Kirjoittaja Aihe: Hifi-ketju  (Luettu 166365 kertaa)

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Hifi-ketju
« Vastaus #75 : 17.06.12 - klo:21:02 »

Tivoli Audio? Eikös heillä ole nykyään jotain yhteispeliä (i)laitteiden kanssa?


O. Ei huonon oloinen.



Tuollaisen setin kehtaisi laittaa olkkariinkin.

JPK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Hifi-ketju
« Vastaus #76 : 17.06.12 - klo:21:07 »
Olen tyytynyt kohtaloon ja kotiteatterilaitteet (töllö, vahvari ja soitin) päivittyvät uusien formaattien myötä reilun viiden vuoden välein (DVD 2005 -> BD 2011 -> ??). Kaiuttimet taas hankin pitkäaikaisiksi ja oma suosikki on ollut parikymmentä vuotta gene.

Kaksikanavasetin voi rakentaa pitkäikäiseksi, siellä kun ei ole huonekorjauksia tms., eivätkä formaatit juuri muutu (CD + SACD pärjää).
Nemo propheta in patria

JPK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Hifi-ketju
« Vastaus #77 : 17.06.12 - klo:21:08 »

Tivoli Audio? Eikös heillä ole nykyään jotain yhteispeliä (i)laitteiden kanssa?


O. Ei huonon oloinen.



Tuollaisen setin kehtaisi laittaa olkkariinkin.

Minulla on tuollainen setti, oli aikanaan työhuoneessa jemmatuna lundiaan. Ulkonäkö on tyylkäs ja ääni miellyttävä. Ihan analyttiseen hifikuunteluun tuo ei riitä, mutta muuten erinomainen kokonaisuus.
Nemo propheta in patria

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Hifi-ketju
« Vastaus #78 : 17.06.12 - klo:21:24 »

Tivoli Audio? Eikös heillä ole nykyään jotain yhteispeliä (i)laitteiden kanssa?


O. Ei huonon oloinen.



Tuollaisen setin kehtaisi laittaa olkkariinkin.

No todellakin kehtaisi tuon setin olkkariin laittaa! Tosiaan, ei toki ihan analyyttisimpaan kuunteluun, mutta yllättävän hienoääniset kokoonsa nähden ja pirun tyylikkäät.

Entäs tällainen vaihtoehto? En tosin ole aivan varma, että toteutuuko stereoääni tuossa todella niin kuin luvataan eli ihan oikeasti..?

VASTATUULEEN!

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Hifi-ketju
« Vastaus #79 : 17.06.12 - klo:21:53 »
Mun mielestä noi tivolin vehkeet on vähän keittiöradioita. Ei niillä viitti musiikkia kuunnella. Ja kyllä olen niitä kuullut. En tykkää ihan hirveästi edes ulkonäöllisesti. Mökille menisi.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Hifi-ketju
« Vastaus #80 : 17.06.12 - klo:22:08 »
^^ AV-vahvistin alkais tuntumaan loogiselta hankinnalta.

Onkyo TX-NR414 = 300€ + postit saksasta.
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/3191807_-tx-nr414-onkyo.html

Onkyon speksit näyttävät olevan sitä mitä hait. Spotify-tuki on ilmeisesti harvinainen AV-vahvistimissa.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/0055/dfvxk/Onkyo-TX-NR414-5-1-kanavainen-viritinvahvistin

Wifin joutuu tosin ostamaan erikseen = 40€
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/2778103_-uwf-1-onkyo.html

Toinen kiinnostava on Denon AVR 1912, jota on kehuttu paljon. Denonin saa suomesta kilpailukykyiseen hintaan:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/49350/dcgmc/Denon-AVR-1912-7-1-kanavainen-AV-vahvistin-vari-musta

Denonilla on appsi applen vehkeisiin, eli vahvistinta voi käyttää vaikka luurin kautta. Tuohan on kätevää, jos luurilla ohjaa myös vaikka spotifya. Valitettavasti wifi puuttuu, eikä siis edes donglea saa erikseen. Nettikaapelin kyllä saa kiinni.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Hifi-ketju
« Vastaus #81 : 17.06.12 - klo:22:09 »
TA:n vehkeissä pitäisi olla hyvä ääni - hyvä äänihän on nimen omaan niiden myyntiargumentti. Tuo yllä oleva on varmaan sitten uutta TA:lta, kun ei ole tullut ennen vastaan. Radio Combo näyttää olevan nimi.

^tossa voisi olla ihan hyvä toi Denon. Menee korkeutensakin puolesta hyvin TV tason hyllylle ja väri on oikea. Hopea ei pelitä kun kaikki muu on mustaa.
« Viimeksi muokattu: 17.06.12 - klo:22:13 kirjoittanut konda »

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Hifi-ketju
« Vastaus #82 : 17.06.12 - klo:22:11 »
Onko tämä tuttu? Palvelu on ainakin ensiluokkaista: www.soitintukku.fi

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Hifi-ketju
« Vastaus #83 : 17.06.12 - klo:22:20 »


Konda: voit toki ostaa ensin pääkanaviin malliston pienmmät mallit ja siirtää ne aikanaan takakanaviin. Etukanavien (vasen-keski-oikea) suositellaan olevan identtisiä, taakse riittävät pienemmät. Kaiuttimien tulisi olla soinniltaan samanlaisia, siksi suositelen samaa merkkiä/mallistoa.

Ihan hyvä idea, kiitos. Pienemmät saisi lähdössä edullisemmin ja niillä varmasti pärjäisi aluksi. Pitää käydä katselemassa mitä voisi harkita. Gene ja Boston Acoustics on ollut lähtökohtaisesti mielessä. Geneäkun saa melko säännöllisesti tarjouksistakin. Vahvareissa tuo yllä oleva Denon voisi olla aika hyvä. Alkaa siis hahmottumaan pikkuhiljaa. Nyt vielä tää kajarihomma selville. Laitan kuvan tilasta joku päivä. Tila on loukkumainen ja seinä on tässä sohvan vieressä, eli varmasti äänimaailmalle haasteellinen.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Hifi-ketju
« Vastaus #84 : 17.06.12 - klo:22:27 »
Minulla on Tivolin Model Two subbarilla tietokoneen kaiuttimina. Kyllä noilla hiljaa musiikkia kuuntelee ja muita ääniä lujemmallakin mutta ei ne oikeita stereoita korvaa minulla. iPal on sitten retkikäytössä ja se vasta erinomainen on vaikkei hifiin liitykään.

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Hifi-ketju
« Vastaus #85 : 17.06.12 - klo:22:53 »
Joopa.

Taitaa vaan tuo remontti tulla niin kalliiksi, että museoikäiset Technicsit siirtyvät uuteenkin osoitteeseen.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Hifi-ketju
« Vastaus #86 : 17.06.12 - klo:22:58 »
Niissä on ainakin tunnetta mukana ja varmasti monia hyviä kuuntelumuistoja!

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Hifi-ketju
« Vastaus #87 : 17.06.12 - klo:23:02 »
Otetaan nyt järki käteen tuon Tivoli Audion kanssa. Kyse on nätisti soivasta pienestä radiosta. Lähes mikä tahansa kelvollinen kaiutinpari kytkettynä kelvolliseen settiin soi musiikin kuuntelussa paremmin kuin Tivolin perusradio. Kyse on sivuhuoneen äänilähteestä niille, jotka eivät jaksa virittää esim. parempiäänistä Sonosta huoneeseen.

Kaiutinpuolella itse olen pitänyt Dynaudiosta. Dynaudio DM 2/7 tai 2/6 voisi sopia, riippuen vähän sijoittelusta. 2/7 lähtee hieman päälle 600€ suomesta toimitettuna,  mutta ei ehkä toimi ihan pienessä tilassa. Dynaudio on ääneltään aika ponnekas, eli toimii kotiteatterissa hyvin ilman subbariakin. Tosin pitää muistaa, että mikään normaalikaiutin ei voi korvata subbaria leffakäytössä silloin kun katsoo paljon efektileffoja.

Jos ihan budjettiluokkaan mennään, niin Dali Zensor 1 on ihan tutustumisen arvoinen. Tätä tosin itse en ole kuullut. 200+ ja postit.
http://www.testberichte.de/p/dali-tests/zensor-1-testbericht.html
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/2949742_-zensor-1-dali.html

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Hifi-ketju
« Vastaus #88 : 17.06.12 - klo:23:30 »
Lainaus käyttäjältä: Pchan
niille, jotka eivät jaksa virittää

No minä nyt ainakin olen sen sortin humanisti, että en ole kiinnostunut sitten minkäänlaisesta virittämisestä. Johto seinään ja Ultra Bra soimaan nääs.

Lainaus käyttäjältä: konda
Niissä on ainakin tunnetta mukana ja varmasti monia hyviä kuuntelumuistoja!

Näinkin voisi sanoa. Ellen ihan väärin muista, sai pikkusiskoni nuo rippilahjaksi. Hän on syntynyt v. 1973...

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Hifi-ketju
« Vastaus #89 : 18.06.12 - klo:00:11 »
Kyllä silloin joskus valmistettiin kestäviä tuotteita. Älä hitossa heitä noita mäkeen!