Kirjoittaja Aihe: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista  (Luettu 679253 kertaa)

Jason

  • Kisälli
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #345 : 03.12.10 - klo:10:12 »

Robisonsshoes.com:ilta 10% alennus tämän viikon koodilla "weekend10". Mahdollisuus ihan ok diileihin, koska toimitukset EU-alueelle ilmaiseksi.


Osaako joku pidempään verkkokauppoja kytistellyt vihjata mahdollisista tulevista vuodenaikaan liittyvistä alennusmyynneistä/tarjouksista, joita kannattaisi odottaa tai seurata? Eli onko jossain ollut esim usein jotain joulualennuksia tai vaikkapa vuodenvaihteen tai tammikuun jotain hyviä alennusmyyntejä? Onko esim herringillä tai pediwearilla ollut jotain tälläistä, vai onko homma täysin satunnaista?

ttuomine

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #346 : 06.12.10 - klo:23:24 »
Pistin Bexleyltä Paddington rubber cityt tilaukseen kun oli tarjouksessa. Saa nähä miten istuu ja onko laadukas, ekat kengät ko. puljulta.

Marko

  • Kisälli
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #347 : 12.12.10 - klo:22:28 »
Pohdin myös samaisten Paddington Rubber City kenkien tilaamista Bexleylta.
http://www.bexley.com/Bexley/shoe-PaddingtonGommeCity-DERBYPRD-EN.htm?blocReferrer=15033

Toisena vaihtoehtona olisi samanhintaiset Loaken 200 kengät Herringisiltä (lievä 2. laatu).
http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?brandID=7&catID=48&shoeID=1881&selectedSizeID=13&selectedFitID=3&seconds=1

Loaket ovat nahkapohjalla ja Bexleyt kumipohjalla, mutta muuten kengät ovat periaatteessa vertailukelpoiset. Olisin pyytänyt teiltä asiasta enemmän tietäviltä kommentteja kummat näistä kengistä olisi järkevämpi tilata. Eli Bexley vai Loake..?

[Tarkennus] Kenkiä on tarkoitus pitää lähinnä arkikenkinä toimistotyössä / asiakastapaamisissa.   
« Viimeksi muokattu: 12.12.10 - klo:23:12 kirjoittanut Marko »

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #348 : 12.12.10 - klo:22:34 »
Eli Bexley vai Loake..?

Loake on myös "polished" eli jämänahkaa.
Bexleyn nahanlaadusta en tiedä, mutta tuolla perusteella vaaka kallistuu sinne suuntaa. Lisäksi kumipohjainen kenkä nyt sopii Suomen sääolosuhteisiin paremmin, mutta tältä osin on mahdoton sanoa mitään kun ei ole tietoa käyttötarkoituksestasi.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #349 : 13.12.10 - klo:00:11 »
Omaan silmään Loake on malliltaan paljon paljon tyylikkäämpi, mutta tuo polished nahka ei kiinnostaisi itseäni. Bexley malli ei ole mun mielestä taas mikään erityisen tyylikäs puvun kanssa käytettäväksi. Itse en siis ostaisi kumpaakaan, mutta jos Bexleyn malli kiinnostaa niin ehkä sen mielummin kuitenkin.

EDIT: itselle ostaisin varmaan kuitenkin noista vaihtoehdoista Loaket, johtuen siitä että ne on paremman näköiset ja käyttötarkoitus kuulosti siltä että nahkapohja passaa vallan hyvin käyttöön. Miinusta on vaan tosiaan tuo korjattu nahka.
« Viimeksi muokattu: 13.12.10 - klo:00:13 kirjoittanut Jami »
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Marko

  • Kisälli
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #350 : 13.12.10 - klo:08:43 »
Kiitos Jälkiviisas ja Jami asiantuntevista kommenteista! Taidan sortua korjattuun nahkaan ja Loaken kenkiin, vaikka tuosta korjatusta nahasta onkin forumilla varoiteltu. Kyse on tosiaan ensimmäisistä nettikaupan kautta tilatuista kengistä. Tämän takia laitoin kengille hintakatoksi on toimituskuluineen 100€. Tuohon hintaan ei tahdo löytyä paljoakaan vaihtoehtoja ja joutuu hieman tinkimään valikoimasta. :-/

ttuomine

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #351 : 20.12.10 - klo:09:23 »
Pistin Bexleyltä Paddington rubber cityt tilaukseen kun oli tarjouksessa. Saa nähä miten istuu ja onko laadukas, ekat kengät ko. puljulta.

Hintaansa nähden ihan asialliset kengät (postikuluineen sen 97€). Rakenne vaikuttaa heppoisemmalta kuin Englantilaisissa reunoskengissä, ensivaikutelma oli hieman "lelunomainen". Lesti vaikuttaa aika korkealta, joudun laittamaan nauhat niin kireälle kuin menevät.



U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #352 : 20.12.10 - klo:10:28 »
Hyvännäköiset kengät : )

Itselläni on samanlaiset kuvioidulla granulate-nahalla. Malli on Bexleyn kengistä rakenteeltaan kevyimpiä tuon "yksinkertaisen" pohjansa ansiosta. Kumipohjan päällä oleva nahkainen välipohja on myös ohut ja pohjan reunos on kapea. Sopivat hyvin kesäkäyttöön. Vastaava malli paksulla "rubber"-pohjalla on selvästi raskaampi ja jykevämpi.



« Viimeksi muokattu: 20.12.10 - klo:10:54 kirjoittanut U-Haul »
Keep Calm and Carry On.

JayH

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #353 : 20.12.10 - klo:17:31 »
Tervehdys tämän foorumin Herrasväelle!

Täällä olisi yksi uusi jäsen joka jo jonkun aikaa on nauttinut herrojen asiantuntemuksesta, mutta joka vasta nyt tohtii ekan postauksen postata.

Olen hankkimassa itselleni "Ne" kaksi kenkäparia, jotka kaikilta tulee löytyä. Kyseessähän ovat tietenkin mustat oxfordit sekä ruskeat ei niin formaalit kengät. Hetken etsiskeltyäni löysin itseäni/kukkaroa miellyttävät kapistukset Herringsin poistoista. Koska olen kuitenkin ostamassa vähän kuin testi-mielessä ensimmäisiä ns. laatukenkiä, haluaisin varmistua nahan laadusta.

Kengät ovat:
http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?brandID=6&catID=50&shoeID=4178&selectedSizeID=10&selectedFitID=2&seconds=2#
sekä
http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?brandID=6&catID=50&shoeID=4155&selectedSizeID=10&selectedFitID=2&seconds=2#

Elikkäs mustissa oxfordeissa nahka on ilmeisesti oikeasti nahkaa, kun kerran "black calf" ilmoitetaan. Mutta entäs tuo toinen italiaano pari. Mitä on "Tan Brushed Calf"? Toivottavasti ei corrected grainia, niin kuin epäilen?

Kiitoksia jo vastauksista.
"Joo joo, antaa tulla vaan. Kyllä minä olen vastustanut auktoriteetteja ihan tuolla oikeassakin elämässä." - Marso

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #354 : 20.12.10 - klo:19:12 »
Jälkimmäiset ruskeat popot, joiden valmistaja 99% varmuudella on Gant, ei vakuuttanut allekirjoittanutta. Pysyisin itse kaukana :). Ensimmäinen pari (mustat) näyttää lähikuvan perusteella ihan hyvältä nahalta, vaikka kuvakin voi valehdella.. :)

Johannes P

  • Vieras
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #355 : 20.12.10 - klo:19:28 »
Jälkimmäiset ruskeat popot, joiden valmistaja 99% varmuudella on Gant, ei vakuuttanut allekirjoittanutta. Pysyisin itse kaukana :). Ensimmäinen pari (mustat) näyttää lähikuvan perusteella ihan hyvältä nahalta, vaikka kuvakin voi valehdella.. :)
Itse veikkaan että valmistaja ei 99% todennäköisyydellä ole Gant. Jos en ole väärässä Gant ei valmista vaatteita vaan myy oikeutta käyttää tavaramerkkiään.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #356 : 20.12.10 - klo:22:40 »
Nuo mustat oxfordit vaikuttavat ihan kelvollisilta, joskaan tuohon hintaan ei kovin hyvää nahkaa saa. Lesti on mustaan perus oxfordiin varsin ok.

Nuo vaaleanruskeat eivät ainakaan päällisin puolin erotu jostain Biancon tarjonnasta. Ei kannata haaskata niihin rahaa, sillä vuoden päästä et käytä niitä enää kuitenkaan. Muutama kymppi lisää niin pääsisi ainakin noiden mustien oxfordien tasolle.

Edit: Mustat ovat siis lestinumerosta (ja hinnasta) päätellen Loaken huonomman laadun (ei 1880-sarjan) tuotantoa. 1880-sarjakaan ei tarjoa nahkansa puolesta muuta kuin keskitasoa.
« Viimeksi muokattu: 20.12.10 - klo:22:47 kirjoittanut Gaffer »
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

JayH

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #357 : 20.12.10 - klo:22:47 »
Nuo mustat oxfordit vaikuttavat ihan kelvollisilta, joskaan tuohon hintaan ei kovin hyvää nahkaa saa. Lesti on mustaan perus oxfordiin varsin ok.

Nuo vaaleanruskeat eivät ainakaan päällisin puolin erotu jostain Biancon tarjonnasta. Ei kannata haaskata niihin rahaa, sillä vuoden päästä et käytä niitä enää kuitenkaan. Muutama kymppi lisää niin pääsisi ainakin noiden mustien oxfordien tasolle.

Jep. Näin teinkin ja nyt on semi-broguet tulossa oxfordien lisäksi.

Ja tottakai tiedän ettei nahan laatu vastaa esim. puolet kalliimpien kenkien laatua, mutta ei näillä nyt olekaan tarkoitus kävellä sitä 20 vuotta. Hyvä jos pari kolme vuotta menevät... ;)
"Joo joo, antaa tulla vaan. Kyllä minä olen vastustanut auktoriteetteja ihan tuolla oikeassakin elämässä." - Marso

klubikortti

  • Kisälli
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #358 : 07.01.11 - klo:17:59 »
Heipä hei! Tämä onkin ensimmäinen postaukseni foorumeille.

Tavoitteenani olisi ostaa ensimmäiset kunnon kengät liimaleftien ja sukkasandien tilalle. Ajattelin tummanpuhuvia semi-brogueita; ne kun sopisivat niin hyvin vaatekaappini peruspilariksi.

Raha on tiukassa näin opiskelijana, mutta lukuisista vahingoista viisastuneena tiedän, että kannattaa ostaa kerralla hyvät. En kuitenkaan halua sortua hifistelyyn, ja luterilaisen pohjolan pientuloisen perheen kasvattina vierastan ajatusta puolen tonnin kengistä. Eli hintaa saisi olla enintään sen pari sataa puntaa, mielellään toki vähemmän. Lyhyesti ja ytimekkäästi haen parasta mahdollista (kohtuu)hinta-laatusuhdetta, eg Loakesta vähän ylöspäin ja Churcheistä alaspäin.

Herring Shoesin verkkokaupasta olen alustavasti iskenyt silmäni kahteen malliin, halvempiin Barkereihin ja melko hintaviin Cheaneyn valmistamiin Herringeihin. Ensimmäiset ovat todella kohtuuhintaiset, mutta laadusta olen hieman epävarma. Jälkimmäisten taas uskon olevan priimatekoa (Cheaneystä olen kuullut paljon hyvää), mutta tuo reilu kahden ja puolensadan euron hinta hieman hirvittää.

Mielipiteitä? Muitakin malleja/kauppoja saa kernaasti suositella.

Etukäteen kiittäen,
Sampo


Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #359 : 07.01.11 - klo:18:11 »
Onko kukaan ostanut kenkiä Savile Row Company nimisestä lafkasta? 107 euron hintaan saisi kenkiä, jotka ainakin tuotekuvauksen perusteella ovat vasikannahkaa. Tuosta pohjan rakenteesta ei sitten otakaan oikein selvää.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.