Kirjoittaja Aihe: Ascot / day cravat myyjiä  (Luettu 11428 kertaa)

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Ascot / day cravat myyjiä
« : 10.09.10 - klo:12:03 »
Osaako kukaan vinkata hyvää ascot-kauppiasta netissä tai muuten? Tein tässä muutamia Google- ja eBay-hakuja molemmilla otsikon termeillä, mutta mitään ihan tajunnan räjäyttävää ei osunut silmään. Parhaimmatkin vaihtoehdot kaatuivat postikuluihin, jotka olivat usein noin puolet asusteen hinnasta.

Etsintää ei helpota, että tällä hetkellä olisi haussa puuvillasta tai molskista tehty kravatti. Toki nuo tavalliset silkkisetkin käyvät mikäli sopiva sattuu vastaan. Värimaailma voisi olla jotain syksyistä ja tweediin sopivaa.

Pöyristyin muuten Helsingin Stockmannilla viime viikolla. Ascoteja oli tarjolla varmaan tavallista enemmän, mutta hinta oli hilattu lähelle 90 euroa. Ennen nuo maksoivat
(ainakin Turussa) noin 40€.

Lopuksi pari linkkiä mitä tuli vastaan, minulla ei ole kokemuksia kummastakaan.

Tom Sawyer (valmistaa kai päätoimenaan liivejä)

Elegant Ascot - taitaa olla Kanadassa
« Viimeksi muokattu: 10.09.10 - klo:12:06 kirjoittanut TheodoreMaul »
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Ascot / day cravat myyjiä
« Vastaus #1 : 10.09.10 - klo:12:04 »
Voin kaivaa yhden kauppiaan tiedot jolta ostin silkkisen. Mutta muistaakseni siinäkin oli jonkun verran toimituskuluja, tuli italiasta.

Viimeksi kun stockalta ostin maksoi 40e, mutta kallis sekin hinta.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Ascot / day cravat myyjiä
« Vastaus #2 : 10.09.10 - klo:12:07 »
Mainiota! Kaikki vinkit otetaan vastaan - onpahan sitten mahdollisuuksia vertailla. Täydensin tuohon avaukseen pari paikkaa mitä nyt itse pikaisesti löysin. eBaystä löytyi lähinnä polyesterisia huiveja :/
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Ascot / day cravat myyjiä
« Vastaus #3 : 10.09.10 - klo:12:45 »
Eties:lta löytyy myös, katso kohdasta 'scarf'.  www.eties.it

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Ascot / day cravat myyjiä
« Vastaus #4 : 10.09.10 - klo:13:46 »
Stockan 40 ja 80 euron ascoteissa on selvä ero materiaalissa kalliimman hyväksi. Se, onko kummankaan hinta oikea, onkin jo toinen juttu. Bretellen valikoima kannattanee tarkistaa, joskin luulisin sen olevan pelkästään silkkisiä, puuviillaa ja molskia tuskin on.
Ascotin ompelun ei luulisi olevan vaikeaa, joten ainahan voisi ostaa sen kankaan ja hyödyntää paikallista ompelijaa. Taitavampi voi ommella itse.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Ascot / day cravat myyjiä
« Vastaus #5 : 10.09.10 - klo:14:09 »
Mulla on jossain myös Ascot huivin kaavat jotka toimitin ompelijalle. Teki aikanaan niitä kaavoja muokaten plastronin.

Tältä olen yhden silkkise ostanut: http://myworld.ebay.co.uk/bunny6972/
Nyt ei taida olla kuin polyesterisiä kaupan.
« Viimeksi muokattu: 10.09.10 - klo:14:13 kirjoittanut Jami »
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Ascot / day cravat myyjiä
« Vastaus #6 : 10.09.10 - klo:15:43 »
Mulla on jossain myös Ascot huivin kaavat jotka toimitin ompelijalle. Teki aikanaan niitä kaavoja muokaten plastronin.


Tuossakin voisi olla ideaa. Näytin äsken rakennetta vaimolle ja hän totesi, että ei ole vaikea tehdä. Kuulemma asettaa vaan vaatimuksia kankaan ohuudelle, koska kerroksia kuitenkin tulee.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

Stutzer

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 70
    • Profiili
Vs: Ascot / day cravat myyjiä
« Vastaus #7 : 11.10.10 - klo:14:47 »
Mistä on muuten peräisin se blogissakin esiintynyt käsitys että ascotia voisi käyttää muka vain keväällä? Ainakin ranskankielisissä maissa sitä käytetään havaintoni mukaan paljon keväisin mutta myös syksyisin varsinkin kuulaina aurinkoisina päivinä. Sen sijaan sitä ei mielellään käytetä lainkaan klo 18 jälkeen. Sen toinen nimihän onkin day cravat. Ascotin käyttö ei siis jäsentyisi niinkään vuodenajan kuin vuorokaudenajan mukaan. Sen sijaan kesällä se on luultavasti ainakin välimerellisessä ilmastossa liian hiostava, mutta voisi sopia Suomen alku- ja loppukesään hyvin.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Ascot / day cravat myyjiä
« Vastaus #8 : 11.10.10 - klo:15:17 »
^ Jaa-a. Itsehän käytän ascotia niin kesällä, keväällä, syksyllä kuin talvella, joten tiedä häntä. Lisäksi tuon tyylinen huivi on mitä parhaimpia asusteita esim baari- tai ravintolailtaan, joten myös tuollaisen kellonaikasäännön voi omasta mielestäni jättää täysin huomiotta :)
« Viimeksi muokattu: 11.10.10 - klo:15:19 kirjoittanut ChuckBass »

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Ascot / day cravat myyjiä
« Vastaus #9 : 11.10.10 - klo:15:43 »
Komppaan tässä ChuckBassia. Mielestäni sääntö on ajastaan jäänyt, jos se todella on rajannut Ascotin kesäkäyttöön. Tietysti jatkuva käyttö tavallaan vie huomioarvoa tai kesäfiilistä pois. Ei kai vaikka rapujen syönnissä olisi samaa tunnelmaa, jos rapujuhlia olisi ympäri vuoden.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Ascot / day cravat myyjiä
« Vastaus #10 : 11.10.10 - klo:16:06 »
Lisäksi tuon tyylinen huivi on mitä parhaimpia asusteita esim baari- tai ravintolailtaan, joten myös tuollaisen kellonaikasäännön voi omasta mielestäni jättää täysin huomiotta :)

Itse heitän mitkä tahansa pukeutumiseen liittyvät 'kellonaikasäännöt' romukoppaan kaikissa paitsi ihan virallisimmissa tapauksissa, joita ei meikäläiselle kovin montaa vuosikymmenessä osu.

Etenkään Suomessa tuskin kukaan ihmettelisi ascotin käyttöä illalla, pikemminkin että mikä ihme tuo on ja vähät tietäisi siihen yhdistetyistä säännöistä. Kaikkea mitä roetzelit tai will boehlket sanoo ei tarvitse noudattaa kirjaimellisesti.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Stutzer

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 70
    • Profiili
Vs: Ascot / day cravat myyjiä
« Vastaus #11 : 11.10.10 - klo:22:12 »
Joo en minä sillä etteikö joku saisi laittaa vaikka aurinkolaseja päähän mennessään pimeään kapakkaan, jos se näyttää tyylikkäältä. Ihmettelin vaan että mistä se käsitys että ascot kuuluu vain kevääseen on peräisin - onko sillä siis joku määrätty lähde vai onko se vain ulkomaisilla tyylifoorumeilla kiertänyttä juttua?

Itse käytän moista näin syksyisin kun on kiva aurinkoinen päivä. En kuitenkaan laittaisi sitä illalla ulos lähtiessä kaulaani ellen sitten ole lähtenyt muutenkin jonnekin ennen klo 18:a. Saahan sitä toki laittaa vaikka joulukuusen olohuoneeseen elokuussa, ei sitä kukaan kiellä. Tavat eivät ole mitään luonnonlakeja vaan niitä voi halutessaan helposti rikkoa. Ei pidä vain sitten ihmetellä jos sinne baariin sattuu joku pukeutumisesta tietävä joka ihmettelee että "miksi sulla on päiväkravatti yöllä?"
« Viimeksi muokattu: 11.10.10 - klo:22:14 kirjoittanut Stutzer »

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Ascot / day cravat myyjiä
« Vastaus #12 : 11.10.10 - klo:22:59 »
Ainoa vuodenaikaohje ascotin suhteen johon olen törmännyt on ollut, että perinteisesti ascotia käytetään keväisin ja syksyisin. Mitään kevätehdottomuutta en ole nähnyt missään.

Etenkään kun Royal Ascot on kesällä.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Ascot / day cravat myyjiä
« Vastaus #13 : 14.10.10 - klo:22:26 »
Lainaanpa soveltaen itseäni tuolta blogikommenttien puolelta - kirjoitettu elokuussa:
Lainaus käyttäjältä: Minä itse
Minulla oli ascot kaulassa juuri eräällä saaristoristeilyllä ja silkki lämmitti mukavasti tuulessa, mutta ei hiostanut lämpimässä salongissa. Myöhemmin illalla huivi taisi kerätä kiinnostuneita katseita. Suosittelen myös alkusyksyn rientoihin niin kauan kun varsinaista päällystakkia ei tarvita. Harkinnassa on sopisiko ascot myös tupakkatakin kanssa käytettynä ja millaisen paidan tuo yhdistelmä vaatisi.

Näin säiden kylmetessä tuo keksimäni päällystakkisääntö on tuntunut aika luontevalta takkikankaiden muuttuessa raskaammiksi ja samalla kaulahuivien tehdessä tuloaan. Tupakkatakki löytyy - kind of, mutta sen kanssa huivit on vielä kokeilematta. Varmaan onnistuisi osallistuminen esim. rennoille talvisille illallisille ascot-kaulassa. Tupakkatakki esiintyy tosin vain kotona.

Mitäs muuten ehdottaisitte tuolle tupakkatakki-paita-ascot-linjalle?
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

Enfield

  • Vieras
Vs: Ascot / day cravat myyjiä
« Vastaus #14 : 30.12.10 - klo:11:15 »
Osaisiko joku jäsenistä vinkata minua oikeaan suuntaan etsiessäni kaavoja Ascot-huiville? Voisihan tuollaisen tehdä ihan Stetson-menetelmälläkin mutta mieluusti näkisin ensin kaavat.

Miten pitkiksi olette tehneet/teettäneet omat huivinne?