DHL
- Tilaan villapaidan Briteistä.
- Myyjä ei kysele osoitetta kummempia yhteystietoja, mutta sanoo lähettäneensä DHL:n kautta paketin.
- Totean samantien, että nyt tulee ongelmia, koska a) summeriton koodilukko talon alaovessa b) en ole himassa 24/7.
- Soitan DHL:lle, ja kysyn, voinko jättää numeroni liittyen tulevaan lähetykseen, että kuriiri ottaisi yhteyttä ennenkuin tulee paketin kanssa ihmettelemään lukossa olevaa alaovea. Asiakaspalvelija sanoo, ettei näy ainakaan vielä systeemissä yhtään mitään tilauksia osoitteellani, mutta toteaa, että seurantakoodi vois auttaa asiassa.
- Otan yhteyttä myyjään ja saan tältä DHL:n seurantakoodin.
- Otan sähköpostilla DHL:ään yhteyttä, ja totean että tässä olisi nyt tämä seurantakoodi, ja selitän jälleen kerran, että voitteko tähän lähetykseen liittyen ottaa yhteyttä tähän puhelinnumeroon.
- Yllätyksekseni DHL:n asiakaspalvelu vastaa, että lähetykseni on annettu alihankkijan, eli Uudenmaan Pikakuljetuksen (UPK) hoidettavaksi, mutta että DHL välittää puhelinnumeroni UPK:lle.
- Seuraavana päivänä katselen töissä kuumeisesti kännykkää, että koska sieltä soitetaan. Ei soiteta.
- Tulen kotiin, ja loggaan UPK:n omaan lähetysten seurantaan, jonka löysin googlailemalla firman nimellä, ja sieltä saan selville, että kuriiri on käynyt kyseisenä päivänä kello 15.40 seisomassa lukossa olevan alaoven edessä, soittamatta minulle kuitannut, että asiakas ei ole kotona, ja lähtenyt pois.
- Laitan sähköpostia UPK:n asiakaspalveluun, jossa pyydän jälleen, että minulle soitettaisiin, ennenkuin kuriiri lähtee tuomaan pakettia, ja annan jälleen puhelinnumeroni.
- Seuraavaan päivään mennessä UPK ei ole vastannut sähköpostiini.
- Laitan viestin DHL:lle, että UPK:n asiakaspalvelu ei vastaa minulle, eikä myöskään UPK:n kuriiri ole minulle mitään soitellut, vaikka sekä DHL että minä itse olemme laittaneet numeroni heille ja selittäneet tilanteen.
- DHL:n asiakaspalvelu vastaa, että lähetys on tällähetkellä UPK:n Vantaan terminaalissa ja aikaisintaan huomenna saadaan uusi kuljetus.
- Soitan samantien sinne UPK:lle, että eiköhän se ole nyt yksinkertaisinta, että minä tulen itse hakemaan sen paketin sieltä terminaalista.
- UPK:n terminaalista ilmoitetaan, että en voi tulla hakemaan pakettia, koska paketti ei ole siellä, kun kuriiri lähti taas tuomaan sitä toimitusosoitteeseen, ja on jossain tien päällä.
- Kuriiri ei taaskaan soita, vaan käy ilmeisesti jälleen ihmettelemässä lukittua alaovea yrittämättä ottaa minuun yhteyttä.
- Seuraavana päivänä soitan terminaaliin uudestaan, varmistan että paketti on siellä, ja käyn hakemassa paketin.
Eli missään vaiheessa minuunpäin ei ollut kukaan yhteydessä, vaan jouduin kaikki tiedot onkimaan itse, ja aika helkkarin monta puhelinsoittoa, sähköpostiviestiä ja googlella selvittelyä meni siihen, että ylipäätään sain sen lähetyksen itselleni.