Kirjoittaja Aihe: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista  (Luettu 678824 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #1230 : 19.09.12 - klo:22:47 »
Tommi, herraskaiseksi kusiluistimeksi suosittelen samettitohvelia. Talvella eivät kelpaa, mutta muuten mainiot. Tarvittaessa kuminen puolipohja on hyvä lisätä, jos pohjassa on riittävästi paksuutta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #1231 : 27.09.12 - klo:22:45 »
Myönnä pois, että suunnittelet jo ensi kesän häröilysettejä. :)
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #1232 : 27.09.12 - klo:23:24 »
^ Ei, kyllä minun häröilyasuni on tummanvihreät samettitohvelit (toiseen kirjailtu kultalangalla harppi, G-kirjain ja suorakulma, toiseen puolestaan kirkkovene), viininpunainen silkkiaamutakki härskeimmällä mahdollisella paisley-kuosilla ja boxerit. Olen ensimmäinen asiakas lähi-Siwassa sunnuntaiaamuna, ja ostan litran kirnupiimää ja suolakurkkuja.
« Viimeksi muokattu: 27.09.12 - klo:23:40 kirjoittanut Tommi »
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #1233 : 28.09.12 - klo:09:07 »
^ Loistavaa.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #1234 : 28.09.12 - klo:09:34 »
^ Ei, kyllä minun häröilyasuni on tummanvihreät samettitohvelit (toiseen kirjailtu kultalangalla harppi, G-kirjain ja suorakulma, toiseen puolestaan kirkkovene), viininpunainen silkkiaamutakki härskeimmällä mahdollisella paisley-kuosilla ja boxerit. Olen ensimmäinen asiakas lähi-Siwassa sunnuntaiaamuna, ja ostan litran kirnupiimää ja suolakurkkuja.

Monesti tämä on tulkittu ryöstöyritykseksi?

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #1235 : 05.12.12 - klo:11:57 »
Mielenkiintoinen artkkeli Zappo-verkkokaupan menestystekijöistä.

http://www.entrepreneur.com/article/225140
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Vestido

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 127
  • MadMen
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #1236 : 08.12.12 - klo:21:41 »
Pitkällisen harkinnan tuloksena olen uskaltautumassa hankkimaan kengät jostakin verkkokaupasta - merkki todennäköisesti Loake, Church's tai Herring. Mulla on räpylä 28,5cm pitkä ja 10,5 leveä. Käsittääkseni tuo sijoittuu johonkin UK10 tai UK10,5 kokoon ja F-leveyden pitäisi olla ok. Varpaita en kuitenkaan ihan pieneen tilaan saa rutistettua, eli kovin kapeakärkinen kenkä ei sopine.

Mikä koko olisi todennäköisesti sopivin esimerkiksi Church'sin lestillä 73? Vastata voi tietty privallakin, jos ei halua omia strategisia mittojaan esitellä.

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #1237 : 09.12.12 - klo:11:34 »
Pitkällisen harkinnan tuloksena olen uskaltautumassa hankkimaan kengät jostakin verkkokaupasta - merkki todennäköisesti Loake, Church's tai Herring. Mulla on räpylä 28,5cm pitkä ja 10,5 leveä. Käsittääkseni tuo sijoittuu johonkin UK10 tai UK10,5 kokoon ja F-leveyden pitäisi olla ok. Varpaita en kuitenkaan ihan pieneen tilaan saa rutistettua, eli kovin kapeakärkinen kenkä ei sopine.

Mikä koko olisi todennäköisesti sopivin esimerkiksi Church'sin lestillä 73? Vastata voi tietty privallakin, jos ei halua omia strategisia mittojaan esitellä.

Itsellä on 9,5F 73-lestillä ok. 173-lesti on pikkuisen pidempi kuin 73. Veikkaisin että 9,5 - 10 on ball parkissa koon suhteen molemmilla lesteillä.
Edit: itsellä myös 285mm räpylä.
« Viimeksi muokattu: 09.12.12 - klo:12:58 kirjoittanut supera »
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Vestido

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 127
  • MadMen
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #1238 : 09.12.12 - klo:17:02 »
^kiitos vastauksesta. Itse asiassa juuri hetki sitten mulla oli 9.5F Loaken Aldwychit jalassa ja tuntuma oli mielestäni sopivan napakka. Noiden voisi kuitenkin olettaa käytössä hieman venyvän. 10 oli uudeksi jalkineeksi ehkä jo liian mukavan väljä.

pqs

  • Kisälli
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #1239 : 04.02.13 - klo:13:59 »
Olen vähitellen tutustumassa kunnollisten kenkien ihmeelliseen maailmaan ja kaipaisin vähän apuja. Taustaksi sen verran, että UK8 on tennareissa minulle yleensä oikea koko.
Perustuen jalan mittaan tilasin kuitenkin Herringin Dune Desert bootsit F7 koossa ja kostautuivat hiukan turhan isoiksi, lähinnä pitkiksi. Oikea koko olisi ollut luultavasti 6,5 mutta päätin kuitenkin pitää ko. kengät. Paksummilla sukilla + pohjallisella nuo toimii hyvin välikausina/ talvella.

Nyt olisi tarve tilata Oxfordit & Broguet joita olisi Loakella kivassa alessa ja pohdinkin onko jollakulla kokemusta Herringin Dessuista vs Loakesta? Onko mitat samoja vai onko niissä isojakin eroja?

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #1240 : 04.02.13 - klo:14:45 »
^Jos jaksat matkata Helsingin Fereen asti, voit selvittää sopivan kokosi heidän Brannock-laitteellaan. En tiedä löytyykö muualta samainen vekotin, mutta se auttaa suuresti ensimmäistä kunnon paria ostaessa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

pqs

  • Kisälli
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #1241 : 04.02.13 - klo:15:49 »
Kiitokset! Feressä pitää muutenkin käydä joten mitataan jalat samalla.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #1242 : 04.02.13 - klo:17:31 »
Äläpä pqs tee samaa virhettä kuin minä. Kun rupesin kunnon nahkakenkiä hommaamaan, oletin jotenkin automaattisesti, että kokoni pienenee tennarikoosta. Tennarit ovat yleensä siis itselläni kokoa UK9 - UK9.5. Mielessä ajatus siitä, että nahkakengän pitää olla napakka, lähdin liikkeelle hommaamalla UK8½ ja jopa UK8 kenkiä, vain jossain vaiheessa todetakseni, että eivät ne ole napakoita - ne ovat yksinkertaisesti liian pieniä. Nyt nahkakenkäni ovat akselilla UK9F - UK9.5F, monet 9F kengät ovat olleet hankittaessa liian tiukkoja ja ovat vaatineet venytystä, 9.5F kengät taas yleensä minulla vaativat paksumpaa sukkaa ja jopa pohjallista/tongue padia, ja olen tässä alkanut harkita, josko seuraavat kengät pitäisi olla kokeeksi 9G, vaikka se kirottu Brannock väittää kovasti että minulla olisi jopa normaalia kapeampi jalka.


Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #1243 : 04.02.13 - klo:17:35 »
Osaisiko joku tietäväisempi muuten sanoa, missä kohtaa tarkalleen se leveämmän lestin leveys on? Onko lesti siis kauttaaltaan varpaista kantapäähän tilavampi leveyssuunnassa, vai ainoastaan joissain tietyissä kohdissa?

harmaa eminenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 256
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #1244 : 04.02.13 - klo:19:39 »
Tuosta tennarin ja nahkakengän vertailusta tuli mieleen, että miten sitten purjehduskengät suhteutuvat kooltaan kävelykenkiin? Voiko niissä ottaa puoli kokoa pienemmän kuin oxford, kuten loufereissa - tai jopa kokonaisen numeron verran? Luonnollisesti tarkoitus on käyttää niitä sukatta. Sperry-ketjussa puhuttiin purkkareiden venymisestä, mutta vähän epäselväksi jäi sen merkitys.

Ekat purkkarit olisivat ostolistalla, katsellut olen Sperryn lisäksi Timberlandin ja Sebagon tuotteita.
Lainaus käyttäjältä: SloBo
Parimetrisellä miehellä päällään polvien alapuolella yltävä hyvin istuva tummanharmaa kolttu ja päässään mitä mahtavin todella paksusta huovasta tehty epätasaisen harmaa ja melko korkea trilby.
^ketjusta "Mitä tyylikästä tai kaunista näit tänään?"