*

JPK

  • **
  • 301
    • Profiili
Hotellien luokitukset
« : 22.05.10 - klo:20:17 »
Tänään oli hesarissa juttua hotellien luokituksista;

3/4 tähteen vaadittaisiin kenkien kiillotuskone (olenkin ihmetellyt niiden ilmestymistä)
5 tähteä vaatisi lisäksi kiillotuspalvelun

Tämä tuntuu Suomessa vähän erikoiselle, kuten foorumin väki kenkäkulttuuriime perehtyneenä tietää. Tosin, jos/kun joku hotelli *****-luokituksen hankkii (siis Kämp) tietää, missä voi käydä kenkänsä kaupunkikuntoon saattamassa.
Nemo propheta in patria

*

Arska

  • *****
  • 4686
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Hotellien luokitukset
« Vastaus #1 : 22.05.10 - klo:20:20 »
Tosin, jos/kun joku hotelli *****-luokituksen hankkii (siis Kämp) tietää, missä voi käydä kenkänsä kaupunkikuntoon saattamassa.

En kyllä kenkieni lankkausta uskoisi millekään ventovieraalle nulikalle tahi tukityöllistetylle - en edes Kämpin johtajalle.
Suositellaan täysraittiutta.

*

JMasa

  • ****
  • 912
    • Profiili
Vs: Hotellien luokitukset
« Vastaus #2 : 22.05.10 - klo:21:13 »
Jos kiillotuspalvelu löytyisi, niin työntekijöiden pitäsisi osata työnsä kunnolla ja lankkien oltava laadukkaita, Saphir! Käytin hiljattain oikein hyvin kiillottamiani puolibrogueitani suutarilla, kärjissä peilikiilto, ja en huomannut mainita hänelle, että ei kiillota kenkiä, jos niihin tulee pieniä jälkiä. Kun hain kengät, huomasin, että suutari oli "kiillottanut" kengät jollain mokomalla pikakiillokkeella, kun eivät kiiltäneet yhtään. En viitsinyt mainita asiasta suutarille. Kotana satulaippua käteen ja seuraavana päivänä Saphirin lankeilla kunnon kiilto kenkiin.

*

Jami

  • *****
  • 3433
    • MSN Messenger  - jamisstudio@hotmail.com
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
    • Sähköposti
Vs: Hotellien luokitukset
« Vastaus #3 : 23.05.10 - klo:23:20 »
5 tähden luokitukseen tosiaan tarvitaan aika paljon eri palveluita ja käsittääkseni monet palvelut piti olla saatavilla vielä 24/7.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

*

JPK

  • **
  • 301
    • Profiili
Vs: Hotellien luokitukset
« Vastaus #4 : 24.05.10 - klo:20:22 »
Vaatimus on lähes kaikille palveluille 24/7, jo neljään tähteen vaaditaan ruuan saatavuus 24/7. On hieman eroa maiden välillä, kun miettii palkkakuluja. Tosin olen jaksanut matkalaukkuni kantaa (vetää) itsekin huoneeseeni - olenhan itsepalveluyhteiskunnan ja protestanttisen etiikan läpikyllästämä.
Nemo propheta in patria

*

jda

  • **
  • 165
  • On the go
    • Profiili
Vs: Hotellien luokitukset
« Vastaus #5 : 26.05.10 - klo:09:43 »
Vaikka tähtiluokituksella sinällään on paikkansa ja tarkoituksena, koen että aika on osaltaan ajanut noiden tähtiluokituksien ohi ja tuntuu hassulta jos vasta nyt Suomessa aletaan niitä puuhaamaan.

Monen matkailijan hotellivalintahan varmaan tapahtuu tätä nykyä verkon kautta ja siellä on tarjolla jo niin monenmoista arvosteluasteikkoa ettei tähtiä välttämättä tule enää niin paljon tuijotettua. Lisäksi kun tarjolla on TripAdvisorin tapaisia vertaisarvosteluja, ei viisikään tähteä välttämättä riitä houkuttelemaan asiakkaista jos arviot ovat lähinnä sekundaa.

Lisäksi koen jotkut noista tähtisysteemin vaatimuksista, joita täälläkin sivuttiin, todella keinotekoisiksi. Maailman sivu on täynnä hienoja konsepti/pikkuhotelleja jotka eivät välttämättä koskaan tule saamaan kahta tai maks kolmea tähteä enempää kun niiltä puuttuu juuri tuo edellämainittu kengänkiillotuskone tai vaikkapa hissi. Viiden tähden hotellit nyt varmaan usein ovat elämyksiä tavalla tai toisella (tai tuskinpa nekään kaikki...) mutta oikeastaan kaikkiin muihin kategorioihin tuntuu pääsevän vaikka minkälaista yrittäjää. Huvittavin oma kokemukseni oli neljän tähden hotelli Rio de Janeirossa, jossa varmasti oli joskus hotellin avaamisen aikoihin 70-luvulla ollut kaikki vaadittu neljään tähteen, sängynpäätyyn upotettua kiekkovalitsimella (tai miksi sitä nyt kutsuttiin) varustettua puhelinta myöten, mutta nuo ylellisyydet yhdistettynä villeihin tapetti-ja kokolattiamattoihin, paperinohuihin seiniin ja muuten vaan rempsallaan olevaan habitukseen yhdistettynä ei oikein vakuuttanut enää tänä päivänä.

*

Pchan

  • *****
  • 2132
    • Profiili
Vs: Hotellien luokitukset
« Vastaus #6 : 26.05.10 - klo:12:25 »
Monen matkailijan hotellivalintahan varmaan tapahtuu tätä nykyä verkon kautta ja siellä on tarjolla jo niin monenmoista arvosteluasteikkoa ettei tähtiä välttämättä tule enää niin paljon tuijotettua.

Naulan kantaan. Hotellissa merkitsevät hinnan lisäksi vain sijainti, huoneen viihtyisyys ja ilmastointi. Jos sijainti on kunnossa, niin kaikki satunnaisesti tarvittavat oheispalvelut löytyvät lähistöltä.

Ainoa asia, mitä jään yhden tähden hotellilta kaipaamaan on kylpypyyhkeet, jotka löytyvät vasta kahden tähden hotellissa. Kaikissa muissa asioissa yhden tähden hotelli riittää minulle.
http://en.wikipedia.org/wiki/Star_%28classification%29#Hotelstars

*

ChuckBass

  • *****
  • 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Hotellien luokitukset
« Vastaus #7 : 26.05.10 - klo:17:13 »
Eipä sitä itsekään tule hotelleissa liiaksi noita tähtiluokituksia katseltua, lähinnä esim hotwiren kohdalla se vaikuttaa siihen, minkä hotelliketjun hotelliin voi "joutua / päästä", joten silloin tietää suurin piirtein mitä saa.
Kun kävi Vegasissa, niin siellähän hotelleista löytyikin sitten lähestulkoon kaikki mahdollinen ja hieman ylimääräistäkin, elokuvateattereista keilahalleihin jne. Ja hienoin uima-allasalue jonka olen nähnyt missään, oli ehdottomasti Cesar's Palacessa, se oli huikea.

Itselleni tärkeintä hotellissa on yleisesti hyvä aamiainen (joka tosin jenkeissä ei oikeastaan koskaan kuulu hintaan, toisin kuin Euroopassa) ja lämpimän kohteen ollessa kyseessä se, että löytyy uima-allas (mielellään kivan oloinen ja näköinen) ja lisäksi hotellista pitää löytyä punttis, koska muuten niitä on lomakohteista ihan turhan vaikeaa lähteä etsiskelemään.
Koskaan en itse ole sellaisessa hotellissa majoittunut, josta ei esim pyyhkeitä olisi löytynyt :)

*

dera

  • *
  • 122
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Hotellien luokitukset
« Vastaus #8 : 27.05.10 - klo:01:04 »
Eipä sitä itsekään tule hotelleissa liiaksi noita tähtiluokituksia katseltua, lähinnä esim hotwiren kohdalla se vaikuttaa siihen, minkä hotelliketjun hotelliin voi "joutua / päästä", joten silloin tietää suurin piirtein mitä saa.
Kun kävi Vegasissa, niin siellähän hotelleista löytyikin sitten lähestulkoon kaikki mahdollinen ja hieman ylimääräistäkin, elokuvateattereista keilahalleihin jne. Ja hienoin uima-allasalue jonka olen nähnyt missään, oli ehdottomasti Cesar's Palacessa, se oli huikea.

Itselleni tärkeintä hotellissa on yleisesti hyvä aamiainen (joka tosin jenkeissä ei oikeastaan koskaan kuulu hintaan, toisin kuin Euroopassa) ja lämpimän kohteen ollessa kyseessä se, että löytyy uima-allas (mielellään kivan oloinen ja näköinen) ja lisäksi hotellista pitää löytyä punttis, koska muuten niitä on lomakohteista ihan turhan vaikeaa lähteä etsiskelemään.
Koskaan en itse ole sellaisessa hotellissa majoittunut, josta ei esim pyyhkeitä olisi löytynyt :)

Käväisitkö seinän takana Bellagion puolella kurkkaamassa...? :)

*

ChuckBass

  • *****
  • 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Hotellien luokitukset
« Vastaus #9 : 27.05.10 - klo:06:41 »
^ Käväisin, mutta sitä allas-aluetta en päässyt näkemään kuin ikkunan takaa. Joten se ei tehnyt silloin niin kovaa vaikutusta :)