Kirjoittaja Aihe: Suitsupply  (Luettu 654246 kertaa)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #690 : 28.04.13 - klo:18:08 »
No ostat ne kaikki 4 takkia ja palautat ne mitkä ei sovi. Palautus ilmaista.

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #691 : 02.05.13 - klo:17:16 »
Kokeilin Havana-takkia ja otin mittakauhisteluista johtuen kokoa 102 (seuraava isompi koko), enkä 98, kuten mittataulukon mukaan minulle olisi kuulunut. Ja pyllylleen meni. Mielestäni saamani takki on täysin ilmoitettua kokoa, eli minulle liian iso. En siis välttämättä suosittele tilaamaan kokoa isompaa...

Franck Gaultier

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1072
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #692 : 02.05.13 - klo:17:23 »
^Mitä kokoa SS:n size advisor suositteli?

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #693 : 02.05.13 - klo:17:49 »
48, eli olisi ollut leveyden suhteen kohdallaan. Hihat vaan olisivat jääneet 48:ssa lyhyeksi, joten siksi otin pitemmän takin. Ei olisi siis pitänyt uskoa netin "size-up" -hehkutusta - sen takana lienevät mukavuudenhaluiset keski-ikäiset pullerot. Hihan mitta kyseisessä takissa on muuten sopiva pitkäkätiselle ja hihansuussa jonkin verran lyhennysvaraa, vaikka napit ovakin toimivat.

Charles Tyrwhittin rakenteeton slim fit -takki on mielestäni samaa tasoa tämän luomuksen kanssa, eikä ero kädentiessäkään merkittävä ole.

Tajusin 2 min myöhemmin, että CT:n takkini maksoi alle puolet tästä SS:n kamasta... Ei kannattaisi varmaan uskoa hypeä. Onneksi on ilmainen palautus.

Chinot aivan jees, muut housut vyötärömitoitukseltaan väljiä... ei voi käsittää. Riset vielä melko alhaalla niin rekkamiehen hymy on 100% varmuudella tulossa. Reisistä taas oli jopa napakat yhdetkin, lahkeensuista ei valittamista.
« Viimeksi muokattu: 02.05.13 - klo:21:35 kirjoittanut SloBo »

Dan-D

  • Vieras
Vs: Suitsupply
« Vastaus #694 : 02.05.13 - klo:21:44 »
Havana on pieni, jos omistaa hartiat. Sen housut on kyllä käsittämättömän isot, mulla voisi olla oikeastaan 2 kokoa takkia pienempinä. Housuissa kokopolitiikka on kyllä outo muutenkin.

tjt

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 157
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #695 : 02.05.13 - klo:22:38 »
Havana on nimenomaan eri mallinen kuin vaikkapa Napoli: jälkimmäinen on radikaalisti "kolmiomaisempi" järeämpine hartioneen ja rinnanympäryksineen. Size-up ei tarkoittane sitä, että SS:n ilmoitettu mittataulukko ei pitäisi paikkaansa, vaan että Havanassa kannattaa katsella yhtä kokoa isompaa kuin muuten yleensä. Mittataulukoista saa sinänsä kohtuullisen oikean suunnan kokovalinnalle (jos ei huomioida SS:n yleistä suurpiirteisyyttä mittojensa suhteen).

Minun keskiluokkavartalolleni Napolissa 98 olisi ollut hartioista ok, mutta vatsamitta toivottoman pieni, Havanassa puolestaan 102 toimii pienillä muokkauksilla mainiosti.

Ron Burgundy

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1030
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #696 : 03.05.13 - klo:06:35 »
Charles Tyrwhittin rakenteeton slim fit -takki

Mikä tää on?

Mun käsityksen mukaan CT:n rakenteettomat takit on kaukana slimmistä.
« Viimeksi muokattu: 03.05.13 - klo:06:39 kirjoittanut Ron Burgundy »
Kaulahuivi on tarpeen aina kylmemmillä ilmoilla, kun kaula jää paljaaksi. -Ylellinen Elämä
Ihan nyt ystävällisesti sanon että unohda tän foorumin aivopesu ja astu pois siitä muotista mihin sut on näemmä hakattu. -konda

P3tt3ri

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 147
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #697 : 03.05.13 - klo:10:30 »
Mitäs Suitsupplyn takkia kannattaisi katsella jos tosiaan omistaa hartiat, mutta hyvinkin kapean vyötärön/lantion? Havana ei taida toimia.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Suitsupply
« Vastaus #698 : 03.05.13 - klo:16:04 »
Ilmeisesti Suitsupplyllä menee erittäin lujaa. Yhtiön PR-henkilö kertoi minulle yhtiön SS:n saavan paljon haastattelupyyntöjä, joten perustajamies Fokke de Jongilla ei ollut aikaa minulle. Saisivat kyllä saapua Suomeen jo.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Franck Gaultier

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1072
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #699 : 03.05.13 - klo:16:09 »
48, eli olisi ollut leveyden suhteen kohdallaan. Hihat vaan olisivat jääneet 48:ssa lyhyeksi, joten siksi otin pitemmän takin. Ei olisi siis pitänyt uskoa netin "size-up" -hehkutusta - sen takana lienevät mukavuudenhaluiset keski-ikäiset pullerot.

Olisi varmaan kannattanut ottaa size advisorin suosittelema koko. Mainittu "size-up" -hehkutus on perustunut juurikin tähän, koska size advisor antaa Havanasta usein yhtä kokoa suuremman kuin muista takeista. Ei kai missään ole mainittu, että kannattaa ottaa suositellusta  ja mahdollisesti yhtä kokoa suuremmasta vielä yhtä kokoa suurempi.

Tandem

  • Kisälli
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #700 : 03.05.13 - klo:23:03 »
Mitäs Suitsupplyn takkia kannattaisi katsella jos tosiaan omistaa hartiat, mutta hyvinkin kapean vyötärön/lantion? Havana ei taida toimia.

Copenhagen. Itselläni melko sama ruumiinrakenne ja ostin viime kesänä tämän takin liikkeestä. Olen juuri selaillut tämänhetkistä mallistoa nettisivuilta, ja ainakin nopean katsastuksen perusteella Copenhagenissa on tässä mielessä paras suhde rinnanympäryksessä ja vyötärössä (eli isoin erotus). Tätä mallia ei löydy missään kovin fiineissä kankaissa, mutta tarjottavat puuvilla / pellava kankaat ja toppaukseton rakenne toimivat kyllä loistavasti farkkujen ja chinojen kanssa. Suosittelen!

Dan-D

  • Vieras
Vs: Suitsupply
« Vastaus #701 : 04.05.13 - klo:08:37 »
Kyl se Havana voi toimia. Itse olen ostanut kokoa isompana ja lyhentänyt hihoja. Siinä on kuitenkin sen verran droppia, että toimii kyllä.

tjt

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 157
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #702 : 04.05.13 - klo:15:18 »
Suurin osa SS:n malleista toimii juuri tuonkaltaiselle ruumiinrakenteelle. Napolissa ja varsinkin Washingtonissa hartialeveys taitaa olla kaikkein suurin verrattuna vyötäröön, mutta niissä on sitten hartiaa muutenkin reippaasti. Pehmeämmillä hartioilla varustetuista malleista voin suositella Laziota.

Eikähän noiden nyt paketista otettaessa täydellisiä tarvitse olla, vyötärön kavennus/levennys ei paljon kustanna.

Bigollo

  • Kisälli
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #703 : 15.05.13 - klo:11:54 »
..Sinisten, Plain Soho irtotakin ja Indigo Soho fit housujen väri ei taida olla täysin koherentti? Sääli.

http://eu.suitsupply.com/trousers/indigo-trousers-b290/B290,en,pd.html?start=13&cgid=Trousers

http://eu.suitsupply.com/jackets/jacket-blue-plain-soho-c562/C562,en,pd.html?start=25&cgid=Jackets

Minkälaisen kannatuksen asiantuntijapiirit antaa tälle puvulle? Napit nyt ainakin joutaa vaihtoon. 

http://eu.suitsupply.com/suits/suit-brown-check-soho-p3560/P3560,en,pd.html?start=1&cgid=Suits&prefn1=fit&prefv1=Soho

Size advisor arpoo kooksi 48, mutta en millään usko 86cm housujen menevän jalkaan kesän grillijuhlienkin jälkeen.

 

Sprezzaturpa

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 127
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #704 : 15.05.13 - klo:14:09 »

Minkälaisen kannatuksen asiantuntijapiirit antaa tälle puvulle? Napit nyt ainakin joutaa vaihtoon. 

http://eu.suitsupply.com/suits/suit-brown-check-soho-p3560/P3560,en,pd.html?start=1&cgid=Suits&prefn1=fit&prefv1=Soho

Samat ongelmat kuin Suit Supplylla yleensäkin: liian korkea napituspiste jota kaksirivisyys vain korostaa ja gorge karkaa jo melkein olkapäille. Plus rumat napit. Selkeä uhka siis.