Talvella kävin Stockmannin mittatilauspalvelusta kysymässä pukujen hintoja. Lähtevät kuullema 1600 eurosta. Jäi tilaamatta. Kysyin myös mahdollisuuksista korjauksiin, jos puku ei istu toivotulla tavalla. Antoivat ymmärtää, että ei niille mitään tarvitse tehdä, koska ovat mittapukuja. Kohteliaisuudesta ja asiakaspalvelusta ei tietoakaan. Tuli sellainen olo, että kuinka kehtasinkaan käydä häiritsemässä arvon mittamestareita.
Kuulostaa tutulta.. Stockan mittavaatepalvelusta itselläni ei ole kokemusta, mutta toisinaan Stockalla asioidessa tulee sellainen olo, että ko. firman henkilökunta on varsin p---kantärkeää nimenomaan siitä että ovat
Stockan henkilökuntaa ja siten hieman parempia ihmisiä kuin me tavalliset kuolevaiset. Nykyisessä taloudelisessa tilanteessa - eikä muutenkaan - tuommoiseen asenteeseen ei ole varaa.
Tämän ylimielisyyden / nokkavuuden huomaa usein pienissä asioissa. Esim. ostaessani taannoin Turun Stockalta wingtipeihini (Vintage Bostonian, sillä kertaa) uusia nauhoja äkkiarvaamatta keskellä lounastuntia katkenneiden korvikkeiksi valitsin Lloydsin nauhat, koska sattuivat olemaan lähinnä kenkien alkuperäisiä kapeudeltaan ja pinnoitukseltaa. Kiressä kun ei parempien nauhojen säätämiseen aikaa ollut. Viedessäni nauhat kassalle kassaneiti totesi ykskantaan: 'Nämä ovat Lloydsin nauhat' äänensävyllä, jonka sisältämä viesti oli selkeä: 'Pölvästi, Lloydsin nauhoja myymme vain LLoydsin kenkiin, osta jotkut muut'. Mieleni teki sanoa joko: 'Neiti on hyvä ja katsoo alas: kenkäni eivät ole LLoydit, vaan aidot, käsintehdyt, vanhat jenkkibroguet, joiden laatu päihittää sakemannien kumipohjakengät 12-0.' tai 'Jaaha, enpä sitten otakaan näitä: tapani ei ole maksaa makkaramaan moskasta'. Kohteliaahkona kaverina kuitenkin totesin: 'Ei haittaa, otan ne silti, kiitos'.
Tämän 'asenteen' vuoksi en pääsääntöisesti hanki Stockalta kuin Falken sukkia ja satunnaista alennusmyyntikamaa.