Minullakin (171cm, 55kg) on ongelmia löytää hyvin istuvia vaatteita. Edellisestä viestistä poiketen suosittelen käymään tavaratalotkin läpi, koska tavarataloilla on usein suuremmat varastot ja enemmän kokoja kuin pienemmillä erikoisliikkeillä. Esimerkiksi Helsingissä poiketessani näistä erikoisliikkeistä vain Solosta löytyi puvuista sopivia kokoja (44 ja slimmi 46). Merkkinä oli Tiger of Sweden, joka tällä palstalla luokitellaan todennäköisesti "roskaksi". Toinen varteenotettava, joskin "roskamerkiksi" ränkätty merkki lyhyemmille ja hoikemmille on se Turo. Koetin tänään Lempäälän Ideaparkin myymälässä heidän 100% puuvillaista vaaleata pukuaan, joka istui minulle erittäin hyvin. Turon ja Tigerin vaatteita kokeiltaessa kannattaa pyytää erikseen niitä luonnonmateriaaleista tehtyjä, ne ovat kaikinpuolin parhaimpia. Hinnat pyörivät puvuissa 350e-500e luokassa eli aika entry-leveli kyseessä. Pirkanmaalla asustelevien pienikokoisten kannattaa poiketa Tampereella Pohjanheimolla, koska myyjä on siellä itse jotain 165cm pitkä ja hän tilailee aina pienempiäkin vaatteita.
Pienikokoisille valinnanvaraa ei ole läheskään niin paljon kuin isommille. Silloin joutuu tekemään jonkun verran kompromisseja valmistajien ja mallien suhteen. Vaikka kuinka haluaisinkin hyvän italialaisen valmispuvun, kokoja ei yksinkertaisesti löydy. Ainakaan Suomesta. Puolustukseksi voisi kuitenkin todeta sen, että "H&M:n puku voi näyttää paremmalta kuin mittapuku, jos se istuu hyvin".
No, onneksi olen vielä sen verta nuori, että pituutta ja leveyttä tullee vielä lisää.