Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10
51
Kaunis elämä / Vs: Miesten tuoksut
« Uusin viesti kirjoittanut Laurentius 03.03.24 - klo:20:11 »
Tuntuu siltä että kaikki vanhat klassiset miesten partavedet ovat saaneet väistyä tusinatrendituoksujen tieltä.

Jokin aika sitten kävin Stockmannilla tutkimassa tilannetta. Ei ole Armanin klassista bergamottituoksua, ei Tuscanya, ei Bossin kasaripowerscentia, ei Kourosia, ei Nino Cerrutia, ei Lacosten hienoa kasarituoksua, ei mitään. Drakkar Noiria, Paco Rabannea, ei mitään.

Kyllä entisaikaan oli asiat paremmin.
52
Kaunis elämä / Vs: Miesten tuoksut
« Uusin viesti kirjoittanut Argonnessen 02.03.24 - klo:16:39 »
Nyt rupes kiinnostamaan tuo Drakkar Noir sen verran että haluaisin käydä sitä nuuhkuttelemassa jossain, mutta ainakaan Tampereella mikään liike ei näyttäisi sitä myyvän.Sokos, Stockmann, Kick's... Ja testaamatta en sitä osta.

Fragrantica-sivusto on todella hyvä, siellä voi hakea monipuolisesti, hyvät kuvaukset, se esittelee että nämä ovat samantapaisia, ja mitä muita sarjaan kuuluu tai mitä muuta valmistajalla on. Ainoastaan sillä "Accords" ei pysty hakemaan.
53
Kaunis elämä / Vs: Mustekynät
« Uusin viesti kirjoittanut Argonnessen 02.03.24 - klo:02:48 »
Just luin että Mitsubishi Pencil Company on ostanut LAMYn. Varmaan sen toiminta jatkuu aika lailla samanlaisena kuin ennenkin, välillä tulee joitakin limited-malleja. Mulla on näitä muutamia, lähinnä Safareita. Kokonaan musta ("Batman-kynä") on mulla aina latingissa.
54
Laatutori / Vs: M: Carlos Santos mokkaiset loaferit ja cap toe derbyt, UK7,5
« Uusin viesti kirjoittanut Ghaspar 26.02.24 - klo:14:08 »
Hintoja laskettu.
55
Asut ja pukineet / Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Uusin viesti kirjoittanut -Mars- 24.02.24 - klo:19:08 »
Löytyykö EU:sta tms vastaavaa laadukasta ohutta bi-fold korttilompakkoa? Törmäsin tähän NY Timesin sivulla. Nahka tulee Italiasta. Eivät toimita Suomeen.
https://www.leatherology.com/thin-bifold-wallet?color=espresso

Mites joku kotimainen käsityöläinen? Esim. Instasta ja Facesta löytyy @kokosinleathercraft joka on tehnyt minulle vyön, kellonrannekkeen ja avainkotelon toivomusten mukaan.

Kiitos, pitääpä tutustua.
56
Asut ja pukineet / Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Uusin viesti kirjoittanut Theman 23.02.24 - klo:20:01 »
Löytyykö EU:sta tms vastaavaa laadukasta ohutta bi-fold korttilompakkoa? Törmäsin tähän NY Timesin sivulla. Nahka tulee Italiasta. Eivät toimita Suomeen.
https://www.leatherology.com/thin-bifold-wallet?color=espresso

Mites joku kotimainen käsityöläinen? Esim. Instasta ja Facesta löytyy @kokosinleathercraft joka on tehnyt minulle vyön, kellonrannekkeen ja avainkotelon toivomusten mukaan.
57
Asut ja pukineet / Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Uusin viesti kirjoittanut Floridaman 20.02.24 - klo:19:50 »
Tuli käveltyä sellaisen mtm-vaateliikkeen ohi kuin Vorrios, ilmeisesti jokin uusi paikka. Onko joku käynyt?

Eipä itsellä ollut sinne asiaa, kun tulee hankittua vastaavanlaiset vaatteet muilta hyväksi havaituilta toimijoilta.
58
Kaunis elämä / Vs: Parta ja parranajo
« Uusin viesti kirjoittanut Oliver Twist 16.02.24 - klo:09:02 »
Minä olen pari vuotta käyttänyt DE-konetta. Ajokulma on sellainen että sen terän ylä- ja alapuolelle tulevien "kannen" ja "pohjan" reunat terän molemmin puolin ovat ihon suuntaisesti. Vaikea selittää, tuo tuntuu minulle intuitiivisimmalta, enkä ole sitä paljon ajaessa miettinyt. Aika lyhyillä vedoilla tulee ajettua. Mulla on tosin parta kasvaa ohuena ja lähinnä viiksien ja leuankärjen alueelle, joten ajaminen on varmasti helpompaa kuin tuuheapartaisilla.
59
Kaunis elämä / Vs: Parta ja parranajo
« Uusin viesti kirjoittanut Bulldog 14.02.24 - klo:14:04 »
Ajan itse 7/8 veitsellä. Tuon kanssa vedon pituus ei sinänsä ole merkittävä, avoin terä ja painoa joten ei kyllä tukkeudu. Lyhyitä esim. ylähuulen jne. ympärillä ja pidempiä vaikkapa kaulalla.
Kulmasta sanoisin, että matala kulma leikkaa paremmin. Olisko työohje, että jos mietit missä kulmassa joku perinteinen kertakäyttöhöylä kulkisi niin se tai loivempi voisi toimia?
60
Kaunis elämä / Vs: Parta ja parranajo
« Uusin viesti kirjoittanut Argonnessen 12.02.24 - klo:02:59 »
Olen 45 vuotta ajanu yksinomaan sähkökoneella, ja nyt innostuin vanhanaikaisesta märkäajosta, näillä DE koneilla millä meidän isät ja isoisät ajoivat. Partavaahto tehdään kupissa, levitetään sudilla jne.

Mulla näyttää olevan vaikeata löytää oikea ajokulma. Luulin ensin että pitäis vetää pitkiä vetoja, mutta ilmeisesti ne onkin nimenomaan lyhyitä mitä kannattaa tehdä. Nyt kysyisinkin: Kumpia te suositte? Onko neuvoja siihen oikean kulman etsimiseen ja löytämiseen? Lyhyillä vedoilla vois ehkä paremmin etsiä sitä oikeaa kulmaa.

Höylällä tässä ei kai nyt oo kauheasti väliä, samaa tekniikkaa kai käytetään on sitten käytössä ns. aloittelijan malli (esim. Mühle R89) tai joku aggressiivisempi (Mühle R41). Itselläni on Mühlen Rocca Jet.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10