Keikarilaisten autot

Aloittaja Donjohnsson, 04.02.11 - klo:19:52

« edellinen - seuraava »

konda

*****
Legenda
Viestit: 8975
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: _ a m _ - 10.08.12 - klo:19:06
Lainaus käyttäjältä: Laoban - 10.08.12 - klo:18:47
Nykyisin 325-mallista eteenpäin moottori on kuutoskoneella kolmosessa.

Don't think so, sir.

Uudessa F30:ssä vasta 335i on kuutosella, vielä 328i:kin nelosella.
Eli sama juttu kuin Meseissä, eli kone on sama ja ohjelmoituja tehoja vähemmän? "Optimoitu" 320 = 328

erno

Vieras
Kirjattu
^Jaa? Mistä tuollaisen vaikutelman saa? Muutama "todistaja" kuin herätyskokouksessa ikään ja pari "artikkelinpätkää", jotka voivat yhtä hyvin olla maksettuja mainoksia.

Tuskin uskaltaisin laittaa muuhun kuin romutukseen menevään traktoriin, sen verran arvokasta nykykoneiden ruiskupumpumpujen korjaaminen on.

joekok

***
Eleganssin esitaistelija
Viestit: 482
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: Ernz - 09.09.12 - klo:15:52
^Jaa? Mistä tuollaisen vaikutelman saa? Muutama "todistaja" kuin herätyskokouksessa ikään ja pari "artikkelinpätkää", jotka voivat yhtä hyvin olla maksettuja mainoksia.

Tuskin uskaltaisin laittaa muuhun kuin romutukseen menevään traktoriin, sen verran arvokasta nykykoneiden ruiskupumpumpujen korjaaminen on.

Eikös tuossa taulukossa olleet autot järjestään sopineet juuri tähän kategoriaan :) ?

TheodoreMaul

*****
Legenda
Viestit: 1045
Kirjattu
#408
Ton taulukon asiakkaiden ilmoittamista luvuista voi ainakin unohtaa samantien. Kulutuksen mittaaminen toistuvasti samalla tavalla on mahdotonta, ellei satu olemaan töissä VTT:n labrassa. Sattumoisin kommentoivat VTT:ltä, että heillekin oli aikamoinen urakka vertailla luotettavasti 95E10 ja 98E5 bensojen vaikutusta auton kulutukseen. Tuossa viitatussa TÜVin testissäkin autoja ilmeisesti ajettiin maantiellä ja kaduilla, otanta oli huimat 3 autoa ja niiden säästö kulutuksessa keskimäärin 4% joten eipä tuosta voi paljoa vielä päätellä. Ilmeisesti haitallisia vaikutuksia ei kuitenkaan ollut. Enemmän dataa kyllä vaatis kuin nuo mitä nyt on toimitettu ja hehkutettu.

Siirtykää vaan suosiolla tankkaamaan Nesteen tulevaa superdieseliä niin maailma pelastuu. ;) Se on helpompaakin kun ravistella jotain cocktaileja öljytilaan.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

choir

*****
Legenda
Viestit: 1076
Sijainti: Lahti
Kirjattu
Onko täällä ollut puhetta hybrideistä? En jaksa lukea koko lankaa. Alkanut kolkutella tuo vihertynyt omatunto ja bensakin on niin kallista.
Nim. Mersumies
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

CyberDog

****
Auktoriteetti
Viestit: 647
Kirjattu
Hybridi kaupunkiin ja sekalaiseen kaupunkiseudun ajoon. Mieluiten ladattava hybridi jonka käyttöä vähän opettelee. Pienehkö diesel sitten jos ajo on pääsääntöisesti pitkää maantiepätkää. Pienehkö bensa sitten tuohon väliin. Myös RE85 auto on jees. Mutta jos sitä miettii egologisesti niin pitää myös miettiä sitä missä tankkaa että ei kuluta ruoka- ja ympäristövaroja mm. viljelypinta-alan ja metsäpinta-alan takia.

Wolf

Yleisvalvoja
*****
Legenda
Viestit: 2005
Sijainti: Lohja
Kirjattu
UP! rupesi kiinnostamaan hintansa ja kulutuksensa puolesta mutta lie turhan kalliiksi tuokin tulee ja pitää vain tyytyä vanhoilla ropposilla ajelemaan edelleen..
http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW5.nsf/0/7E094FAA09627DA4C2257958002CFE23?OpenDocument&gclid=COeFpr_cqrICFYwtmAodG1QAgg

puu

*****
Legenda
Viestit: 1152
Kirjattu
Noissa hybrideissä ja muissa eco-eco-moottoriautoissa on yleensä sellainen
ongelma ettei niihin saa asentaa vetokoukkua.
Se poistaa kyllä jonkinlaisen määrän mahdollisia tuollaisen käyttäjiä
vaikka muuten olisi kuinka sopiva käyttöönsä.

Co-re

*****
Legenda
Viestit: 3760
Insinööri
Sijainti: Helsinki
Kirjattu
Onko tuollainen Volkswagenin 4MOTION-neliveto hintansa väärti verotusarvossa esim. 70�,�/kk erona jos on ajoittain ns. pakko mennä säässä kuin säässä -ajoa? En oikein ymmärrä nelivetotekniikan päälle mutta onko tuosta paljonkin iloa jos pitää irrota umpeenauratusta vinoparkkiruudusta tai suditella liukkailla maanteillä? Eikö nämä kaikissa henkilöautoissa, esim. tuollaisessa Volkkarin CC:ssä ole juuri niitä, jotka kytkee nelivedon vain auton itse sen asialliseksi kokiessa? Tylsähän sitä lisähintaa on toki maksella huhtikuusta marraskuuhun.

puu

*****
Legenda
Viestit: 1152
Kirjattu
Tuo on pieni lisähinta siitä varmuudesta, että pääsee kulkemaan.


Helsinki - ei talvikunnossapitoa.

Laoban

**
Flanööri
Viestit: 334
Kirjattu
Pidän hybridiautoja hieman arveluttavina. Paljonkohan akkujen valmistus aiheuttaa CO2 päästöjä ja mikä on näiden kestoikä? Nykyjään pirteällä dieselilläkin päästään alle 4-litran kulutuksiin ja autoista löytyy jarrutusenergian hyödyksikäytöt jne.

Onko kukaan keikarilaisista ehtinyt kokeilla uutta Nesteen Pro dieseliä? Omat kokemukset tältä päivältä on ehkä hieman yltiö positiiviset. Katsotaan nyt pari pitkää pätkää lisää ja kommentoidaan asiaan sitten uudestaan. 


CyberDog

****
Auktoriteetti
Viestit: 647
Kirjattu
Nesteen Pro maksimissaan 5% parempi. On ne noita laskenut että hybridi kannattaa. Varsinkin jos on ladattavaa mallia. Ja noihin autotehtaiden itse ilmottamiin kulutuslukemiin ei todellekaan kannata uskoa.

konda

*****
Legenda
Viestit: 8975
Kirjattu
Volvon D6 kiinnostaisi kokeilla. Ihan lupaavalta se vaikutti luetun perusteella. Siinä on kyllä hyvä idea ja kerrankin tuo hybridiominaisuus yhdistetty muuten tehokkaaseen pataan.

Exciter

*
Edistynyt
Viestit: 52
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: Co-re - 10.09.12 - klo:19:33
Onko tuollainen Volkswagenin 4MOTION-neliveto hintansa väärti verotusarvossa esim. 70�,�/kk erona jos on ajoittain ns. pakko mennä säässä kuin säässä -ajoa? En oikein ymmärrä nelivetotekniikan päälle mutta onko tuosta paljonkin iloa jos pitää irrota umpeenauratusta vinoparkkiruudusta tai suditella liukkailla maanteillä? Eikö nämä kaikissa henkilöautoissa, esim. tuollaisessa Volkkarin CC:ssä ole juuri niitä, jotka kytkee nelivedon vain auton itse sen asialliseksi kokiessa? Tylsähän sitä lisähintaa on toki maksella huhtikuusta marraskuuhun.

Nyt hieman yli kolme vuotta nelivetoisella henkilöautolla liikkuneena voin todeta että kannattaa. Omassa Audissani neliveto on ns. aina päällä jakaen voimaa sinne missä sitä tarvitaan, nuo avustavat nelivedot tulevat mukaan tosi ripeästi kun lisäpyöriä vetoon tarvitaan. Ja eron kaksivetoiseen huomaa vaikka kesällä kunnossa olevalla hiekkatiellä, joten mistään "kerran talvessa" -kokemuksesta ei ole kyse.

Säästän tämän langan nyt ylimääräiseltä tekniikkaosiolta, mutta eri merkeillä on siis erilaisia tapoja hoitaa nelivetoisuus, sähkölläkin voidaan pyörittää apupyöriä.

Ja kyllä, seuraava autoni on nelivetoinen.

chr

***
Eleganssin esitaistelija
Viestit: 419
Kirjattu
Neliveto on kyllä Suomen olosuhteissa kiva lisä autoiluun, talvellakin autoilu on kivaa. Minullakin on nyt vajaa kolme vuotta ollut jatkuva nelivetoa autossa, ja tilatussa värkissä on xdrive, joka kaiketi on jonkinlainen kytkeytyvä versio. Uskoisin pärjääväni silläkin.