Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 2278382 kertaa)

-Mars-

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 517
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4335 : 15.08.17 - klo:12:59 »
Kyllä mä käytän tsto-haalarin kanssa sukeltajakelloa. Makuasia
--
-Mars-

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4336 : 15.08.17 - klo:13:18 »
Saattaisin syyllistyä sen yhden sukeltajankelloni käyttöön puvunkin kanssa, ellei a) se hankaisi paidan hihansuuta vasten ja b) minulla olisi puolisen tusinaa vintageja, jotka pukukellon määritelmän täyttäisivät. Mutta ilman muuta pukukello parempi, ja jokaisella pukua käyttävällä miehellä pitäisi ainakin sellainen omistuksessaan olla.

Muutoin olen Sian kanssa samaa mieltä kutakuinkin kaikesta, ja lisäksi ihastelen hienoja kronojaan!

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4337 : 15.08.17 - klo:17:49 »
Käsittämätön valintakriteeri tuo hinta.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4338 : 15.08.17 - klo:18:25 »
Ei kannata ottaa vakavasti kaiken maailman blogeja vaan ajatella itse.
Suositellaan täysraittiutta.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4339 : 03.09.17 - klo:16:17 »
Cartierit alkaneet kovasti kiinnostamaan ja miellyttämään silmää.. Oliko kenelläkään foorumilaisella kokemusta niistä? Oliko Mr. Vhild:llä jossain vaiheessa Tank, vai sekoitanko nyt JLC:n Reversoon?
VASTATUULEEN!

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4340 : 03.09.17 - klo:18:30 »
Reverso ainakin oli - taisi myydä pois.
Suositellaan täysraittiutta.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4341 : 04.09.17 - klo:11:00 »
No niinpä se taisi ollakin. Tässä vähän pukukello käynyt mielessä. Toki toinen nykyisistä kelloistani menee kyllä tarvittaessa puvunkin kanssa, mutta kyllä esim. Cartierin Tank Solo menisi rotaatiossa hienosti. Solot eivät näytä maksavankaan ihan mahdottomia edes automaattikoneistolla. Muutenkin ajatus yhdestä kulmikkaasta/suorakaiteen muotoisesta tai jopa neliskanttisesta kellosta "kokoelmassa" toisi mukavaa vaihtelua.
VASTATUULEEN!

sika

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4342 : 04.09.17 - klo:16:55 »
Cartierin Tank ja Santos kuuluvat ilman muuta kellomaailman klassikoihin. Tank Solo on mielestäni varsin kohtuullisesti hinnoiteltu ottaen huomioon kellon laadun ja brandin yleisen arvostuksen. Tankin nupissa oleva cabochon (mikä lie suomeksi?) on ehkä aavistuksen turhan feminiininen detalji omaan makuuni, mutta ei ehkä kuitenkaan ihan "deal breaker".

Ne pari Cartier-kellon omistajaa, joiden kanssa olen jutellut, ovat olleet tyytyväisiä. Maailmalla varsinkin Cartierin asiakaspalvelu ja huolto ovat saaneet positiivisia kommentteja.


Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4343 : 04.09.17 - klo:20:51 »
Kyllähän ne ovat tosiaan vakavasti otettavia klassikoita. Ja samaa minäkin hämmästelin, että teräksinen Tank Solo automaattinakin on yllättävän maltillisesti hinnoiteltu ja hintaero ei mikään kauhea ole verrattuna kvartsiin. Jaegerin Reverso olisi myös ihan älyttömän hieno, mutta hinnat ovat jo toista maata. Tosin onhan Cartierillakin useita hintaluokkia Tankeissa.
VASTATUULEEN!

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4344 : 10.09.17 - klo:13:57 »
Kyllähän hienoja kelloja on tosiaan maailma pullollaan..

Onko täällä muita joiden silmää miellyttää myös Bauhausilaisen askeettiset kellot? Itse kun pidän ko. suuntauksesta ja metodista valtavasti muutenkin, niin luonnollisesti se puhuttelee myös kelloissa.. Esim. saksalaisten valmistajien kuten Junghansin Max Bill- sarja ja Nomos Glashutten mallistot. Nomokselta muuten löytyy täysin neliskanttinen malli Tetra eri kokoisine ja värisine variaatioineen. Olisi meinaan aika tyly veto pukukelloksi!





VASTATUULEEN!

Venemies

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4345 : 10.09.17 - klo:18:38 »
Kyllähän ne ovat tosiaan vakavasti otettavia klassikoita. Ja samaa minäkin hämmästelin, että teräksinen Tank Solo automaattinakin on yllättävän maltillisesti hinnoiteltu ja hintaero ei mikään kauhea ole verrattuna kvartsiin. Jaegerin Reverso olisi myös ihan älyttömän hieno, mutta hinnat ovat jo toista maata. Tosin onhan Cartierillakin useita hintaluokkia Tankeissa.

Reversosta suosittelisin itse Grande Teillea.

sika

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4346 : 10.09.17 - klo:20:24 »
Nomos tekee mielenkiintoisia kelloja, joissa on mielestäni hinta/laatu-suhde varsin hyvin kohdallaan.

Tavallaan pidän Nomos Tetrasta, mutta toisaalta stereotypioita viljelevänä sikana en malta olla sanomatta, että niitä pitävät kaikissa olosuhteissa mustiin pillifarkkuihin ja mustaan poolokaulusneuleeseen pukeutuvat arkkitehtiopiskelijat.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4347 : 10.09.17 - klo:21:33 »
Reversosta suosittelisin itse Grande Teillea.

Mikä Grande Taillesta sitten tekee erityisesti suositeltavan?

Sika: Onneksi tuo ei ole ihan pahimman pään stereotypia, joten itseäni ei vaivaisi tuo seikka.. Mutta ohi aiheen, miten ihmeessä opiskelijat kulkevat yli tonnin aikaraudoissa stereotypiaksi asti? Vaikka parempihan tuo on kuin tunkea kaikki opintotuet ja lainat kapakkaan.
« Viimeksi muokattu: 10.09.17 - klo:22:03 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

sika

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4348 : 11.09.17 - klo:11:27 »
Mutta ohi aiheen, miten ihmeessä opiskelijat kulkevat yli tonnin aikaraudoissa stereotypiaksi asti?

Kyseiseen stereotypiaan kuuluu tietysti myös se, että kellon on ostanut arkkitehti-isä palkintona pojalle, joka lähti teitä isäin astumaan.

Mutta takaisin asiaan, JLC Reverson eri versioiden suhteen ainoa suositukseni on, että kokeilee itse ranteeseen ennen ostopäätöstä. Reversot poikkeavat useimmista muista kellomalleista siinä, että niiden pohja on täysin tasainen rannekkeen kiinnityskorvakkeet mukaan lukien. Tämä aiheuttaa sen, että varsinkin jos ranne on poikkileikkaukseltaan enemmänkin pyöreä, kuin suorakulmainen, niin isommat Reverson istuvat siinä jotenkin kömpelön oloisesti, kun taas pienemmät saattavat näyttää hieman naisellisilta.

Itse olin jo likipitäen menettänyt toivoni sen suhteen, että löytäisin itselleni sopivan Reverson, kunnes Ultra Thin Tribute To 1931 esiteltiin.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #4349 : 11.09.17 - klo:17:49 »
Harva tarvinnee nykyään pukukellossa mahdollisuutta kääntää lasi piiloon kolhuilta suojaan, joten minusta mielekkäimpiä ovat Reverson GMT-mallit, joissa on kaksi eri taulua eri puolilla kelloa, yleensä erivärisinä. Tällöin saa paitsi GMT-toiminnon myös kaksi erinäköistä kelloa samassa paketissa.
Suositellaan täysraittiutta.