Kirjoittaja Aihe: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista  (Luettu 679354 kertaa)

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #315 : 04.11.10 - klo:15:46 »
^Kuluttavinta on varmaan kevät kun tiet ovat täynnä hiekoitushiekkaa ja pohjat kuitenkin kosteat. Talvella nahkapohjaiset kengät ovat tappavan liukkaat. Suosittelen kumipohjaisia kenkiä talveksi ja nahkapohjaisille kengille kalosseja. Itse käytän aika paljon kalosseja koska en moniakaan kumipohjaisia kenkiä edes omista.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Tandem

  • Kisälli
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #316 : 10.11.10 - klo:09:36 »
Löytyykö käyttäjien joukosta jalaltaan UK 6.5 F kokoista hiihtäjää? Pohdiskelen mahdollisessa epäsopivuus / -istuvuus tapauksessa jälleenmyyntimahdollisuuksia foorumin kautta..

Burax

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 102
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #317 : 10.11.10 - klo:18:25 »
Täällä on yksi mahdollinen. Juurikin sovistusmahdollisuuksien puutteessa en ole itse uskaltanut internetin syövereistä tilata kenkiä itselleni.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #318 : 11.11.10 - klo:13:53 »
Saamieni tietojen mukaan Shoe Healer alkaa myymään Cheaneyn kenkiä tulevaisuudessa. Tarjontaa on lisättävä Alfred Sargentin jatkuvien toimitusongelmien takia.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Almero

  • Kisälli
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #319 : 11.11.10 - klo:15:52 »
Löytyykö käyttäjien joukosta jalaltaan UK 6.5 F kokoista hiihtäjää? Pohdiskelen mahdollisessa epäsopivuus / -istuvuus tapauksessa jälleenmyyntimahdollisuuksia foorumin kautta..

Täällä on yksi mahdollinen. Juurikin sovistusmahdollisuuksien puutteessa en ole itse uskaltanut internetin syövereistä tilata kenkiä itselleni.

Itsellekin normaalisti tuo UK 6.5 / 7 on aika passeli koko, joten ilmoittaudun jakamaan kokemuksia. Tällä hetkellä ainoat netistä tilatut kengät ovat CT:n Brown Calf Leather 2 Eye Derbyt. Muistaakseni EU koko oli EU40.5 eli CT:n mukaan UK6,5.

tuomas

  • Vieras
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #320 : 11.11.10 - klo:15:54 »
Saamieni tietojen mukaan Shoe Healer alkaa myymään Cheaneyn kenkiä tulevaisuudessa. Tarjontaa on lisättävä Alfred Sargentin jatkuvien toimitusongelmien takia.

Mainiota! Meikäläinen pitää Cheaneyn kengistä, mutta niitä tuntuu olevan joka toisessa kaupassa aivan eri mallistot myynnissä. Vähän voisivat siis selkeyttää hommaa. Toivottavasti Cheaney saa joskus omat sivunsa kuntoon ja kunnon kuvat kengistä.

Tandem

  • Kisälli
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #321 : 12.11.10 - klo:09:34 »

Itsellekin normaalisti tuo UK 6.5 / 7 on aika passeli koko, joten ilmoittaudun jakamaan kokemuksia. Tällä hetkellä ainoat netistä tilatut kengät ovat CT:n Brown Calf Leather 2 Eye Derbyt. Muistaakseni EU koko oli EU40.5 eli CT:n mukaan UK6,5.

Käytätkö suomesta ostetuissa kengissä kokoa 40 vai 41? Vai peräti jotain muuta? Itselläni oikea koko lienee lähempänä väliä UK 6 / 6.5 sillä kaikki eu-normi kenkäni ovat kokoa 40.. USA kokoa olevat ovat sen sijaan koko 7.5..

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #322 : 12.11.10 - klo:09:41 »
USA koosta 1.5 numeron pudotus UK kokoon kuulostaa aika suurelta. Itselle esim UK8 on yleensä oikea koko (normaali tai leveä leveys) ja USA koossa taas 8.5 tai 9.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Almero

  • Kisälli
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #323 : 12.11.10 - klo:10:16 »

Itsellekin normaalisti tuo UK 6.5 / 7 on aika passeli koko, joten ilmoittaudun jakamaan kokemuksia. Tällä hetkellä ainoat netistä tilatut kengät ovat CT:n Brown Calf Leather 2 Eye Derbyt. Muistaakseni EU koko oli EU40.5 eli CT:n mukaan UK6,5.

Käytätkö suomesta ostetuissa kengissä kokoa 40 vai 41? Vai peräti jotain muuta? Itselläni oikea koko lienee lähempänä väliä UK 6 / 6.5 sillä kaikki eu-normi kenkäni ovat kokoa 40.. USA kokoa olevat ovat sen sijaan koko 7.5..

Normaalisti EU 40 on passeli koko, mutta riippuen lestistä myös aavistuksen suurempi voi mennä. 41 koon kenkiä itselläni on vaan muutamia ja EU 39 on jo liian pieni.

Kenkien kokotaulukot eivät myöskään ole aivan konsistentteja:

http://shoes.about.com/od/sizemeasurementcharts/a/mensintsize.htm
EU 40 = UK 6,5 = US 7
EU 40.5 = UK 7 = US 7,5

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Shoesize-adult-en.svg
EU 40 = UK 6,5 = US 7,5
EU 40,5 = UK 7 = US 8

http://www.saturnv.co.uk/shoe_sizes.jpg
EU 40 = UK 7 = US 7,5
EU 41 = UK 7,5 = US 8

vemuli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #324 : 14.11.10 - klo:12:07 »
Olen havainnut, että ebay:n kautta myydään myös kenkiä aika paljon. Ilmeisesti täälläkin on käytettyjen kenkien ostajia? Minulla on ollut luja käsitys siitä, että kengät ovat yhtä henkilökohtaisia kuin vaikkapa partakone tai hammasharja. Kengäthän mukautuu jalan mukaisiksi käytön aikana. Minkälaisia kokemuksia teillä on valmiiksi "sisäänajetuista" kengistä?

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #325 : 14.11.10 - klo:12:17 »
Olen havainnut, että ebay:n kautta myydään myös kenkiä aika paljon. Ilmeisesti täälläkin on käytettyjen kenkien ostajia? Minulla on ollut luja käsitys siitä, että kengät ovat yhtä henkilökohtaisia kuin vaikkapa partakone tai hammasharja. Kengäthän mukautuu jalan mukaisiksi käytön aikana. Minkälaisia kokemuksia teillä on valmiiksi "sisäänajetuista" kengistä?

Pelkästään hyviä. Kenkä mukautuu kyllä uudelleen sangen nopeasti. Jos kenkiä on hoidettu asianmukaisesti käyttöaikana ja jalat eivät ole mitkään hirviötassut liikavarpaineen, ei mikään estä niiden jälleenmyyntiä.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #326 : 16.11.10 - klo:15:15 »
Onko kellään kokemusta Cheaneyn lestistä 175? Onko ns. true to size?
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #327 : 16.11.10 - klo:17:05 »

Kenkien kokotaulukot eivät myöskään ole aivan konsistentteja:

http://shoes.about.com/od/sizemeasurementcharts/a/mensintsize.htm
EU 40 = UK 6,5 = US 7
EU 40.5 = UK 7 = US 7,5

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Shoesize-adult-en.svg
EU 40 = UK 6,5 = US 7,5
EU 40,5 = UK 7 = US 8

http://www.saturnv.co.uk/shoe_sizes.jpg
EU 40 = UK 7 = US 7,5
EU 41 = UK 7,5 = US 8

Olen siinä uskossa, että tuo wikipedian taulukko on se teoreettinen totuus. Kaikki 1:1 taulukkomuotoiset muuntimet ovat automaattisesti väärässä, koska uk ja euro koot käyttävät erilaista jakoa.

Yksinkertaisista taulukoista ei ole kuin haittaa. Itse esimerkiksi päädyn eurokoossa kokoon 45, koska 44 on yleensä hitusen liian pieni. Simppeleiden taulukoiden perusteella voisin erehtyä luulemaan, että täysin vastaava uk koko on 10½. Wikipediasta kuitenkin selviää, että eurokokoa 45 vastaavat brittikoot ovat 10 ja 10½. Koska joudun eurokoossa vain nipin napin nostamaan kokoani 45:een, niin brittikoossa 10 sopii minulle paremmin kuin 10½.

vallaton

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #328 : 17.11.10 - klo:14:52 »
Olen siinä uskossa, että tuo wikipedian taulukko on se teoreettinen totuus. Kaikki 1:1 taulukkomuotoiset muuntimet ovat automaattisesti väärässä, koska uk ja euro koot käyttävät erilaista jakoa.

Yksinkertaisista taulukoista ei ole kuin haittaa. Itse esimerkiksi päädyn eurokoossa kokoon 45, koska 44 on yleensä hitusen liian pieni. Simppeleiden taulukoiden perusteella voisin erehtyä luulemaan, että täysin vastaava uk koko on 10½. Wikipediasta kuitenkin selviää, että eurokokoa 45 vastaavat brittikoot ovat 10 ja 10½. Koska joudun eurokoossa vain nipin napin nostamaan kokoani 45:een, niin brittikoossa 10 sopii minulle paremmin kuin 10½.

Itse olen vakaasti samassa uskossa. Itsellä eurokoko on 46, mutta mallista riippuen se saattaa olla hieman väljä. Briteistä 10½ on pieni ja 11 on ollut täydellisen sopiva tähän asti. Joitain 11½ kokoisiakin olen omistanut ja nekin ovat sopineet, mutta varpaissa on ollut jo ylimääräistä tilaa. Ja Mondopointtina kaikki kengät ovat oleet 295 (maiharit).

Jum-Jum

  • Vieras
Vs: Jalkineiden osto verkkokaupoista
« Vastaus #329 : 21.11.10 - klo:11:44 »
Firma nimeltä Robinson's Shoes (!) tarjoaa eBay:ssä Loaken Aldwych-mallia todella edullisesti verrattuna esim Herring Shoesin verkkokauppaan (122,83 £ vrt. 180 £). Nuo hinnat siis sisältäen postikulut.

Liekö tuo kakkoslaatua, kun noin edullisesti myyvät? Hintaeroa tulee sentään reilu 57 puntaa... Toisaalta asiakaspalaute on tällä firmalla ihan kunnossa.