• Tervetuloa foorumille Keikarin foorumi.

Uutiset:

Foorumi on vihdoin päivitetty. Palautetta pyydetään mailitse: infoATkeikariPISTEcom, kiitos.

Päävalikko

Kenkien hoito

Aloittaja DandyAndy, 11.02.09 - klo:21:30

« edellinen - seuraava »

En ole kumisiin pohjiin kärkirautoja asennuttanut, mutta kuvissa olen sellaisia nähnyt. Ehkä noin paksuun Commandoon saa ruuvattua pysyvän raudan myös, suutari tietää paremmin.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

chr

Suutari laittoi Aldeneihin kärkiraudat ja taas mennään.

KimErik

Miten huollatte mokkakenkiä? Jos kengissä ei ole osumia, eikä mitään likaa ole päässyt pinnalle niin onko kengille tarvetta tehdä mitään väliaika-huoltoja?

fibich

Ei ole tarvetta. Tietty harjaus puhtaaksi aina käytön jälkeen.
Kuivakka, englantilaistyyppinen huumori ei nyt auta.

_N_J_P_

Täysin väritön reunos. Millä tuota kannattaisi hoitaa? Kannattaa unohtaa sen täysin vaaleana pysyminen?

Ville Rantanen

Lainaus käyttäjältä: _N_J_P_ - 22.02.16 - klo:16:24
Täysin väritön reunos. Millä tuota kannattaisi hoitaa? Kannattaa unohtaa sen täysin vaaleana pysyminen?
Värjäämätön nahka tummenee joka tapauksessa itsestään, joten voi unohtaa vaaleana pysymisen. Jotain nahkarasvaa tai renovatoria hoitamiseen. Itse käytän lisäksi vähän vahalankkia, että saa pinnan hylkimään paremmin likaa ja kosteutta.

ˆˆKysyin samaa aikoinaan kengäntekijöiltä, kuulemma hienolla hiekkapaperilla saa tummia likoja tai jälkiä pois. Kun tätä kokeilin, hyvin syvään olisi pitänyt hinkata ennen kuin tummuus poistuisi, ja jonain päivänä reunos olisi entinen. Kätevämpi vain värjätä se astetta ruskeammalla lankilla tai reunosvärillä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Farmer John

Butterot huollettu taas vuodeksi eteenpäin.

_N_J_P_

Kiitos vinkeistä. Varmaan värjään jos rupeaa häiritsemään...

^Mikäs noissa Butteroissa oikein viehättää? Estetiikka ei mielytä minua, mutta se onkin mieltymys kysymys. Onko nahka ja laatu jotenkin erityisen hyvä?

konda

Kyse on lähinnä trendilenkkareista. Kuten Niken Air Jordanit.

Farmer John

Huonosti täyttää trendin määreet kun suomessa about 100 ihmistä tietää mistä on kyse  :D   Mä diggaan noista kyllä, nahka on hyvää ja alun jäykkyyden jälkeen todella mukavat jalassa. Ja kuten näkyy niin pari vuotta ja _paljon_ käyttöä ei vielä näy missään.

konda

Joo en tajunnut täydentää sanoilla hipsteri ja/tai hc-katurättijäbä.

mbch

Hämääkö kuva vai onko kengät venyneet pikkuvarpaan kohdalta?

Farmer John

Voi olla että vähän on nahka venynyt korkeussuunnassa, mutta ei pahasti kun vertaa tässä vieressä oleviin uusiin vastaaviin.

Tadu

Miten tennareiden (tässä tapauksessa Butteroiden) huolto eroaa pukukengistä vai eroaako? Miten huoltaisitte valkoisia nahkatennareita?