Kirjoittaja Aihe: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista  (Luettu 679152 kertaa)

Mangrove

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #975 : 19.03.12 - klo:16:23 »
Onko kukaan tilannut tai muuten vain kokeillut William Lennon & Co Ltd:n tekemiä kenkiä? Valikoima näyttää päällisin puolin laadukkaalta eikä hinnatkaan ole huimia. Ainakin itseäni eniten kiinnostavat kengät löytyvät "Town & Country Specials" -nimikkeen alta.

http://www.williamlennon.co.uk/
http://www.williamlennon.co.uk/categories/town-country.html

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #976 : 19.03.12 - klo:16:37 »
Näitä olen hakenut, vintage mallisiet alppibootsit, pakko saada asap!
Alicon koot ovat pieniä. Kannattaa ostaa vähintään koko numero oman koon päälle (eli siis +2 jos on jenkkikoko). Jos aikoo pitää paksumpaa sukkaa, kannattaa ostaa pari numeroa yli (+3 jenkkiin). Parabootilla on komeat myös!

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #977 : 21.03.12 - klo:15:08 »
Onko kukaan tilannut tai muuten vain kokeillut William Lennon & Co Ltd:n tekemiä kenkiä? Valikoima näyttää päällisin puolin laadukkaalta eikä hinnatkaan ole huimia. Ainakin itseäni eniten kiinnostavat kengät löytyvät "Town & Country Specials" -nimikkeen alta.

http://www.williamlennon.co.uk/
http://www.williamlennon.co.uk/categories/town-country.html

On. Tuhoutumatonta, mutta melko krouvia kamaa.
Jos tarvitset käsintehdyt nahkaiset jalkineet maatilalla rymyämiseen niin olette oikeassa osoitteessa.

There ain't no rest for the wicked...

Konsultti

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 109
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #978 : 21.03.12 - klo:16:39 »
Tekeekö mikään noista "paremmista" kenkäfirmoista kenkiä asiakkaan lesteihin? Minulla olisi omaan jalkaan tehdyt lestit ja voisi niitäkin hyödyntää.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #979 : 21.03.12 - klo:17:24 »
Tekeekö mikään noista "paremmista" kenkäfirmoista kenkiä asiakkaan lesteihin? Minulla olisi omaan jalkaan tehdyt lestit ja voisi niitäkin hyödyntää.

Tekee, mm. Alfred Sargent. Tätä kannattaa kysyä firmoista suoraan.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Konsultti

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 109
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #980 : 21.03.12 - klo:17:42 »
^kiitos!

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #981 : 24.03.12 - klo:23:22 »
Tilasin juuri FPOSlta parin Duckers&Sonin kenkiä. Minulle vieras valmistaja, onko kellään kokemusta heidän kengistään ?
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Satsujin

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #982 : 27.03.12 - klo:18:04 »
Minkälaisia kenkiä suosittelisitte nuorelle miehelle (lukiolainen) vapaa-ajan käyttökengiksi? En hae mitään ylihienoja über kalliita vaan sellaisia joilla pärjäilee kesän (ja mielellään seuraavatkin). Itse olin ajatellut loafereita kätevyytensä vuoksi, mutta ovatako liian "pappakengät" 16 vuotiaalle?

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #983 : 27.03.12 - klo:18:07 »
Tilasin juuri FPOSlta parin Duckers&Sonin kenkiä. Minulle vieras valmistaja, onko kellään kokemusta heidän kengistään ?

D&S:n valmisparit ovat Grensonin tehtaalta, Rose-tasoisia. Eivät elämää suurempia, mutta eivät kehnojakaan.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #984 : 27.03.12 - klo:18:15 »
Minkälaisia kenkiä suosittelisitte nuorelle miehelle (lukiolainen) vapaa-ajan käyttökengiksi? En hae mitään ylihienoja über kalliita vaan sellaisia joilla pärjäilee kesän (ja mielellään seuraavatkin). Itse olin ajatellut loafereita kätevyytensä vuoksi, mutta ovatako liian "pappakengät" 16 vuotiaalle?

Riippuu loafereista, kaikki eivät ole muotoilultaan pappaa.
Minkä tyyppisiä kenkiä haet ja millaiseen tarkoitukseen?

Esimerkiksi CT:n Cambornen tyyppisillä kengillä varmasti pärjää kun ostaa kaksi paria ja pitää hyvää huolta. Hintaakin on vain yhdeksänkymppiä, mutta vastaavia mokkaderbyjä näyttäisi olevan ihan kivijalkakaupoissa (esim. Helsingin Beamhillissä, merkkiä ja hintaa en tiedä).




Noilla pitäisi selvitä suunnilleen kaikesta mitä lukiolaisen eteen tulee.
Syksykäyttöön toki sitten parit chukkat.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Satsujin

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #985 : 27.03.12 - klo:18:27 »
^Kiitos vinkeistä.
Siis vapaa-ajan kävelykenkiä. Ei viitsisi enää kulkea adidaksilla tai huonoilla halpiskengillä jotka joutaisi roskikseen. Juhlakenkiä en tarvitse ja en niin usein edes tarvitse. Toisaalta olisi ihan hyvä jos soveltuisivat rennompaan kesäjuhlaan puvun tai irtotakin kanssa käytettäväksi. Joka päiväiseen tai ainakin lähes joka päiväiseen käyttöön ne tulisi, sillä hyllystä löytyy jo yhdet "paremmat" kengät, joissa on hieman vartta. Eli kenkiin en mielellään haluaisi vartta, ja soveltuisivat käyttöön ilman sukkia, esim. uimarannalle (ellei jalkaan mene sandaalit).

Satsujin

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #986 : 27.03.12 - klo:18:29 »
^Niin ja ruskeat, (muukin väri käy) koska olemassa olevat kengät ovat mustat. En omista yksiäkään ruskeita kenkiä. That's bad??

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #987 : 27.03.12 - klo:18:45 »
Sitten tuollaiset mokkakengät ovat aika hyvät.
Riittävän rennot kaikenlaiseen menoon ja toisaalta tarpeen tullen sopivat myös virallisemman yhdistelmän kaveriksi. Voi käyttää ilman sukkia ja mokka on todella helppo hoitaa, kunhan muistaa suojata suihkeella ja harjata. Tuollaisilla crepe-pohjilla myös pärjää pitkälle.

Väreinä siis suosittelen tummansinistä ja vaaleanruskeaa, niin käytännössä kengät voi yhdistää ihan mihin tahansa. Eihän ruskeiden kenkien puute sinällään ole haitaksi, mutta ruskeat kengät on vain helppo yhdistellä ja ovat sopivammat vähemmän viralliseen käyttöön kuin mustat (lisäksi "kaikilla" on mustia kenkiä).

Mutta tosiaan kannattaa investoida samantien kahteen pariin.
Jos budjetti antaa periksi voi ne loaferitkin hommata kaveriksi, varsikenkäjuttu koski vain syksyä ja kevättä.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Satsujin

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #988 : 27.03.12 - klo:18:51 »
^Kiitos uudelleen..
Täytyy ruveta selailemaan kenkäkauppoja netistä ja pitämään kaupungilla silmät auki.
http://heppo.fi/miesten-kengat/juhlakengat/lincoln-112380-0099
^Tuollaiset löysin. Ovatko nuo liian "pappa mallia"? Ja Loake on käsittääkseni ihan hyvä merkki...

Juha R

  • Vieras
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #989 : 27.03.12 - klo:18:52 »
Tekeekö mikään noista "paremmista" kenkäfirmoista kenkiä asiakkaan lesteihin? Minulla olisi omaan jalkaan tehdyt lestit ja voisi niitäkin hyödyntää.


Missähän tuollaisia oman jalan mukaisia lestejä voi teettää?