Kirjoittaja Aihe: Suitsupply  (Luettu 653609 kertaa)

JiiM

  • Kisälli
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1380 : 06.10.15 - klo:08:27 »
Voiko noihin suitsupplyn sivuilla oleviin housujen mittoihin luottaa? Olen tavallisesti kokoa 48, eli vyötärön koko on 31-32". Mittataulukossa koon 48 housujen sanotaan kuitenkin olevan vyötäröltä 33,9". Pitäisi varmaan tilata molemmat koot 46 ja 48 mutta ei jaksaisi palautella.
Minun farkkukokoni on yleensä 31" ja Suittarin 23 sekä 48 ovat sopineet vyötäröstä.

_N_J_P_

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1381 : 06.10.15 - klo:08:58 »
Voiko noihin suitsupplyn sivuilla oleviin housujen mittoihin luottaa? Olen tavallisesti kokoa 48, eli vyötärön koko on 31-32". Mittataulukossa koon 48 housujen sanotaan kuitenkin olevan vyötäröltä 33,9". Pitäisi varmaan tilata molemmat koot 46 ja 48 mutta ei jaksaisi palautella.
Minun farkkukokoni on yleensä 31" ja Suittarin 23 sekä 48 ovat sopineet vyötäröstä.

Jos siis tuo 31-32" on farkkukoko, niin kyseessä on farkkuvalmistajien vanity sizing. Oma vyötäröni, siis oikeasti vyöräröltä mitattuna, on juurikin tuolla 33-34":n välillä. Ja silti farkkukokoni ruotsalaisten omistamilla firmoilla 31" ja Leviksellä 32".

Suosittelisin silti molempien kokojen tilaamista. Suittarilla voi olla pieniä heittoja koossa. Ja jos esim. ahterisi on liian iso, tai reisistä kinnaa, mutta ne ovat muuten hyvät, on sinulla kaksi vaihtoehtoa joista miettiä, kummista saat ompelialla helpommin täydelliset juuri sinulle :)

kiitaja

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 112
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1382 : 06.10.15 - klo:14:23 »
^ kiitos vastauksista. Ei tosiaan tullut mieleenkään farkkukoko voisi olla eri kuin vyötärön ympärys.

Tilasin sitten kuitenkin molemmat. Saa nähdä minkälainen satsi laatikoita tulee kun housuja lähti matkaan nyt neljät kappaleet.

Plainwhitetee

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 369
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1383 : 03.11.15 - klo:08:55 »
Jaha, foorumin klassinen Suittari-äänestys taas edessä. Itsehän nämä päätökset tehdään ja palautus on ilmainen, mutta on silti hauska kysellä muilta mielipiteitä.

Tällä kertaa haetaan tummansinistä pukua. Minulla on (kehnosti istuva) yönsininen (lähes musta) puku, jolla voin hoitaa hautajaiset, mutta tällä tulevalla puvulla olisi tarkoitus hoitaa vastedes paitsi tumman puvun tilaisuudet ja muutenkin kaikenlaiset juhlat.

Kandidaatit:

* York Blue Plain
http://eu.suitsupply.com/en/suits/york-blue-plain/P2529Y.html?cgid=Suits&prefn1=styleFit&prefv1=Classic-York
Yorkin plussana matalampi napituspiste (ks. alla Napoli), miinuksena väljin näistä mitoituksista (paitsi hartioista, jonne juuri voisin ottaa sentin lisää kangasta). Arveluttaa onko sävy turhan musta luonnossa. Haluan kuitenkin sinisen puvun, en "käytännössä-mustan". Onko tuossa vähän ropingia hartiassa?

* Napoli Navy Plain
http://eu.suitsupply.com/en/suits/napoli-navy-plain/P4120.html?cgid=Suits
Värisävy ehkä paras, mutta pelkään että Napolin napituspiste on liian korkea. Olen vähän allerginen napitukselle, joka paljastaa koko vatsan ja kiristää jossain keuhkoissa. Kokemuksia, mielipiteitä Napolin napituspisteestä?

* Lazio Blue Plain
http://eu.suitsupply.com/en/suits/lazio-blue-plain/P4757.html?cgid=Suits&srule=Color&start=0&sz=24
Hieno, mutta onkohan liian vaalea tummaksi puvuksi? Istuvuudeltaan näistä kapein ja mittojen mukaan minulle ehkä sopivin.

Väittävät housujen olevan tasan samanmittaiset kaikissa näissä fiteissä.
- Voi voi. Tämä kaikki on niin ohimenevää. (Paddington)

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1029
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1384 : 03.11.15 - klo:09:59 »
Tuo York löytyy kaapista. Oikein hyvä puku ja väri, ei ole "käytännössä-musta", mutta erittäin tumma sininen joka tapauksessa. Syystä tai toisesta hartiat eivät ole ihan niin powerit luonnossa kuin Suittarin mallikuvassa tai kuvauksessa, ja väittäisin sovitusten perusteella että samoilla linjoilla Napolin ja Lazion kanssa mennään.

fibich

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 91
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1385 : 03.11.15 - klo:10:15 »
Mulla on toi York. Sävy on tumma, mutta ei missään nimessä näytä mustalta, hyvä kangas. Napituspiste on todella jees (kohta ivyman tulee sanomaan että korkeampi olisi 60-lukulainen ja hyvä), hartioiden roping minimaalinen.
Kuivakka, englantilaistyyppinen huumori ei nyt auta.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1386 : 03.11.15 - klo:14:58 »
Kuvien perusteella kaikki noi käy tummaksi puvuksi. Laita vaan kaikki kolme pukua tulemaan ja palauta väärät. Varmasti ihan hyviä vaihtoehtoja jokainen.

alspe

  • Kisälli
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1387 : 03.11.15 - klo:15:44 »
Plainwhitetee:lle,
minun maallikkosilmään Napolin väri on paras kuten sanoit ja samalla korkein napituskohta tekee siitä minun silmään juhlavimman (tässä tapauksessa parhaan). Toki pääasia on miten se sattuu istumaan kropan muotoon.

N00bie kysyy, paljonko otatte löysää kroppanne mittoihin jos/kun mittaatte nauhalla ns. tiukat mitat?
« Viimeksi muokattu: 03.11.15 - klo:16:01 kirjoittanut alspe »

Tadu

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 70
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1388 : 03.11.15 - klo:16:02 »
Onko Suitsupplylla alennusmyyntiä? En ole ainakaan aiemmin huomannut, joten ilmeisesti ei..?

Olisi uutena vuotena edessä reissu Lontooseen ja ajattelin käydä liikkeessä tyyppaamassa itselleni parhaiten sopivan mallin. Hakusessa olisi rennomman puoleinen puku. En ole väriä tai materiaalia vielä päättänyt, mutta Havana ja Copenhagen näyttävät ainakin verkkokaupan perusteella olevan sitä mitä etsin, ja niistä löytynee joku hyvä yksilö minulle.

Muokkaus: Mitkä SS:n puvut toimivat parhaiten erikseen? Olenko oikeassa jos totean, että Havanan ja Copenhagenin takit toimivat parhaiten irtotakkeina, mutta myös Hudson ja Mercer voivat toimia?
« Viimeksi muokattu: 03.11.15 - klo:16:25 kirjoittanut Tadu »

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1389 : 03.11.15 - klo:16:11 »
Plainwhitetee:lle,
minun maallikkosilmään Napolin väri on paras kuten sanoit ja samalla korkein napituskohta tekee siitä minun silmään juhlavimman (tässä tapauksessa parhaan). Toki pääasia on miten se sattuu istumaan kropan muotoon.

N00bie kysyy, paljonko otatte löysää kroppanne mittoihin jos/kun mittaatte nauhalla ns. tiukat mitat?

Kerro toki mikä korkeassa napituspisteessä tekee puvusta juhlavan? Olisiko se vielä juhlavampi jos napin siirtäisi kaulaan? Liian matala se ei tietenkään saa olla mutta mitä helvettiä korkealla napituspisteellä on juhlavuuden kanssa?

Noissa kaikissa rotseissa on PWT:n lyhyeen kloppikroppaan ihan ok napituspiste. Ei tietenkään täydellinen, koska nykytrendi, mutta hyväksyttävä.
« Viimeksi muokattu: 03.11.15 - klo:16:16 kirjoittanut konda »

alspe

  • Kisälli
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1390 : 03.11.15 - klo:16:29 »
Plainwhitetee:lle,
minun maallikkosilmään Napolin väri on paras kuten sanoit ja samalla korkein napituskohta tekee siitä minun silmään juhlavimman (tässä tapauksessa parhaan). Toki pääasia on miten se sattuu istumaan kropan muotoon.

N00bie kysyy, paljonko otatte löysää kroppanne mittoihin jos/kun mittaatte nauhalla ns. tiukat mitat?

Kerro toki mikä korkeassa napituspisteessä tekee puvusta juhlavan? Olisiko se vielä juhlavampi jos napin siirtäisi kaulaan? Liian matala se ei tietenkään saa olla mutta mitä helvettiä korkealla napituspisteellä on juhlavuuden kanssa?

Noissa kaikissa rotseissa on PWT:n lyhyeen kloppikroppaan ihan ok napituspiste. Ei tietenkään täydellinen, koska nykytrendi, mutta hyväksyttävä.

Mistä kovin hyökkäävä vastaus? Huomasit varmaan, että ilmaisin mielipiteen, en faktan.

Minusta tuo korkeampi napitus saa takin näyttämään että se olisi enemmän kiinni, vähemmän kraka tyrkyllä ja varmasti pitää krakan paremmin paikallaan. Paitaa piilossa enemmän, se saa minulle mielikuvan juhlavammasta lookista. Onhan takki auki (= paita näkyy) aina rennompi kuin takki kiinni.
« Viimeksi muokattu: 03.11.15 - klo:16:30 kirjoittanut alspe »

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1391 : 03.11.15 - klo:17:50 »
Tuollaiset älyttömyydet täytyy täällä perustella hyvin ennen kuin niitä laukoo. Perustelu on hylätty. Tämä ei ole juhlavaa.

Onneksi foorumin ketjuissa on paljon hyvää opiskeltavaa ja hyvää kuvamateriaalia napituspisteista, joten back to skool. Siitä se lähtee ja oppi alkaa ja mieli ja silmä muuttuvat.

« Viimeksi muokattu: 03.11.15 - klo:17:52 kirjoittanut konda »

Plainwhitetee

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 369
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1392 : 03.11.15 - klo:18:50 »
Kondalla huono päivä?

Mutta kiitokset vastauksista. Laziosta on nyt sitten kadonnut suuri määrä kokoja juurikin viime tuntien aikana, mm. omani. Tilasin Yorkin ja Napolin vertailuun.

SS ei kai pidä koskaan aleja.
- Voi voi. Tämä kaikki on niin ohimenevää. (Paddington)

CoccoBill

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 614
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1393 : 03.11.15 - klo:20:41 »
^Ei tietääkseni koskaan aleja, joissakin maissa online outlet.

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1394 : 03.11.15 - klo:20:43 »
Pari kertaa olen ostanut irtotakin 99 eurolla sivuilta mutta näitä ei erikseen mainosteta. Ja tosiaan yhden vai pari kertaa ollut outlet joka voimassa vain tilauksiin joissa toimitusmaana Hollanti tai USA.