Kenkien hoito

Aloittaja DandyAndy, 11.02.09 - klo:21:30

« edellinen - seuraava »

jartsa84

*
Edistynyt
Kirjattu
En ole viitsinyt CLF:a käyttää kenkiin, joihin pitää saada kiilto. Renovator + lankki käsittelyllä on menty.

Uunottaja

Legenda
Sijainti: Tampere
Kirjattu
Itse olen yleensä tehnyt CLF-käsittelyn käyttöönoton ohessa. Sen jälkeen noin 1-4 viikon välein vuoroittain lankkia tai kermaa, riippuen hieman kengästä. Aika äkkiä sitä oppii kengän tavoille, ja saa paremman pelisilmän kuinka kyseinen nahka toimii parhaiten. Omat Lobbini esim. olivat suuri riesa, mikään ei tuntunut saavan nahkaa rupukuivasta hilseilevästä parempaan, kunnes kokeilin Saphirin voiteilla (en lankilla). Toisaalta Herringin Cheaneyni toimivat jostain syystä paljon paremin pelkällä lankilla.

Co-re

Legenda
Insinööri
Sijainti: Helsinki
Kirjattu
Onko kokemusta, että Safirin Renomat veisi yllättävän helposti kengistä värin? Olen huomannut toki, että omat lankkisävytykset lähtee helposti mutta että ihan peruslaadukkaiden kenkien nahasta alkaisi perusväri parilla sipaisulla lähtemään niin että lopputulos näyttää vesivärimaalaukselta ja vaatii kunnon värilankit päälle?

Lh

Yleisvalvoja
Legenda
Kirjattu
^ei kyllä.

Renomatin toivoisin itse olevan omien kenkien kohdalla tymäkämpää. Sävytyksiä saa hinkata aika tuskalla irti.

Co-re

Legenda
Insinööri
Sijainti: Helsinki
Kirjattu
Osaako joku sanoa, moneltako Fredan suutari maanantaisin avaa ovensa?

konda

Legenda
Kirjattu
^^nahka voi kyllä näyttää vaaleammalta renomatin jälkeen, mutta ei sitten mitenkään vie siitä väriä. Ei se syvälle pigmentteihin asti pure.

CyberDog

Auktoriteetti
Kirjattu
Kyllä se voi viedäkin. Ainakin mulla lähti Loaken Gunnyistä (tan) väriä ihan kohtalaisesti kun kokeilin tenulla. (denaturoitu etanoli)

Centauri

Auktoriteetti
Sijainti: Akaa
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: CyberDog - 14.05.12 - klo:08:09
Kyllä se voi viedäkin. Ainakin mulla lähti Loaken Gunnyistä (tan) väriä ihan kohtalaisesti kun kokeilin tenulla. (denaturoitu etanoli)

Vai lähtikö siitä vain sitä 'burnished'-väriä, ei sitä itse nahan tan -väriä...

brentian

Kisälli
Kirjattu
Hei,

Huomasin, että Barkerin oxfordeista oli, noin pikkuvarpaan kohdalta, kulunut puhki kengän sisäpuolella oleva vuori. Nyt siis pikkuvarvas hinkkaa suoraan ulkonahkaa.

Onko jollakulla muulla ollut samanlainen ongelma, vai onko toisen jalkani pikkuvarvas poikkeavan piikikäs? Jos olette kuulleet tällaisesta ilmiöstä - tiedättekö, että sille voisi tehdä jotakin?

erno

Vieras
Kirjattu
^ Voihan sille tehdä hyvinkin: pikkuvarpaan amputaatio on pysyvä ratkaisu ongelmaan. (Hymiö).

Tauno

Vieras
Kirjattu
^^ kenkien venytys muotoilu-/venytyslestillä. Onnistuu kotona aivan mainiosti, ja noita lestejä saa 15-25 eurolla ebaysta/amazonista.

Noilla lesteillä saa venytettyä kengistä juuri halutun alueen sopivaksi, esim. liikavarpaan/pikkuvarpaan kohdalta.

Mulla itellä on vasemman jalan pikkuvarpaan kohdalta sama homma.

choir

Legenda
Sijainti: Lahti
Kirjattu
^Mikä on hakusana?
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

Jussi

Legenda
Sijainti: Turku
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: choir - 14.05.12 - klo:15:33
^Mikä on hakusana?

Shoe stretcher tai shoe shaper.
Kaikki villa tottelee rautaa.

choir

Legenda
Sijainti: Lahti
Kirjattu
Kiitos, Jussi! Tilasinkin heti!
Kaikki liha tottelee kuria. Kaikki villa tottelee rautaa. Kaikki kengät tottelee SHOE STRETCHERI�,,!
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

vapa

Auktoriteetti
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: choir - 14.05.12 - klo:15:52
Kiitos, Jussi! Tilasinkin heti!
Kaikki villa tottelee rautaa.

Kaikki rauta tottelee minua.

[spoiler][/spoiler]