Kirjoittaja Aihe: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto  (Luettu 121570 kertaa)

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #90 : 23.01.10 - klo:13:28 »
Toki voisin olla hiljaakin jos olen eri mieltä. Mielestäni en ole kuitenkaan rikkonut mitään foorumin sääntöjä. En tarkoituksella provoa...

Aiheesta voisi toki perustaa oman ketjun, jossa voisit paremmin perustella selkeästi vastavirrasta erottuvaa näkemystä.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #91 : 23.01.10 - klo:13:38 »
Toki voisin olla hiljaakin jos olen eri mieltä. Mielestäni en ole kuitenkaan rikkonut mitään foorumin sääntöjä. En tarkoituksella provoa...

Voihan sitä kommentoida hieman kohteliaammin ja hillitymmin. Itse pidän esim. monia Ivyn ihannoimia loafereita visuaalisesti kamalina, mutta kommentoin asiaa hieman kohteliaammin.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #92 : 23.01.10 - klo:14:45 »
Minun mielestäni Urin kommentissa ei ollut mitään pahaa, mutta perustelut uupuivat, mikä oli mielestäni harmillista.

Omasta mielestä pukuvarsikengät ovat hyvinkin klassiset.
« Viimeksi muokattu: 23.01.10 - klo:14:59 kirjoittanut sproily »

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #93 : 23.01.10 - klo:22:16 »
Toki voisin olla hiljaakin jos olen eri mieltä. Mielestäni en ole kuitenkaan rikkonut mitään foorumin sääntöjä. En tarkoituksella provoa...

Voihan sitä kommentoida hieman kohteliaammin ja hillitymmin. Itse pidän esim. monia Ivyn ihannoimia loafereita visuaalisesti kamalina,

Voi hyvä lapsi, et vain ymmärrä! ;P

.. back to seriousness (have i got such a mental state really?) ..

Kirjoitat asiaa, Pchan.
get your kicks on route six six six

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #94 : 24.01.10 - klo:04:38 »
.
« Viimeksi muokattu: 02.11.12 - klo:16:28 kirjoittanut ChuckBass »

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9276
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #95 : 24.01.10 - klo:12:29 »
^Tosiaan, Chuckie, nyt kun olet muuttanut Valtoihin, toivon sinun toimivan foorumin USA:n kirjeenvaihtajana. Mielelläni lukisin satunnaisesti havaintojasi sikäläisestä pukeutumiskulttuurista, tarjonnasta yms.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #96 : 24.01.10 - klo:13:59 »
Kenkien todellinen arvo on todella paljon enemmän kuin ostohintani. En nyt sitten tiedä saanko niitä heti myydyksi, mutta voin pitää niitä lasivitriinissä ellen saa tarpeeksi hyvää hintaa. Arvo näin hyväkuntoisille jalkineille on 300 USD, mutta vain teoriassa. Pieni koko tietenkin täytyy heijastaa hinnassa, joten ehkä 150-200 USD.

Alkuperän selvitin koska se kiinnostaa minua itseäni, ja sain tarkennettua kenkien iän.

Ja taatusti se nostaa arvoa, jos sanon, että kengät ovat taatusti 1920-luvulta enkä vain veikkaa että ne ovat vuosilta 1920-1940.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #97 : 24.01.10 - klo:14:23 »
Totta :)

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #98 : 24.01.10 - klo:17:58 »
.
« Viimeksi muokattu: 02.11.12 - klo:16:28 kirjoittanut ChuckBass »

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #99 : 03.03.10 - klo:18:36 »
Aivan moitteettomassa kunnossa oleva 30-luvun hiihtopuvun takki 10€





Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Illotus

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #100 : 07.03.10 - klo:17:47 »
Hei,

Ebayn ja kirpputorien kaluajat: paljonko on suurinpiirtein järkevää maksaa käytetystä Burberryn trenssistä? Esim tällaisesta. Olen tuumannut, että moinen voisi olla ihan hyvä olla olemassa mustan villakangastakin rinnalle farkkujen ja sammarien kera käytettäväksi.

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #101 : 07.03.10 - klo:18:20 »
Hei,

Ebayn ja kirpputorien kaluajat: paljonko on suurinpiirtein järkevää maksaa käytetystä Burberryn trenssistä? Esim tällaisesta. Olen tuumannut, että moinen voisi olla ihan hyvä olla olemassa mustan villakangastakin rinnalle farkkujen ja sammarien kera käytettäväksi.

eBayssa taitaa pääsääntöisesti liikkua nuo jollain 30-60 punnalla? Suomessa en ole tainnut nähdä kirpparilla berbereitä... Olettaa sopii, että hinta kipuaa korkeammaksi tai sitten jotain alle kympin luokkaa. Tuurista kiinni... UFF:lla kymmeniä euroja.

Viimeisin oma löytöni on Arvotexin valmistama Henry Ballantyne of Scotlandin kutomasta villasta valmistettu ulsteri. Harmaa tummemmalla ruudulla. Aika paljon on ollut ulstereita liikenteessä ainakin Oulussa, mutta vasta tässä yhdistyi kunto, koko ja hinta kohdalleni. Muutoin Oulun "skene" jaksaa pettää kerta kerran jälkeen, todella harvoin tulee vastaan hyväkuntoista ja -laatuista tavaraa. No, otan kiertelyn enemmän harrasteena muutenkin ;)

henkkaa

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 269
    • Profiili
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #102 : 07.03.10 - klo:18:31 »
Hei,

Ebayn ja kirpputorien kaluajat: paljonko on suurinpiirtein järkevää maksaa käytetystä Burberryn trenssistä? Esim tällaisesta. Olen tuumannut, että moinen voisi olla ihan hyvä olla olemassa mustan villakangastakin rinnalle farkkujen ja sammarien kera käytettäväksi.

Itse taisin maksaa omastani 120 puntaa plus postage. Mutta toisaalta ostin trenssin ammatimyyjältä, joka keskittynyt vain berbereihin. Tämän kappaleen veikkaisin saavan melko varmasti 150 puntaan, aika hyvässä kunnossa näytti olevan.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #103 : 07.03.10 - klo:18:36 »
Käytiin vaunulenkillä Kaivarin Kanuunassa ja lauttasaaren Oranssitorilla. Mukaan tarttui käyttämättömän oloinen Filippa K:n slimmi vaaleanruskea kauluspaita 2€ ja tytölle punainen Ellen mekko 7€.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #104 : 07.03.10 - klo:18:55 »
Hei,

Ebayn ja kirpputorien kaluajat: paljonko on suurinpiirtein järkevää maksaa käytetystä Burberryn trenssistä? Esim tällaisesta. Olen tuumannut, että moinen voisi olla ihan hyvä olla olemassa mustan villakangastakin rinnalle farkkujen ja sammarien kera käytettäväksi.

Itse taisin maksaa omastani 120 puntaa plus postage. Mutta toisaalta ostin trenssin ammatimyyjältä, joka keskittynyt vain berbereihin. Tämän kappaleen veikkaisin saavan melko varmasti 150 puntaan, aika hyvässä kunnossa näytti olevan.
Jep, kyllä noiden hyvässä kunnossa olevin Burberryn trenssien hinnat saattavat kohota melko koviksi. Itsekin taisin yli satasen maksaa omastani, vaikka remmeissäkin oli selvää kulumaa.