Kirjoittaja Aihe: Farmarihousuista kieltäytyvät  (Luettu 56903 kertaa)

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Farmarihousuista kieltäytyvät
« Vastaus #120 : 01.09.10 - klo:22:23 »
^ Ainakin kutsu tulee joka vuosi
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Dan-D

  • Vieras
Vs: Farmarihousuista kieltäytyvät
« Vastaus #121 : 01.09.10 - klo:22:33 »
Kaavut olivat tuttu juttu.  Olin aika lailla varma, että siellä tätä ei ole, mutta varmistuksen halusin.  Briteillä saketti on kuitenkin aina ollut "elävämpi" päivävaihtoehto, ja olisi tuntunut oudolta, jos tällaiselle ylipäänsä olisi joku tarve keksitty.  Mutta näissä jutuissahan tulee aikamoisia yllätyksiä vastaan harva se päivä.  Toisaalta epäilin myös, että juuret voisivat olla Saksassa, joka kuitenkin on Suomen yliopistolaitosta ajatellen aikamoinen esikuva.

harmaa eminenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 256
    • Profiili
Vs: Farmarihousuista kieltäytyvät
« Vastaus #122 : 01.09.10 - klo:23:23 »
Teoriasta en tiedä, minä olen törmännyt tuohon Åbo Akademissa itsenäisyyspäivän herrapäivällisillä, jossa liivi vaihdetaan valkoiseen klo 18.

ÅA lienee ainoa, jossa on vielä herrapäivällisiä.
Taustallahan on saksalainen vaikutus, joka näkyy edelleen vahvasti Virossa eli esim. opiskelijärjestöt, korporaatiot, ovat vain miehille tai naisille voimakkaine perinteineen. Näitä perinteitä sitten kulkeutui Ruotsiin ja Suomeen. Saksassa tosiaan 60-luvulla yliopistoperinteet heitettiin roskakoriin, Ruotsissa päädyttiin sekasotkuun ja Suomessa on sitten pidetty omat versiot näistä, Virossa taidetaan vetää edelleen keskiaikaisella mallilla...

Hankenilla on myös herrapäivällisperinne (herrmiddag) ja myös naisille löytyy vastaava. Niissä taisi olla juttuna, että järjestäjänä toimii vastakkaisen sukupuolen edustajaryhmä. Suomenkielisistä yliopistoista en tiedä. Lienee myös Ruotsissa tuo tapa voimissaan?

Muutoinkin kyllä pidän kovasti akateemisesta juhlakulttuurista. Se tarkoittaa, ettei aina pukeuduta farkkuihin!
Lainaus käyttäjältä: SloBo
Parimetrisellä miehellä päällään polvien alapuolella yltävä hyvin istuva tummanharmaa kolttu ja päässään mitä mahtavin todella paksusta huovasta tehty epätasaisen harmaa ja melko korkea trilby.
^ketjusta "Mitä tyylikästä tai kaunista näit tänään?"

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Farmarihousuista kieltäytyvät
« Vastaus #123 : 01.09.10 - klo:23:37 »
Hankenilla on myös herrapäivällisperinne (herrmiddag) ja myös naisille löytyy vastaava. Niissä taisi olla juttuna, että järjestäjänä toimii vastakkaisen sukupuolen edustajaryhmä.

Siis yliopiston puolesta?
Helsingissähän tuo tapa on voimissaan osakunnissa ja varmaan myös joissakin ainejärjestöissä, tosin monessa ei frakkia vaadita kuin vuosijuhlissa.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Osman

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 709
  • Parturiunt Montes...
    • Profiili
Vs: Farmarihousuista kieltäytyvät
« Vastaus #124 : 02.09.10 - klo:09:29 »
[longings(.)"

Näin USA:ssa ja alkujaan. Denimiä, kuitenkin, voi käyttää (ja käytetään) huomattavan kauniisti ja täysin agraarikonnotaatioista irrallaan.
[/quote]

Tosin sitä kuuluisaa esimerkkiä ei ole vielä esitetty.
Lainaus
Sanotaan, että kravatin toi Länsi-Eurooppaan kroaattirykmentti, joka palveli Ludvig XIV:n joukoissa Ranskassa. Nämä Balkanin rebuusit olivat taistelleet aikaisemmin Turkin valtaa vastaan ja vapaus-tai-kuolema-hengessä he pitivät kaulassaan liinan pätkää symboloimassa hirttoköyttä.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Farmarihousuista kieltäytyvät
« Vastaus #125 : 02.10.10 - klo:19:08 »
En ole ehtinyt lukemaan tätä keskustelua läpi, mutta voin kärkkäästi iskeä tähän kunnes selaan vastaukset läpi, että itse en suostu käyttämään farkkuja!

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

barcelona

  • Vieras
Vs: Farmarihousuista kieltäytyvät
« Vastaus #126 : 10.01.11 - klo:20:39 »
Itsekkin tutustuin vasta tähän keskusteluun kahlaamalla vastaukset pikakelauksella läpi. Aika monisäikeinen ja todella mielenkiintoinen keskustelu. Itselläni on arviolta 5-10 paria erilaisia farkkuja (todella kuluneista täysin kuluttamattomiin tummansinisiin). En ole pitkään aikaan katsonut mitä kaapissa sillä sektorilla on. Käytän farkkuja jonkun verran vapaa-ajalla ja en näe siinä mitään erityistä tyylirikkoa. Joku mainitsi että farkuja ei tarvitse heti kotiin päästyä riisua pois. Itselläni on vähän päinvastoin ja riisun ne mielelläni heti pois. Syinä tähän että valkoisella sohvalla istuessa farkut tuppaavat tummentamaan sohvan kangasta, varsinkin uutena. Toisekseen ne eivät ole kovin miellyttävät jalassa. Pikkutakin ja farkkujen yhdistelmä voi olla myös tyylikäs vaikka usein se ei sitä olekkaan. Hankin joskus Burberryn pikkutakin joka mielestäni ei oikein edes käy minkään muun kuin farkkujen kanssa. Toisaalta en pidä irtotakin ja suorien housujen yhdistämisestä. Tulee jotenkin mieleen jääkiekkovalmentajat. Toki tuo ammattiryhmä on omassa kauheudessaa ihan omaa luokkaansa. Mielummin puku kuin eri sävyiset housut ja takki. Siksi oikeastaan pidän enemmän farkkujen ja pikkutakin yhdistämisestä.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Farmarihousuista kieltäytyvät
« Vastaus #127 : 10.01.11 - klo:21:27 »
...tosiaan, noin kolme viikkoa sitten tuli hävitettyä ainoat farkkuni. Suunnittelin rituaalinomaista polttouhrausta, jonka olisin kuvannut Youtubeen ja Chap-sivustolle kannanottona. Lopulta pari päätyi UFF:lle ja toivon mukaan hyvään käyttöön. Jätän farkut taakseni, sovitaan vaikkapa nuoruuden piikkiin.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

mikmu

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 383
    • Profiili
Vs: Farmarihousuista kieltäytyvät
« Vastaus #128 : 10.01.11 - klo:21:39 »
...tosiaan, noin kolme viikkoa sitten tuli hävitettyä ainoat farkkuni. Suunnittelin rituaalinomaista polttouhrausta, jonka olisin kuvannut Youtubeen ja Chap-sivustolle kannanottona. Lopulta pari päätyi UFF:lle ja toivon mukaan hyvään käyttöön. Jätän farkut taakseni, sovitaan vaikkapa nuoruuden piikkiin.

Mä toimin hiukan toisin. Lukioikäisestä lähtien pidin ainoastaan pukuja ja suoria housuja ja ekat farkut tämän jälkeen ostin nelikymppisenä.

Johannes P

  • Vieras
Vs: Farmarihousuista kieltäytyvät
« Vastaus #129 : 10.01.11 - klo:22:11 »
...tosiaan, noin kolme viikkoa sitten tuli hävitettyä ainoat farkkuni. Suunnittelin rituaalinomaista polttouhrausta, jonka olisin kuvannut Youtubeen ja Chap-sivustolle kannanottona. Lopulta pari päätyi UFF:lle ja toivon mukaan hyvään käyttöön. Jätän farkut taakseni, sovitaan vaikkapa nuoruuden piikkiin.
Jos olisimme Facebookissa tykkäisin tästä ilmoituksesta. Minä en ole viela kokonaan luopunut farkuista, sillä minulla on yksi pari puutarhatöitä varten. Kodin portista ulos en luonnollisestikkaan kulje farkut jalassa.

Sami

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 364
    • Profiili
Vs: Farmarihousuista kieltäytyvät
« Vastaus #130 : 10.01.11 - klo:22:36 »
^
Kiihkofundamentalistiherrasmiehiä. :)

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Farmarihousuista kieltäytyvät
« Vastaus #131 : 10.01.11 - klo:22:39 »
Itse olen vasta viime aikoina oppinut pukeutumaan farkkuihin lapsuusvuosien jälkeen.
Suositellaan täysraittiutta.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Farmarihousuista kieltäytyvät
« Vastaus #132 : 10.01.11 - klo:23:20 »
Itse olen vasta viime aikoina oppinut pukeutumaan farkkuihin lapsuusvuosien jälkeen.

Vanhemmathan pukevat pikkulapset, joten mikä regressio tässä välissä on tapahtunut?
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Farmarihousuista kieltäytyvät
« Vastaus #133 : 11.01.11 - klo:08:13 »
^
Kiihkofundamentalistiherrasmiehiä. :)

Nuoruuden paloa. Kyllä nuo prässihousutalibanit vanhemmiten rauhoittuu.

Juuri vedin chinot jalkaan. Mietin tässä että pitäisikö ikään kuin protestihengessä laittaa sittenkin farkut.
get your kicks on route six six six

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Farmarihousuista kieltäytyvät
« Vastaus #134 : 11.01.11 - klo:08:30 »
^Juuri näin.
Itsellä oli n.18 vuoden breikki farkuista.
Olen erittäin tyytyväinen löydettyäni tieni takaisin denimin pariin.
There ain't no rest for the wicked...