Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Yhteiskunta / Vs: Alanvaihto nelikymppisenä
« Uusin viesti kirjoittanut -Mars- 14.06.25 - klo:17:55 »
Ei oikeastaan henk.koht vaikka yhtä ja toista tulikin haahuiltua. Mutta luepa Epstein: Range. Voi antaa ajatuksia.
https://www.amazon.com/Range-Generalists-Triumph-Specialized-World/dp/0735214484
2
Linkit ja vinkit / Vs: eBay-linkit
« Uusin viesti kirjoittanut Laurentius 14.06.25 - klo:16:20 »
Jos kenngänkokosi on 7,5 USA, tässä kohtaa hinta ja laatu. Minulla on jo identtiset 96624:t NOSina ostetut, joten harkinnan jälkeen päätin olla ostamatta näitä kaappiin pölyyntymään.

https://www.ebay.com/itm/167546265031

Vcleat-sivulla juttu

https://vcleat.com/florsheim-long-wing-models/

(en ole kysynyt postittaako Suomeenkin, se täytynee selvittää)
3
Asut ja pukineet / Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Uusin viesti kirjoittanut Laurentius 13.06.25 - klo:20:06 »
Minulla on ebaysta ostetut NOS Florsheim Royal Imperial tykkiveneet, joita olen toki tuon NOS -kunnon jälkeen käyttänyt.

Nyt ebayssa on toiset NOS-kuntoiset samanlaiset Royal Imperialit. Kannattaisiko minun ostaa nekin pois kuleksimasta, vaikka minulla on jo yhdet, ja jotka todennäköisesti eivät mene minun elinaikanani miksikään vaikka kuinka kävelisin niillä?

Entä jos ostaisinkin ne, ja puolipohjaisin? Edelliset ovat nyt nahkapohjaisina käytössä.

First world problemseja miettii täällä epätietoinen Laurentius.
4
Asut ja pukineet / Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Uusin viesti kirjoittanut salaryman 07.06.25 - klo:15:19 »
Ollakko ajantasainen, ajastaan jäänyt vai ajaton, siinäpä pulma.

Onneksi klassiseen, ajattomaan tyyliin voi pukeutua rennomminkin niin, ettei vaikuta silmiinpistävän pappamaiselta tai menneen ajan relikiltä.

What would Steve McQueen do on ihan hyvä pohdiskelunaihe kun polku vie vähemmän formaaliin ympäristöön. Vaihtamalla kauluspaidan turtleneckiin arkipuku muuttuu monta pykälää rennompaan suuntaan. Puvun tilalle chinot ja harrington tai bomber ja jalkaan loaferit tai desert bootsit niin ollaan jo rennoissa tunnelmissa tyylistä tinkimättä.

No, jokainen tyylillään. Ihminen viestii ulkoisella olemuksellaan vahvasti, halusi tai ei. Ensivaikutelma luodaan kymmenessä - viidessätoista sekunnissa ja se painottuu ihmisen ulkonäköön, eikä sitä ole ihan helppoa muuttaa sen jälkeen kun se on kerran syntynyt.

Omaa jälkikasvua seuratessa on tullut ilmi, että nuorison pukeutuminen pitää sisällään vähintään yhtä paljon merkityksiä ja signaaleja kuin meidän sartoriaalinen kupla. Siksi en suurin surminkaan uskaltaisi lähteä soluttautumaan yhtä-kahta sukupolvea nuorempaan porukkaan kopioimalla heidän vaatevalintojaan, koen riskin miinaan menemisestä turhan suureksi. Mutta tämä on tietysti vain minun henkistä heikkouttani.

5
Asut ja pukineet / Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Uusin viesti kirjoittanut Floridaman 02.06.25 - klo:21:44 »
Mistä kannattaisi lähteä etsimään kangas- ja nahkarannekkeita kelloon?

Minkä tyyppisiä rannekkeita haet? Muodollisia vaiko vähemmän? Esim. Nato- tyyppisiä on vallan hyvin tarjolla muun muassa Keskisen Kellolla.
https://www.keskisenkello.fi

Jos taasen budjetti sallii lähes mitä vaan, niin sitten yhtenä vaihtoehtona ranskalainen Camille Fournet. Upeat nahkavaihtoehdot. Ostin heiltä aikanaan yhden liskon nahkaisen. Silloin kun heidän hintansa olivat vielä sopivia minulle.
https://www.camillefournet.com/en/37-leather-watch-band

Sekä että. NATO-rannekkeissa kiinnostaisi "autenttisuus" ja tietenkin valmistusmaa. Nahkaranneketta olisi taas kiva päästä hypistelemään jossain kivijalassa pk-seudulla.
6
Asut ja pukineet / Vs: Vyöt
« Uusin viesti kirjoittanut Laurentius 01.06.25 - klo:11:01 »
Sääli että Equusleather on mitä ilmeisimmin lopettanut toimintansa. Sieltä yli 10 vuotta sitten hankkimani vyöt ovat päivittäisessä käytössä lähinnä notkistuneet, minkäänlaista kulumista ei oikein huomaa.

Huomasin että nettisivunsa ohjautuu automaattisesti ison meren toiselle puolelle Texasiin Bowie & Burton -nimisen nahkurin sivuille. Mielenkiintoisen näköistä.
7
« Uusin viesti kirjoittanut -Mars- 31.05.25 - klo:22:21 »
Itse ostin farkkuvyön PopovLeather dot com ja mustan pukuvyön Saumasta, italialainen muistaakseni mutta skandinaavisella nimellä. Molempiin tyytyväinen. Ostoista niin kauan ettei enää ole mitään käsitystä hinnoista.
8
« Uusin viesti kirjoittanut uuno 31.05.25 - klo:19:58 »
hei,

rupesi harmittamaan mustat (puku)vyöni, jotka ainakin viimeisimmät olivaat LLOYD-merkkisiä.  Kaksikerroksinen rakenne, josta alempi hapertuu ja katkeaa ja päällä oleva ohut nahkakerros pitää kasassa.  Mistähän löytäisi kohtuuhintaisen mustan pitkän (nn. 125cm) nahkavyön, joka olisi jollain tavalla kestävästi tehty ja joka ei maksaisi kuitenkaan ihan maltaita?

Ruskeita vöitä ostin joskus Nippanapasta ja ne ovat olleet mainioita.  Nyt kun katsoin kaupan nettisivuja, niin näyttää että siellä on oman tuotannon sijaan noita markettimerkkien vöitä myynnissä - vai onkohan tuo nettisivu jostain ihan muusta kaupasta.
9
« Uusin viesti kirjoittanut Laurentius 30.05.25 - klo:18:12 »
Tämä on ihan hyvä keskustelu käydä täälläkin.

Olen lähempänä kuutta- kuin viittäkymmentä, ja ymmärrettävistä syistä myös kaveripiirinikin on. Yhden tietyn porukan kanssa käymme useamman kerran vuodessa Helsingin yössä iltaa viettämässä, ja muutaman vuosikymmenen otannalla huomaan että jotkin ovat vuosien varrella aina olleet trendin harjalla, ja siten että se on effortless ja luontevan oloista. Heillä on valkoiset tennarit ja muutoinkin hyvin ajantasainen pukeutuminen, mutta heillä se toimii. Sitten olemme me enemmän setämiehen oloiset ja näköiset herrat, emmekä me ole perustyyliämme muuttaneet. Miten koomisen näköinen olisinkaan koettaessani larpata kolmekymppistä pukeutumisellani!

Tässä yhteydessä olen oivaltanut että pukeudun oikeastikin ilmeisesti itseäni varten, eli asuun joka oman klassisen ja konservatiivisen maailmankuvan mukaan on tyylikäs, kuin muita varten. Ja uskon että se näyttäytyy myös satunnaiselle katsojallekin siten, että olen sinut olemukseni ja tyylini kanssa. Jos Brooks Brothers -solmio tai tykkiveneet jalassa viestivät jollekin viime vuosituhatta - so what!
10
« Uusin viesti kirjoittanut salaryman 30.05.25 - klo:15:56 »
Ajattelin sopeutua joukkoon mutta vain vähitellen.

Miksi pitäisi sopeutua joukkoon?

Jos jokin on pukeutumishaaste, niin se että vanhempi herrasmies yrittää pukeutua nuorisotyyliin vaikuttamatta epätoivoiselta. Moni tosin tekee tämän huomaamattaan, välinpitämättömyyttään. Pukeutumistyyli kun on edelleen se sama joka tuli omaksuttua 90-luvulla.

Onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä, itselle tuo olisi liian iso pala purtavaksi. Ikävä kyllä, jos yrittää pukeutumalla vaikuttaa ikäistään nuoremmalta, vaikutelma on useimmiten päinvastainen. Mutta jokainen tyylillään, ei ole minulta pois.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10