Keikari > Etiketti

Pinssien käyttö

<< < (8/8)

konda:
Jokainen itseään kunnioittavahan nyt monkaahia on tahkonut scabbin saaren kolkat läpi koluten.

mairaksinen:
Tottahan toki Monkey Islandia tuli aikanaan hakattua, kuten myös Larrya, Space Questia, Police Questia ja niin edespäin. Pelit sain vanhempien piikkiin klassikkoselityksellä "parantaa kielitaitoa". :-)

Pinssin käyttöön palatakseni itse kiinnitän myös pinssin napinläven alapuolelle, mieluusti sitten samaan reikään aina jos mahdollista. Olen yrittänyt selvittää onko yksiselitteistä paikkaa, mutta en ole vielä luotettavaa lähdettä löytänyt.

Ainoa selkeä periaate pinsseissä ja nimikylteissä on se, että pinssi sydämen puolelle (vasemmalle) ja nimikyltti (badge) kättelevän käden puolelle (oikea), vaikka olisitkin vasuri.

erno:
^Partiokokouksessa nimikyltti sitten vasemmalle! Miten mahtaa olla vapaamuurariloosissa?

VT:

--- Lainaus käyttäjältä: mairaksinen - 25.02.12 - klo:16:04 ---Pinssin käyttöön palatakseni itse kiinnitän myös pinssin napinläven alapuolelle, mieluusti sitten samaan reikään aina jos mahdollista. Olen yrittänyt selvittää onko yksiselitteistä paikkaa, mutta en ole vielä luotettavaa lähdettä löytänyt.

--- Lainaus päättyy ---

Vielä tuosta pinssin oikeasta paikasta. Isoisän jäämistöstä löytyi pari kotimaisten järjestöjen merkkiä 1920- ja 1930 -luvuilta. Näissä kiinnitysmekanismina on n. millin paksuinen ruuvi ja vastakappaleena suunnilleen merkin kokoinen levy kierteineen. Tällaiselle en oikein muuta paikkaa keksi kuin napinläven. Ajattelin kyllä, että kyseessä voisi olla myös sellainen "rähinäremmiin" kiinnitettävä merkkki, mutta etenkin toinen noista on sen verran poliittinen, etten tähän vaihtoehtoon usko.

choir:

--- Lainaus käyttäjältä: VT - 18.04.12 - klo:09:58 ---
--- Lainaus käyttäjältä: mairaksinen - 25.02.12 - klo:16:04 ---Pinssin käyttöön palatakseni itse kiinnitän myös pinssin napinläven alapuolelle, mieluusti sitten samaan reikään aina jos mahdollista. Olen yrittänyt selvittää onko yksiselitteistä paikkaa, mutta en ole vielä luotettavaa lähdettä löytänyt.

--- Lainaus päättyy ---

Vielä tuosta pinssin oikeasta paikasta. Isoisän jäämistöstä löytyi pari kotimaisten järjestöjen merkkiä 1920- ja 1930 -luvuilta. Näissä kiinnitysmekanismina on n. millin paksuinen ruuvi ja vastakappaleena suunnilleen merkin kokoinen levy kierteineen. Tällaiselle en oikein muuta paikkaa keksi kuin napinläven. Ajattelin kyllä, että kyseessä voisi olla myös sellainen "rähinäremmiin" kiinnitettävä merkkki, mutta etenkin toinen noista on sen verran poliittinen, etten tähän vaihtoehtoon usko.

--- Lainaus päättyy ---

Minäkin sain kerran kollegalta tuollaisen aika vanhan pinssin. Olen sitä käyttänyt tavanomaisessa paikassa napinläven alapuolella. Kiinnitysmekanismi on sellainen, että pinssi ei kyllä pääse vahingossa putoamaan, esim. kaulaliinan riisumisen myötä! Siitä kyllä jää aika huomattava jälki, ei kuitenkaan mustaan pukuun.

Napinläpi näyttää olevan kovin korkealla, ja jos se on toimiva eli siinä oikeasti on reikä, tällainenkin pinssi pyörii siinä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta