Vaattureilla menee käsittääkseni ihan kohtalaisesti ainakin lähihistorian mittapuulla. Liiton jäsenliikkeitä, joka käsittääkseni tarkoittaa että liikkeen taustalla on mestarikirjan suorittanut henkilö, on 11, joista ainakin neljä Helsingin liikettä, molemmat Tampereen liikkeet ja kaksi turkulaisista ovat ihan aktiivisia. Mahdollisuudet hyvätasoisten mittamuutos- tai räätälinpukujen ostamiseen ovat nyt jopa ehkä paremmat kuin vaikka kymmenen vuotta sitten, ja Helsingissä on taas jälkeen panostava pesula, kun entisen Esplanadin Pyykkipojan yrittäjä avasi uudestaan Telakan Pesulana. Akateeminen on menettänyt omissakin silmissäni kiinnostavuutensa, mutta se taitaa liittyä laajemmin Stockmannin ja yleismaailmalliseen perinteisten tavaratalojen kriisiin.
"Kylmien asemien yksinäiset miehet" ovat tosiaan näin Helsingin keskustassa työskentelevän näkökulmasta sekavampia kuin aiemmin, mutta harvemmin sentään vaarallisia. Tähän on vissiin keskeisenä syynä lehdistä tuttu muuntohuumeiden käytön lisääntyminen, ne kun laittavat käyttäjänsä sekavampaan ja huonompaan kuntoon kuin perinteiset piristeet ja alkoholi ja tekevät sen nopeammin.
"Kylmien asemien yksinäiset miehet" ovat tosiaan näin Helsingin keskustassa työskentelevän näkökulmasta sekavampia kuin aiemmin, mutta harvemmin sentään vaarallisia. Tähän on vissiin keskeisenä syynä lehdistä tuttu muuntohuumeiden käytön lisääntyminen, ne kun laittavat käyttäjänsä sekavampaan ja huonompaan kuntoon kuin perinteiset piristeet ja alkoholi ja tekevät sen nopeammin.