Kirjoittaja Aihe: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista  (Luettu 679345 kertaa)

tuomas

  • Vieras
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #435 : 04.03.11 - klo:10:54 »
FX-malli sopii vallan hyvin myös. Seuraavan Helsingin reissun yhteydessä pitänee vierailla Monofixissa ja paikallisissa kenkäliikkeissä. Ilmeisesti Bulevardin alkupäässä oli liike jolla on valikoimassa englantilaisia kenkiä, löytyykö muilta liikkeiltä niitä myös? Yleensä Helsingissä käydessä on aika tiukka aikataulu niin ei viitsisi käyttää aikaa turhaan kiertelyyn.

Fere tosiaan myy Crockett & Jonesia. Sauma Arkadiankadulla myy loppuun Alfred Sargentinsa. Vielä taitaa jotain olla jäljellä. Beamissa Erottajalla on parit Grensonit ja Schoffa Kämp galleriassa myy Loakea. Englantilaisista en muista muita juurikaan nähneeni.

Aboensis

  • Vieras
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #436 : 04.03.11 - klo:12:11 »
Kiitos tiedosta, täytyy käydä tutustumassa.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #437 : 04.03.11 - klo:12:14 »
Big Timessa Kapteeninkadulla on ainakin ollut Loakea.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

HasseB

  • Kisälli
  • Viestejä: 1
    • Profiili
    • Varusteleka
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #438 : 09.03.11 - klo:11:16 »
Olen aina tilasin kenkiä Klingel.fi. Suosittelee voimakkaasti puolella.

Jum-Jum

  • Vieras
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #439 : 09.03.11 - klo:11:28 »
Olen aina tilasin kenkiä Klingel.fi. Suosittelee voimakkaasti puolella.

Dan-D

  • Vieras
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #440 : 09.03.11 - klo:11:55 »
Millainen Grensonin laatu on, suhteessa esim. Loakeen?  Mielikuva on, että ehkä vähän Loaken parhaita parempi, muttei olennaisesti.  Eli ei herätä intohimoja, muttei ole täysin luokatonkaan.  Kysyn siksi, että etsin kesäkengiksi jotain tavallisuudesta poikkeavaa, ja vähän röyhkeääkin.  Eli en halua perinteisiä ruskean sävyjä, vaan jotain muuta.  Olen kierrellyt ja kaarrellut aika monen kenkävalmistajan katalogeja läpi ja ensimmäinen, joka on kiinnittänyt isosti huomiotani on tämä:

http://www.grenson.co.uk/shop/stanley-1130

Joka voisi olla juuri kaipaamani kesäkenkä.  Jos se yltää Loaken parhaimmiston tasoon (minulla on yhdet, jotka menettelevät), voisin kelpuuttaa nämä vapaa-ajankäyttöön.  CT:llä näkyi viimeisessä katalogissa yhdet oliivinvihreät, jotka olivat myös omalla tavallaan kiinnostavat. 

Joka tapauksessa siit: näkemyksiä Grensonin laadusta?  Kiitos!

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #441 : 09.03.11 - klo:12:01 »
Millainen Grensonin laatu on, suhteessa esim. Loakeen?  Mielikuva on, että ehkä vähän Loaken parhaita parempi, muttei olennaisesti.
Ei enää. Grensonin MTO kengät ovat yhä huippulaadukkaita, mutta suurin osa noista intian ihmeistä ei pärjää alkuunkaan Loaken parhaimmistolle.
Grensonilla on tosin hyvinkin hauskaa designia mallistossa.
Asiasta keskusteltiin aiemminkin forumilla.
Joten, jos muotokieli puhuttelee, niin eihän tuo kovin kammottava hinta ole goodyear-rakenteisista blääkistä maksettavaksi.
Hyviä beatereita kuitenkin.
Tsekkaa myös UK Ebay, Grensoneita liikkuu paljon.
There ain't no rest for the wicked...

Dan-D

  • Vieras
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #442 : 09.03.11 - klo:12:50 »
Ok, kiitos.  Olen missannut Grensonia koskevan keskustelun suht. täysin.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #443 : 09.03.11 - klo:12:58 »
Ok, kiitos.  Olen missannut Grensonia koskevan keskustelun suht. täysin.

Näemmä et nyt sentään ihan täysin...

Itselläni tuo aiemmin perään kyselemäni Cooperin lisäksi houkuttelee vaalenharmaa suede brogue mallia William. Kumpikin on oikein vahvoja ehdokkaita kesäkengäksi, pitäisi vaan tehdä päätös ja tilaus piakkoin:



Voi veljet!  Jotain tämäntyylistä olin vähän ajatellut ensi kesäksi.  En niin perusta ruskeasta mokasta, mutta tällainen todella vaalea on jo jonkin aikaa kiinnostanut.  Ja jostain syystä mokka mielestäni "vaatii" vähän koristelua toimiakseen parhaalla mahdollisella tavalla.

Täytynee harkita hankintaa.

ja tuo siis sattui silmään Grenson-ketjusta
http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=500.0
« Viimeksi muokattu: 25.03.12 - klo:16:20 kirjoittanut ChuckBass »

Dan-D

  • Vieras
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #444 : 09.03.11 - klo:13:06 »
Heh, vanhuus ei tule yksin.  Tai ehkä minulla olisi lahjoja politiikkaan?

Tuohan oli joskus viime vuoden puolella, ei tuollaista voi muistaa!

Edit: paitsi että itse kengät muistan kyllä, en vain muistanut, että ne ovat Grensonit.  Noita periaatteessa olen tässä viime päivät metsästänyt, kun muistin tuollaiset haluavani.  En edes muistanut nähneeni niitä kaikarilla.  Pitäisikö huolestua.

EDIT: Grensonilla tosin on upeita erikoisempia malleja tarjolla. On tosin myös aivan kammottavia ja erikoisia.
« Viimeksi muokattu: 09.03.11 - klo:13:28 kirjoittanut Jami »

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #445 : 09.03.11 - klo:13:27 »
Itse rankkaisin Grensonin aika samalle tasolle Loaken kanssa, Grensonin parhaimmisto (MTO) on laadukkaampaa, mutta perus kengät taitaa olla Loaken 1880 sarjaa hieman huonompaa, mutta taasen mielestäni Shoemakers sarjaa parempaa, eli jossain siinä välissä. Molempia valmistajia löytyy joku kappale.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Dan-D

  • Vieras
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #446 : 09.03.11 - klo:14:48 »
Ilmeisesti jälleen uusi yrittäjä kenkien verkkokauppaan on putkahtanut UK:ssa pinnalle.

http://www.afinepairofshoes.co.uk/

Erityisen mielenkiintoista on, jos heille tosiaan tulee kunnon varasto AS Exclusive kenkiä.  Moore varsinkin on ollut kiinnostuksen kohteena, toki myös Ramsey tyylikkäänä tuplamunkkina.

http://www.afinepairofshoes.co.uk/blogs/news/2789692-as-exclusive-coming-soon

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #447 : 09.03.11 - klo:15:50 »
Kiitos vinkistä! AS:n mokkachukkat lähtivät samantien tilaukseen.

PayPal-osoite vaikutti tutulta, ilmeisesti kyseessä on sama pulju kuin tämän eBay-puodin takana: http://stores.ebay.co.uk/RETAILTHERAPY4all

Sama pulju, tuon ebay-kaupan lisäksi oli myös Retail therapy for all -niminen nettikauppa, jossa oli nuo samat kengät myynnissä kuin tuolla uudella nettisvulla. Uusi nimi ja uudet nettisivut siis. Kyllähän tuolta voi tehdä hyviä löytöjä, itsellekin olisi AS:n (vanhassa) valikoimassa muutama haluttava malli omassa koossa. Yritän ainakin vielä ajatella ettei ole tarvetta...
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #448 : 09.03.11 - klo:15:54 »
http://www.afinepairofshoes.co.uk/
Asiallisen oloinen kioski!
Safiriakin saatavilla perhepakkauksissa...
There ain't no rest for the wicked...

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #449 : 09.03.11 - klo:15:56 »
Tuolla eBayn puolella on muuten aika villin näköisiä kenkiä kaupan, esim. nämä Grensonin chukkat koossa UK 8,5:



Näihin mokkaväri joko sopivasta kenkäkaupasta Suomessa (löytyy) tai Saphirilta niin ta-dah!
Kaikki villa tottelee rautaa.