Kirjoittaja Aihe: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto  (Luettu 121381 kertaa)

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #105 : 08.03.10 - klo:15:33 »
Osaisiko joku vinkata myyjän jolta löytäis Aquascutumin puuvillagarbardiinisen trenchin kokoa 40R?  Mallin pitäisi olla se klassinen kaksirivinen täyspitkä.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #106 : 03.05.10 - klo:06:30 »
Laitan tämän tänne, kun tuli tuolla vastaan ja liittyy tavallaan kirpputoreihin(kin).
Kysymyksenä, onko teillä tapana ostaa vaatteita / tavaroita esim kirpparilta tarkoituksella sitä varten, että sitten muokkaisitte niitä suuntaan tai toiseen? Enkä nyt tarkoita vaan liian pitkät hihat omaavan paidan ostamista ja hihojen lyhentämistä, vaan jotain muuta, esim kenkien ulkoasun muutosta? Itse on joskus tullut ostettua esim farkkupaitoja, joista on sitten hihat leikkaamalla / repimällä tehty liivejä ja housuja, joita on sitten muokattu suuntaan tai toiseen.
Mutta ajatus tuli mieleen siis tästä, jossa kaveri oli löytänyt kengät kirpparilta ja "tuunannut" niitä sitten itselleen mieleiseksi. Mitä mieltä lopputuloksesta? Omaan silmään näyttää vallan mukavalta, ainakin sai miekkonen hieman omaperäisemmät popot.
"Before"


"After"

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #107 : 03.05.10 - klo:13:18 »
Saddle shoes!

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #108 : 03.05.10 - klo:13:23 »
eBayssa taitaa pääsääntöisesti liikkua nuo jollain 30-60 punnalla? Suomessa en ole tainnut nähdä kirpparilla berbereitä... Olettaa sopii, että hinta kipuaa korkeammaksi tai sitten jotain alle kympin luokkaa. Tuurista kiinni... UFF:lla kymmeniä euroja.

Kaivarin kanuunassa on ollut useitakin Burberryn trenssejä samaan aikaan myynnissä ja taitaa siellä nytkin olla pari. Hinnat ovat olleet 80-100e. En ymmärrä, miksi kukaan maksaisi käytetystä takista noin paljoa. Tai ainakin kanuunan takeissa oli jo niin paljon kulumaa, että hinta tuntui suolaiselta.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #109 : 03.05.10 - klo:13:49 »
Olen itsekin maksanut omasta Burberry trenssistä muistaakseni toistasataa euroa, toisaalta oli myös hyväkuntoinen. Joskin hieman liian iso mielestäni itselleni joten saattaa olla että tungen sen laatutorille.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #110 : 03.05.10 - klo:15:01 »
Itsellä hakusessa Aquascutumin autenttinen tresssi. Mielestäni €200 hyväkuntoisesta yksilöstä ei olisi pahakaan hinta.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #111 : 03.05.10 - klo:15:22 »
Itsellä hakusessa Aquascutumin autenttinen tresssi. Mielestäni €200 hyväkuntoisesta yksilöstä ei olisi pahakaan hinta.

Eikös tuolla hinnalla löydy trenssi ihan heittämällä? Vai tarkoittaako tuo autenttinen jotain harvinaisempaa?

http://desc.shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=Aquascutum+trench&_sacat=1059&LH_TitleDesc=1&_trksid=p3286.m270.l1313&LH_BIN=1&Garment%2520Type=Jackets%252F%2520Coats&_dmpt=Men_s_Clothes&_odkw=Aquascutum&_osacat=1059&bkBtn=&_rdc=1

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #112 : 03.05.10 - klo:17:04 »
Hakusessa sellainen beige gabardiinipuuvillainen Kingsgate kokoa 40R. Ei näyttänyt löytyvän tuolta sivulta. . 

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #113 : 03.05.10 - klo:17:19 »
Ja vaikka en itse pääsekään löytöjä tekemään, niin laitetaan nyt tännekin, jos joku ei vielä ole tietoinen. UFF aloitti jälleen tänään nuo "europäivät", eli tänään on / oli kaikki vaatteet 7e (enintään) ja siitä sitten alaspäin.
Tarkemmat tiedot päivistä ja hinnoista (http://www.uff.fi/myymalat/ajankohtaista_myymal.html)

Toivottavasti ainakin joku tekee hyviä löytöjä. Itse olen tässä huomannut, että UFF on nykyään alkanut järjestää näitä "europäiviä" huomattavasti entistä useammin. Ennen oli ehkä kerran syksyllä ja kerran keväällä, nyt trendi tuntuu olevan, että ainakin kerran vuosineljänneksessä ellei useamminkin. Mutta mikäs siinä, UFF kun on muuten kirppariksi mielestäni täysin ylihintainen.
« Viimeksi muokattu: 03.05.10 - klo:17:23 kirjoittanut ChuckBass »

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #114 : 03.05.10 - klo:20:00 »
Minulla on joku Aquascutumin trenssi, joka on minulle pikkaisen iso eli saattaa hyvinkin olla 40R.
Voin vilkaista mittoja ja ottaa vaikka muutaman kuvan, jos kiinnostaa.

Muutenkin kevätsiivouksen yhteydessä löytynyttä kamaa voisi laittaa Laatutorille.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #115 : 03.05.10 - klo:20:34 »
^ Aqua voisi kiinnostaa
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #116 : 04.05.10 - klo:08:35 »
^Itseltäkin löytyy, pikkuisen liian pieni jota ei juurikaan tule käytettyä. Olen ennenkin harkinnut myymistä, josko nyt olisi aika.
get your kicks on route six six six

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #117 : 19.05.10 - klo:19:31 »
Eivät kai nuo kaikki Pinstripesin irtotakit ole räätälityötä?

Mietin vain kun itseltä löytyy tuollainen yksi Pinstripesin tweed windowpane takki jonka löysin ilmaiseksi kierrätyskeskuksesta..

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #118 : 19.05.10 - klo:21:57 »
Takin sisälle oli ommeltu lappunen "Designed for (Asiakkaan Nimi)". Melko todennäköistä, että kyseessä on mittatakki. Mielenkiintoinen vaatekappale silti.

Tietääkseni Pinstripes on mittatilausfirma. Jos jotakuta oikein kovasti kiinnostaa, eiköhän asia soitolla selviä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Kirpputorit ja muu käytettyjen vaatteiden osto
« Vastaus #119 : 21.05.10 - klo:04:54 »
Jaahas. Olen päättänyt tässä pari viimeistä viikkoa lomastani Miamissa viettäessäni kierrellä vielä täällä hieman kirpputoreja. Tänään pääsin alkuun, yhden Goodwill-liikkeen sain käytyä läpi (tai no toisenkin, mutta se oli sellainen "outlet"-kirppis, jossa oli vaan helvetisti kamaa laatikoissa, eikä näyttänyt mitään hyödyllistä olevan).
Edelleen olen skeptinen niiden styleforumin kavereiden kenkälöydösten suhteen, vaikka yhdet Bruno Maglit eteen osuivatkin. Olivat kuitenkin siinä kunnossa, etten viitsinyt poimia mukaan.
Päivän saldo oli kaiken kaikkiaan 10 solmiota ja 2 irtotakkia, tässäpä kuvat:
Solmiot:



Kuvista nuo ylempänä oikeanpuoleisessa kuvassa olevat ovat tarkoitettu varsinaisesti itselleni. Sen lisäksi poimin tarjonnasta muutamia "parempien merkkien solmioita" pois rahvaan parista ja jos joku täällä on noista jostakin kiinnostunut, niin voi laittaa vaikka yv:tä eli privaattiviestiä. Tarkoitus ei ole siis mitenkään rikastua, enkä ole edes lähtökohtaisesti ajatellut niille mitään tiettyä hintaa, jos kiinnostusta on niin päätyvätpä sitten arvostavaan kotiin. Kaikkein parasta olisi, jos jollakulla on kaapissaan homehtumassa solmukkeita, joille ei ole käyttöä ja haluaisi täten tehdä jonkinlaista vaihtokauppaa.
Alemmat solmiot vasemmalta oikealle: Brooks Brothers, Robert Talbott, 3x Dior, YSL.

Takit:


Takeista tummempi on Canalin ja juuri omaa kokoani eli 46. En ole kuitenkaan varma löydänkö tälle paljon käyttöä, joten katsellaan. Takki tuntui mukavalta päältä ja yritin etsiä siihen kuuluvat housut, niitä kuitenkaan löytämättä.

Alempi takki on Austin Reedin. Siinä ei ole kokomerkintää, mutta veikkaisin sen olevan ehkä 50 (tai mahdollisesti jopa reiluhko 48). Itse olen kokoa 46/48 ja kun tuota sovitin, niin sen saisi kyllä itsellenikin sopivaksi räätälillä muokattua, joten ei niin älyttömän iso kuitenkaan. Mutta minulla ei ole tälle käyttöä, joten jos jotakuta kiinnostaa, niin viestiä tulemaan.  Tarkempia mittoja voin ottaa sitten siinä vaiheessa kun pääsen Suomeen, jos joku on kiinnostunut.

Sinänsä hauskaa, että tuolla Goodwillissakin, oli otettu käyttöön sellainen "designer"-nurkkaus. Siellä oli sellaisia suuria nimiä kuin Perry Ellis ja Claiborne. No oli sitten jotain RL:n paitoja ja DKNY:n takkeja jne.. Mutta nämä molemmat takit löytyivät sitten ihan niistä "peruskamoista" :)

Ajattelin tosiaan nyt kiertää noita vastaantulevia kirppareita läpi ja poimia sieltä sitten ne vastaan tulevat Brionit, Kitonit, Charvetit, Zegnat, Canalit, Aldenit, Allen Edmondsit jne oli koko mikä tahansa, sen verran kun laukuissa on tilaa, eiköhän niille täällä sitten joku ottaja löydy, jos eivät itselle natsaa.
« Viimeksi muokattu: 21.05.10 - klo:04:56 kirjoittanut ChuckBass »