Kirjoittaja Aihe: Suitsupply  (Luettu 649399 kertaa)

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Suitsupply
« Vastaus #855 : 19.01.14 - klo:00:11 »
Suht järkyttävää puvustusta Suittarilta tuon harteikkaan kaverin osalta...

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 406
  • poco ritardando
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #856 : 19.01.14 - klo:00:38 »
Tuo oli omalta kannaltani kiinnostavaa! Mulla istuu miltei kaikki takit kuten tuolla kaverilla ekassa kuvassa Washington-fitti. Eli varmaan siis erittäin surkeasti. No, mikä tuosta on johtopäätös? Millainen takki ja hartiarakenne pitäisi olla jos lähtökohta on sama kun tuolla kuvan kaverilla? Reilustiko runsaampi hartioista turo-tyyliin ja harhauttamaan muita että päällä on vahingossa liian isot tekohartiat? Vaiko kokonaan toppaukseton?

Pasteur

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 503
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #857 : 19.01.14 - klo:08:17 »
^Liekö tuohon nyrkkisääntöä, mutta itse etsiskelisin kevyempiä olkapäitä ja luonnollista hartialinjaa. Tällaisista pitäisin itsekin, mutta oman hartialinjani takia päädyn yleensä vahvempiin hartiarakenteisiin.

^^Outoa tosiaan, että käyttävät noinkin harteikasta kaveria noin paljon.

Numa

  • Kisälli
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #858 : 19.01.14 - klo:15:27 »
Haussa on pari rentoa, hyvin istuvaa irtotakkia H&M:n farkkujen, CT:n kauluspaitojen, neuleiden ja Clarksin dessujen kanssa pidettäväksi. Pukua en juuri tarvitse, mutta tarkoitus olisi totutella pitämään toisinaan edes irtotakkia vaikka sitten keväällä/syksyllä päällystakkina. Onko teillä mitään ehdotuksia, mitkä SS:n takit sopisivat mainitun yhdistelmän kanssa? Kroppa on 178/72 mitoissa ja rakenteeltaan olen sellainen perusurheilullinen/normaali.

Vai pitäisikö suosiolla hyödyntää esimerkiksi Sauman palveluita ja asiantuntemusta?

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Suitsupply
« Vastaus #859 : 19.01.14 - klo:18:02 »
Tuo oli omalta kannaltani kiinnostavaa! Mulla istuu miltei kaikki takit kuten tuolla kaverilla ekassa kuvassa Washington-fitti. Eli varmaan siis erittäin surkeasti. No, mikä tuosta on johtopäätös? Millainen takki ja hartiarakenne pitäisi olla jos lähtökohta on sama kun tuolla kuvan kaverilla? Reilustiko runsaampi hartioista turo-tyyliin ja harhauttamaan muita että päällä on vahingossa liian isot tekohartiat? Vaiko kokonaan toppaukseton?
Onko kysymys siis siitä, että olkalihaksesi pullistuu hihan läpi, kun käsi on alhaalla? Jos on, niin takissa olisi hyvä olla reilumpi hartiaväli. Rakenteettomassa hartiassa tuo pullistuma ikään kuin hukkuu olkapään pyöreyteen, mutta kulmikkaammassa hartiassa pullotus terävän hartian alla ei näytä hyvältä.

Tuon ekan washingtonin mallikuvista löytyy esittelyvideo. Siinä takin hartiat näyttävät juuri sopivilta.
« Viimeksi muokattu: 19.01.14 - klo:18:04 kirjoittanut Lh »

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #860 : 20.01.14 - klo:18:15 »
Tuli tieto että tällä viikolla pitäisi olla kevätmallisto ennakkotilattavissa ja kokonaan ulkona helmikuun puoleen väliin mennessä.

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 406
  • poco ritardando
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #861 : 20.01.14 - klo:22:53 »
Lh: Olen yrittänyt analysoida ongelmaa, siis kyse on siitä että hartia loppuu missä loppuu, periaatteessa varmaan siinä 45 cm se hartiamitta, mutta: olkavarren yläpää (mikä sitten onkaan) pullistuu ulospäin ja ottaa kiinni hihaan ja sitä myöten sitten se takin hartaosasto kohoaa tai olkatoppauksen uloin osa jää törröttämään, niin kuin tuossa Suittarin ekassa kuvassa. Eli nimenomaan tämä mitä kuvasit. Lisäksi olkapäät ovat hieman edessä, mutta sitä ei tietenkään ratkaista valmistakkien puitteissa. Ajattelen itse samaa mitä Pasteur ehdottaa, eli että rakenteeton olisi sikäli hyvä että siinä ei mitkään toppaukset törröttele.

No, sitten reilummat hartiat... Mulla on yksi reilummalla olkapäällä oleva J.Press joka tavallaan näyttää hyvältä, kun hiha tippuu olkapäästä ottamatta kiinni käsivarteen. Siinä on myös väljempi hiha, onkohan se nyt sitä sack suit-tyyliä. Hihan väljyyttä ei nyt tietenkään nettiostoksissa oikein voi mistään todeta etukäteen, mutten kuin kuvasta arvaamalla.
« Viimeksi muokattu: 20.01.14 - klo:23:02 kirjoittanut vocatus »

Jape

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #862 : 21.01.14 - klo:08:55 »
Lh: Olen yrittänyt analysoida ongelmaa, siis kyse on siitä että hartia loppuu missä loppuu, periaatteessa varmaan siinä 45 cm se hartiamitta, mutta: olkavarren yläpää (mikä sitten onkaan) pullistuu ulospäin ja ottaa kiinni hihaan ja sitä myöten sitten se takin hartaosasto kohoaa tai olkatoppauksen uloin osa jää törröttämään, niin kuin tuossa Suittarin ekassa kuvassa. Eli nimenomaan tämä mitä kuvasit. Lisäksi olkapäät ovat hieman edessä, mutta sitä ei tietenkään ratkaista valmistakkien puitteissa. Ajattelen itse samaa mitä Pasteur ehdottaa, eli että rakenteeton olisi sikäli hyvä että siinä ei mitkään toppaukset törröttele.

Kuulostaa tutulta, minulla on ihan sama juttu. Jos hartiamitta otetaan niihin hartialuihin, niin periaatteessa n. 45-46 cm pitäisi riittää, mutta melkein kaikki muuten järkevän kokoiset takit tekevät juuri noin kuin kuvasitte. Ja joskus tuntuvat muutenkin kinnaavan hartioista, vaikken erityisen harteikkaana itseäni pidä. Mutta sitten jos ottaa hartioihin tarpeeksi "kasvun varaa", niin yleensä takki on muilta osin jo liian iso.

Maximillian

  • Kisälli
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #863 : 23.01.14 - klo:21:59 »
Osaisiko täällä kokeneemmat sanoa, toimisiko tuo Suit Supplyn Navy Blue -väri tummana pukuna? Onko se tarpeeksi tumman sininen? Valottomissa kuvissa näyttää riittävän tummalta, mutta pääesittelykuvissa kuin ylivalotetulta HDR-kuvalta, eli lähes vaalean siniseltä.

Lyhyesti siis: onko musta ainoa väri joka näistä puvuista menee tummana pukuna juhlassa, ei hautajaisissa?

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Suitsupply
« Vastaus #864 : 23.01.14 - klo:22:19 »
Mulla on ainakin kankaan lähikuvan sävy pitänyt suhteellisen hyvin kutinsa.

Tummaan pukuun sopii hyvin tummansininen, tummanharmaa tai musta (lähinnä hautajaiset).

Ane

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 251
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #865 : 23.01.14 - klo:22:22 »
Tästä uudesta 259€ blue linesta (halvempi hinta ks. http://www.styleforum.net/t/250682/suitsupply-nyc/4665#post_6878246) vaikea sanoa, webbisivujen kuvat eivät aina kerro koko totuutta. Mutta tuosta normaalimallistosta kelpaa kyllä monikin, dark greyt ja navyt. SuitSupplylta ei mustana saa muuta kuin smokkeja (?).

Maximillian

  • Kisälli
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #866 : 23.01.14 - klo:22:32 »
Mulla on ainakin kankaan lähikuvan sävy pitänyt suhteellisen hyvin kutinsa.

Tummaan pukuun sopii hyvin tummansininen, tummanharmaa tai musta (lähinnä hautajaiset).

 Ok kiitos. Tuo Blue Birds Eye Sienna kiinnostaa, mutta vähän jännittää tilata näin kallista vaatetta netistä, aiemmin olen tilannut vain paitoja. Tosin ei kai tuossa paljon voi hävitä verrattuna säästöön paljonko vastaava maksaisi esimerkiksi Stockmannilla.

Methanol

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #867 : 23.01.14 - klo:23:28 »
Mulla on ainakin kankaan lähikuvan sävy pitänyt suhteellisen hyvin kutinsa.

Tummaan pukuun sopii hyvin tummansininen, tummanharmaa tai musta (lähinnä hautajaiset).

 Ok kiitos. Tuo Blue Birds Eye Sienna kiinnostaa, mutta vähän jännittää tilata näin kallista vaatetta netistä, aiemmin olen tilannut vain paitoja. Tosin ei kai tuossa paljon voi hävitä verrattuna säästöön paljonko vastaava maksaisi esimerkiksi Stockmannilla.

Ainahan sen voi palauttaa jos ei sovi/väri ei ole sellainen kuin toivottu..

clay

  • Kisälli
  • Viestejä: 37
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #868 : 28.01.14 - klo:19:37 »
Mites tuo Suitsupplyn palautus? Valitsin jo firman sivuilta palautuksen ensi viikon tiistaille. Ottavatko nuo nyt UPS:sta yhteyttä, että monelta tulevat vai miten? Tuote takaisin pakettiin, teippaukset ja palautustarra päälle. Ei kai tuossa sen kummempia ole?

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #869 : 28.01.14 - klo:19:54 »
S/S 14 ennakkotilattavissa.