Kirjoittaja Aihe: Keskivartalokeskustelu  (Luettu 5328 kertaa)

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Keskivartalokeskustelu
« : 27.05.10 - klo:19:45 »
Lainaus
Ei, lievä alipaino on tutkimusten mukaan terveellisempi.


Mies ilman vatsaa on kuin taivas ilman tähtiä.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Keskivartalokeskustelu
« Vastaus #1 : 27.05.10 - klo:20:41 »
Molempia ylläolevia vaihtoehtoja kokeilleena kannatan Trhokan linjaa.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Keskivartalokeskustelu
« Vastaus #2 : 27.05.10 - klo:21:12 »
^ Juuri näin, kuten Trhokka mainitsi. Itseäni inhottaa kyllä sellaiset keski-ikäiset miehet (tai miksei nuoremmatkin, ja myös naiset...), joilla löytyy niin sanotusti "elintasovatsaa", eli toisin sanoen ei vain ole jaksettu pitää huolta itsestään. Oma faijani kuuluu näihin ja on kyllä sellainen esimerkki, että tiedän, ettei itselläni tule olemaan moisesta vaaraa.

tuomas

  • Vieras
Keskivartalokeskustelu
« Vastaus #3 : 27.05.10 - klo:21:27 »
Tämä ketjuhan voidaan siirtää kohta tuonne "mitä inhottavaa näit tänään" -otsikon alle. Tai vaihtoehtoisesti pakkotoisto.comiin. Enemmän vaatteiden ja vähemmän vartaloiden arvostelua olisi minun kontribuutioni tähän.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Keskivartalokeskustelu
« Vastaus #4 : 27.05.10 - klo:21:40 »
Ketjun voisi kyllä vaihtaa, esim tuonne herrasmies ja fyysinen kunto-alueelle, jos modet vaan jaksaa muutaman viestin paikkaa vaihtaa. Kuitenkin olen sitä mieltä (ja siitä on tuolla toisissa säikeissä keskustelu tosin enemmänkin), että hyvältä näyttämiseen ja tyylikkyyteen ei riitä vain vaatteet, se on paljon muutakin. Tottakai hyvännäkösillä kledjuilla ja sopivalla asenteella ollaan ihan riittävän pitkällä. Ja ihan ilman sarvia ja hampaita kirjoittelen, tässäkin pätee, että kunhan on itseensä tyytyväinen, niin hyvä homma. Minusta se vaan on kiva nähdä omat munansa muutenkin kuin peilin kautta, jos silloinkaan :)

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Keskivartalokeskustelu
« Vastaus #5 : 27.05.10 - klo:21:53 »
Tyylikkyys sinänsä ei edellytä jotain tiettyä vartalotyypiä, vaan sitä että on löytänyt omalle vartalolleen sopivat kuosit, mallin ja istuvuuden. Laiha voi olla huonosti pukeutunut ja pullukka tyylikäs.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Keskivartalokeskustelu
« Vastaus #6 : 27.05.10 - klo:23:10 »
Tyylikästä on kehua aiheesta ja opastaa kohteliaasti niitä, joilla tyyli ei ole hallussa. Tässä pitää muistaa, että on muitakin tyylejä kuin juuri se oma. Pelkkä pisteliäs arvostelu ei johda mihinkään.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Keskivartalokeskustelu
« Vastaus #7 : 28.05.10 - klo:03:09 »
Pyydän anteeksi, jos loukkasin jotakuta tuolla kirjoituksellani, se ei tosiaan ollut tarkoitus. En arvostellut kenenkään yksittäisen henkilön ulkonäköä tai olemusta, kuten tuolta kirjoitushistoriasta voi tarkistaa, minä olen melko avoin sen suhteen, miltä kukin haluaa näyttää ja miten tuoda itsensä esille. Mutta koska tämä on keskustelupalsta, katson voivani tuoda esille sen, että pidän omassakin perheessä ja suvussa esiintyvää liikalihavuutta (siitä johtavia sairauksia ja muita ongelmia) inhottavana ja niin kauan kuin sille voi jotain tehdä (sairaudesta johtuvat ongelmat painon kanssa ovat eri asia), niin mielestäni se olisi kannattavaa.

Minua taas inhottaa nuoret miehet, jotka arvostelevat keski-ikäisten ulkonäköä.

Ja kun luet tuon kirjoitukseni uudestaan, niin siellä on suluissa mainittu nuoremmatkin ihmiset, ei ainoastaan keski-ikäiset ja rivien välistä olisi voinut toki päätellä, että eniten siinä inhottaa se, ettei ole jaksettu pitää itsestään huolta, vaikka se voisi olla täysin omissa käsissä ja omien valintojen vaikutuksen alla. Mutta tokihan se saa inhottaa, toisille kolahtaa toiset jutut ja toisille toiset. Minäkin voisin sanoa, että minua inhottaa, jos joku kutsuu jotakuta tiettyä henkilöä pelkästään yksien housujen perusteella "karseaksi hyypiöksi". Mutta näillä mennään :)

Tottakai hyvännäkösillä kledjuilla ja sopivalla asenteella ollaan ihan riittävän pitkällä. Ja ihan ilman sarvia ja hampaita kirjoittelen, tässäkin pätee, että kunhan on itseensä tyytyväinen, niin hyvä homma.

Tällä tarkoitin itseasiassa juuri tuota mitä henrypitkin toi esille, eli pukeutuminen oman vartalonsa mukaan ja siihen sopivasti on tietenkin tärkeintä.

Ja tietenkään en tiedä, miltä itse näytän muutaman kymmenen vuoden kuluttua, saati olenko edes hengissä. Mutta tarkoitukseni on se, etten näytä silloin samalta, kuin oma isäni nyt. Katson, että tähän "tavoitteeseen" minulla on oikeus tässä nuoruuden innossani.

Edit. Tosiaan, aika kauaksihan tässä taas ajauduttiin, joten laitetaanpa vielä jotain tyylikästä, mitä tuli eilen illalla nähtyä. Klubit täällä ja ennen kaikkea se hyvin tanssivien miesten määrä. (suhteesta Suomeen ei voi edes puhua...) Huh, omalla taustallakin voi vain kateellisena katsella, kun miehet vievät naisia niin, että oksat pois. Ja se, jos mikä on tyylikästä, love that.
« Viimeksi muokattu: 28.05.10 - klo:04:44 kirjoittanut ChuckBass »

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Keskivartalokeskustelu
« Vastaus #8 : 28.05.10 - klo:10:26 »
Vartalotyyppejä on niin erilaisia. Omassa suvussani on lihavuutta, etenkin keskivartalolihavuutta. Itsellänikin on tuo taipuvuus. Mikä on näin kolmenkympin kynnyksellä liki ironisen hauskaa. Elämäni ensimmäiset 18 vuotta olin nimittäin sairaalloisen alipainoinen, enkä saanut massaa saati vatsaa vaikka kuinka yritin. Ylioppilaskuvassa on sentään päästy yli 65kilon, muuten lukio meni läpi 183cm/55-60 kiloa. Pikkukersana olin vielä laihempi, ja kaikki sukulaiset ja puolitutut olivat aina kauhuissaan tuputtamassa ruokaa, etten vallan laihdu olemattomiin.

Nyt tilanne on päälaellaan. Painan tasan 100-102 kg enkä pääse suuntaan jos toiseenkaan. Mahdollisesti joulun pyhinä voin syöpötellä itseni 105 kiloon. Alkuvuodesta pitämäni suhteellisen tiukka "superruoka"dieetti tiputti painon ensin 98 kiloon ja sitten se nousi kuukaudessa jälleen sataan.

Uskoisin, että elämänlaatua ratkaisevasti huonontamalla, syömällä vain erittäin tarkasti ja harrastamalla erittäin kohdennettua liikuntaa, voisin "rakentaa" itselleni "unelmavartalon". Mutta totuus on, etten jaksa. Teen jo nyt erittäin fyysistä työtä ja pitkää päivää. En jaksa töiden jälkeen "liikkua"-liikkua. Ruokavaliossa olisi tietenkin aina parantamisen varaa, mutta jos lounas pitää hankkia jostain siwasta on vaihtoehdot joko lihapiirakka tai lihapiirakka. Ihmiset ovat erilaisia, minä nyt satun olemaan isokokoinen. Vatsakumpua löytyy, mutta pakki ei sentään roiku vyön yli.

Mielestäni tällaisista asioista ei voi suuttua, jotkut ovat herkkänahkaisempia kuin toiset. Kyllä minua saa taputtaa vatsalla ja kysyä olenko ollut ruoka-aikoina kotosalla tai koskas lapsi syntyy. Vaihtoehtoisesti minä saan taputella kysyjää selkään ja kysyä pitääkö hän punnuksia nilkoissa, ettei tuuli vie ja onpas hänellä rohkeat nyrkit kun uskaltavat noin ohkaisten narujen varassa roikkua.

Pukeutuminen on tietenkin haastavampaa, jos on vatsakas. Mutta on se myös hankalaa jos pituutta löytyy yli 2m tai alle 160cm. Eikä numeron 50 ja yli kengätkään välttämättä helpota tilannetta.

Tietysti, järki pitää ottaa käteen. Pieni vatsakkuus tai turvotus tuhdin aterian jälkeen ei ole pahasta. Sen sijaan niinsanottua "amerikkaläskiä-olotilaa" pitää varoa. Ihmisen ei kuitenkaan kuulu olla pakettiauton levyinen!