen kaulus olikin pieni. Pitäisi senteissä kuitenkin olla yli 43cm.

Rudi

  • Kisälli
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt ale
« Vastaus #7 : 27.10.09 - klo:22:15 »
Kaapista löytyneen 42:n Jousipaidan perusteella tilasin 16,5 tuumaisen CT:n, joka on juuri oikeaa kokoa. Samaista paitaa mittaamalla hihan pituuskin meni kohdalleen.

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt ale
« Vastaus #8 : 28.10.09 - klo:08:07 »
Kaapista löytyneen 42:n Jousipaidan perusteella tilasin 16,5 tuumaisen CT:n, joka on juuri oikeaa kokoa. Samaista paitaa mittaamalla hihan pituuskin meni kohdalleen.

Hihanpituuden mittauksen malli löytyy täältä:
http://www.ctshirts.com/rightNow.aspx?topnav=1

Pitää hyvin paikkaansa, tuplamansetillisessa on kahdet napin reiät jolla voi vielä säätää sentin.
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Uri

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 203
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt ale
« Vastaus #9 : 10.11.09 - klo:20:48 »
Mites Charlesin kauluspaidat. Ovatko minkä kokoisia?
Suomessa mulla 43 kaulus ok, mutta esim Brooks Brothersin 17 tuumainen kaulus olikin pieni. Pitäisi senteissä kuitenkin olla yli 43cm.

Vastaan itse itselleni. Eli 17 tuumainen Charles Tyrwhitt ei mahdu myöskään minulle kaulasta. Eli melko pieniä kokoja ovat. Varoituksena muille, ketkä eivät ole vielä ko. merkin paitoja tilanneet. Kaupassa ei toki tätä ongelmaa tule.

DeLillo

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 206
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt ale
« Vastaus #10 : 11.11.09 - klo:08:06 »
Mites Charlesin kauluspaidat. Ovatko minkä kokoisia?
Suomessa mulla 43 kaulus ok, mutta esim Brooks Brothersin 17 tuumainen kaulus olikin pieni. Pitäisi senteissä kuitenkin olla yli 43cm.

Vastaan itse itselleni. Eli 17 tuumainen Charles Tyrwhitt ei mahdu myöskään minulle kaulasta. Eli melko pieniä kokoja ovat. Varoituksena muille, ketkä eivät ole vielä ko. merkin paitoja tilanneet. Kaupassa ei toki tätä ongelmaa tule.

Enemmän kuin oudolta vaikuttaa. Olen tilannut itselleni ja isälleni CT:ltä monta paitaa ja saanut täsmälleen sopivankokoisia aivan mittanauhan antamaan tulokseen luottamalla. Sama mittanauhakoko on molemmilla käytössä myös kaikissa muissa paidoissa, myös Suomesa ostetuissa.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt ale
« Vastaus #11 : 11.11.09 - klo:08:19 »
Mites Charlesin kauluspaidat. Ovatko minkä kokoisia?
Suomessa mulla 43 kaulus ok, mutta esim Brooks Brothersin 17 tuumainen kaulus olikin pieni. Pitäisi senteissä kuitenkin olla yli 43cm.

Vastaan itse itselleni. Eli 17 tuumainen Charles Tyrwhitt ei mahdu myöskään minulle kaulasta. Eli melko pieniä kokoja ovat. Varoituksena muille, ketkä eivät ole vielä ko. merkin paitoja tilanneet. Kaupassa ei toki tätä ongelmaa tule.

Enemmän kuin oudolta vaikuttaa. Olen tilannut itselleni ja isälleni CT:ltä monta paitaa ja saanut täsmälleen sopivankokoisia aivan mittanauhan antamaan tulokseen luottamalla. Sama mittanauhakoko on molemmilla käytössä myös kaikissa muissa paidoissa, myös Suomesa ostetuissa.
Näin myös minulla ja väittäisin jopa, että CT:n paidat ovat isompia kauluksesta kuin Suomen kaupoista ostetut paidakkeet.

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt ale
« Vastaus #12 : 11.11.09 - klo:08:57 »
Komppaan edellisiä. Kaulus- ja hihamitat vastanneet mallikkaasti annettuja mittoja.

Joskus maanantai-aamuisin kaulukset ovat kuitenkin tuntuneet hieman ahdistavilta.
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Uri

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 203
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt ale
« Vastaus #13 : 04.12.09 - klo:13:01 »
Näytti olevan tuolla heidän nettisivuillaan -50% perus-oxfordeja. Oliko noi Tyrwhittin kengät hyviä?

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Charles Tyrwhitt ale
« Vastaus #14 : 04.12.09 - klo:13:12 »
Mitä CT:hen tulee niin -50% on normaali hinta. Alesta puhutaan kun hinnat ovat siitä alle. Kenkiä CTlle tekee mm. Loake, asiasta taitaa olla runsaastikin juttua muissa ketjuissa.