Kirjoittaja Aihe: Kehonrakentajalle puku.  (Luettu 5137 kertaa)

zxc

  • Kisälli
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Kehonrakentajalle puku.
« : 19.05.12 - klo:02:12 »
Pitäisi hankkia tyylikäs ja monikäyttöinen puku. Ainoa vaihtoehto minulle, jos haluan istuvan puvun on teettää se sillä olen lähes kilpabodarin mitoissa. Tarkoituksena on hankkia keskihintainen puku koska painoni vaihtelee 100 ja 125 kilon välillä ja pukuja täytyy hankkia useita.

Olen ajatellut hankkia puvun Mikael Sinisalolta, mutta arvelluttaa tulisiko mittapuvusta istuva?

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kehonrakentajalle puku.
« Vastaus #1 : 19.05.12 - klo:05:17 »
Pitäisi hankkia tyylikäs ja monikäyttöinen puku. Ainoa vaihtoehto minulle, jos haluan istuvan puvun on teettää se sillä olen lähes kilpabodarin mitoissa. Tarkoituksena on hankkia keskihintainen puku koska painoni vaihtelee 100 ja 125 kilon välillä ja pukuja täytyy hankkia useita.

Olen ajatellut hankkia puvun Mikael Sinisalolta, mutta arvelluttaa tulisiko mittapuvusta istuva?

Jos ei tule, et maksa. Eli:

1: Laita paperille, mitä haluat (ota ensimmäiseksi puvuksesi hyvin tummansininen - musteensininen - laadukas puku. Unohda super100-kankaat, ota kestävää ja vaadi Sinisaloa kertomaan, mikä kestää).

2: Iisein on kaksinappinen, keskihalkioinen puku. Sivuhalkiot lisäävät kompleksisuutta ja heikentävät muokkausvaraa.

3: Sinulla on hartiat. Et tarvitse niitä purkista. Pyydä siis hartiatoppaus ehdottomaan minimiin (jos tarvitset ollenkaan).

4: Sekoile korkeintaan siinä, haluatko vaakataskut vai viistotaskut (pukuun: viistotaskut. Korostavat tiimalasimuotoasi entisestään).

5: Tilaa samalla paita.


Eli: pysy perusasioissa. Vaadi vaatturiltasi paljon (mm. boutonniere-napinläpi ei saa olla keyhole. Lisäksi: Ompeluta kaikki napinlävet käsin). Aloita ns. "idioottipuvusta", jossa napit ovat hyvin, hyvin tummanruskeat ja mahdollistavat takin käytön irtotakkina. Tilaa seuraksi housut vaaleanharmaasta villaflanellista. (Kiität tuosta neuvosta myöhemmin).

Vaadi vuoriksi Cuproa ja kankaaksi täyttä villaa - pomminkestävää sellaista. Ja kädentiet niin pieniksi kuin kropallasi sen voi tehdä. Sinun täytyy kyetä nostamaan kädet pään yläpuolelle - oli niissä puntit tai ei - ilman, että puvussa alkaa ahdistaa. Tätä ei tehdä väljyydellä vaan osaavalla leikkauksella.

Et myöskään tarvinne korostusta mihinkään. Mihinkään. Kerro tämä Sinisalolle. Uskon, että herra ymmärtää. Käske häntä ottamaan sinut haasteena ja että foorumi seuraa kiinnostuneena, mitä tapahtuu. Julkisuus on parasta ja pahinta, mitä räätäli voi saada.
« Viimeksi muokattu: 19.05.12 - klo:14:41 kirjoittanut Jussi »
Kaikki villa tottelee rautaa.

Sprezzaturpa

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 127
    • Profiili
Vs: Kehonrakentajalle puku.
« Vastaus #2 : 19.05.12 - klo:11:53 »
Lisäksi: Ompeluta kaikki napinlävet käsin)

Miksi? Minusta kuulostaa vain tarpeettomalta lisäkustannukselta vaatia, että joku nysvää napinlävet käsin.

Jos paino vaihtelee noin paljon kauden aikana, niin varmaan toinen puku vyötäröltä hieman väljemmällä leikkauksella voisi olla hyvä optio. Vielä parempi jos käy sen hommaamassa sitten kun on bulkkauskauden mitoissa.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kehonrakentajalle puku.
« Vastaus #3 : 19.05.12 - klo:12:07 »
Jos Sinisalolle menet, hänen "design-mittapukunsa" asettaa rajoituksia. Kävin räätälin luona viime vuoden puolella kuuntelemassa miten tämä eroaa muista, ja juuri tinkimättömyys tietyistä muuttujista (esim. napit ja vuori) nousi vahvasti esille. Jussin ohjeissa on paljon hyvää, mutta Sinisalo ei välttämättä lähde mukaan peliin. Toisaalta hän kyllä tietää mitkä mahdollisuudet ovat. Jää nähtäväksi.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kehonrakentajalle puku.
« Vastaus #4 : 19.05.12 - klo:14:41 »
Lisäksi: Ompeluta kaikki napinlävet käsin)

Miksi? Minusta kuulostaa vain tarpeettomalta lisäkustannukselta vaatia, että joku nysvää napinlävet käsin.

Se on niin järjettömän paljon kauniimpaa kuin paraskaan konenapinläpi. Joten: Ainakin näkyvät lävet käsin, jos ei muuta.


Sinisalon kanssa todella kannattaa jutella asiasta ja vaatimuksistaan. Jos hän ei lähde peliin, joku taatusti lähtee.

Jo mainitut viistotaskut pelastavat hieman vyötärötilannetta, mikäli puku tehdään massakauden aikana. Tiimalasimuoto korostuu, vaikkei itse puku täysin tyköistuva vyötäröltä olisikaan.

Lisäksi: Korkeavyötäröiset housut. Massiivinen kaveri tarvitsee kunnon risen - housunkaulus n. 1-3cm navan alapuolelle.
« Viimeksi muokattu: 19.05.12 - klo:14:42 kirjoittanut Jussi »
Kaikki villa tottelee rautaa.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Kehonrakentajalle puku.
« Vastaus #5 : 19.05.12 - klo:17:09 »
^ Voisiko housuihin saada säätövaraa tampeilla ja käyttämällä henkseleitä vyön sijaan?
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kehonrakentajalle puku.
« Vastaus #6 : 19.05.12 - klo:17:46 »
^ Voisiko housuihin saada säätövaraa tampeilla ja käyttämällä henkseleitä vyön sijaan?

Ehdottomasti.
Kaikki villa tottelee rautaa.

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Kehonrakentajalle puku.
« Vastaus #7 : 19.05.12 - klo:20:32 »
Kuvia MTOP-ketjuun, foorumin kynikset (esim <-- sekä uros/juba) kaipaavat esikuvia.
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

zxc

  • Kisälli
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Kehonrakentajalle puku.
« Vastaus #8 : 21.05.12 - klo:01:38 »
Kiitos hyvistä neuvoista. Täytyy myöntää että puvun suunnittelu on oma taiteenlajinsa useine detaljeineen, joista minun tietoni ovat olemattomat.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kehonrakentajalle puku.
« Vastaus #9 : 21.05.12 - klo:11:48 »
Foorumi kyllä hyötyisi Jeesaa toveria -ketjusta, jossa voisi pyytää varttuneen jäsenen samalle reissulle hankinnoissa avustamaan. Pukuhan on, loppujen lopuksi, useimman vaatekaapin kallein hankinta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/