Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2866158 kertaa)

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1365 : 09.01.12 - klo:14:13 »
^ Kerrostalossahan sitä vasta naapureihin tutustuu tuolla menetelmällä. Tai isännöitsijään ja poliisiin. Etenkin jos nikkaroi myöhään illalla ja ajaa ne liima- ja maalihöyryt jollain flektillä painovoimalla toimivaan ilmanvaihtohormiin.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Masa

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 181
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1366 : 09.01.12 - klo:14:30 »
^ :D

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1367 : 09.01.12 - klo:14:33 »
^^ No fear, Kapteeni Naapurisopu is here! :D

dera

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1368 : 09.01.12 - klo:16:57 »
^ Kerrostalossahan sitä vasta naapureihin tutustuu tuolla menetelmällä. Tai isännöitsijään ja poliisiin. Etenkin jos nikkaroi myöhään illalla ja ajaa ne liima- ja maalihöyryt jollain flektillä painovoimalla toimivaan ilmanvaihtohormiin.


Tosin noiden liimahuurujen ansiosta naapurit ovat äkkiä paljon myötämielisempiä asiaan! :)

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1369 : 09.01.12 - klo:16:59 »
Tämä voisi olla ihan hyvä idea. Ja kyllä siitä modulaarisen saa kun laittaa tapinreiät vaan puuhun. Sitten vaan tilaa lisää jos lisää tarvitsee. Tällainen kenkäteline ei ammattimiehelle ole iso projekti.

Jos telinettä lähtee speksaamaan, niin kannattaa miettiä haluaako telineeseen jonkun pienillä jaloilla seisovan kannen, joka voisi kellua modulien päällä. Usein kenkäteline on eteisessä ja silloin telineen yläosa toimisi kivasti pöytänä.


salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1370 : 09.01.12 - klo:22:24 »
Suosittelen puutöiden harrastamista, helpottaa kalusteasiat aika tavalla ja lomapkko kiittää. Varsin nättejä ja monimutkaisiakin kalusteita voi tumpelompikin kyllä rakennella itse, kun ottaa asian harrastuksen kannalta ja varaa aikaa hommalle tarpeeksi. Työkalujakaan ei kovin monen kympin edestä tarvitse, joskin kunnon pyörösahaan kannattaa sijoittaa jos yhtään meinaa enempää rakennella.

Samalla tulee tutustuneeksi naapureihin, nimim. rivitalon takapihalla kun kolmatta päivää putkeen sirkkelöin, höyläsin, hioin ja maalasin, niin useampikin naapuri pisti pään aidan yli että mitähän siellä oikein tapahtuu :-) Kerrostalossa vähän hankalampaa tietty, etenkin pintakäsittelystä lähteviä höyryjä ei välttämättä ole kiva haistella...

Kaadoit varmaan tarvittavat puutkin itse?

Vakavasti puhuen puutavaraliikkeistä saa valmiiksi mittoihin sahattuna monenlaista levyä, rimaa ja lankkua halutulla viimeistelyasteella eikä homma ole edes kallista. Ja pintakäsittely onnistuu vallan mainiosti myös vesiohenteisilla aineilla.

(Parasta tässä tietenkin on se, että projekti antaa oivan verukkeen ostaa lisää sähkötyökaluja. Seuraavaa tosiasiaa on sitten täysin turhaa ja hedelmätöntä yrittää saada samassa taloudessa asuvaa naista ymmärtämään: Sähkötyökaluja ei ole koskaan liikaa.)
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Dan-D

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1371 : 10.01.12 - klo:14:07 »
Minulla on yksi tai kaksi kenkäparia, joissa toinen jalka on hieman väljä.  Jalkani ovat siis hienoisesti erikokoiset, ja toinen kenkä tapaa siksi hivenen hölskyä kantapäässä, vaikka toinen onkin mukavan napakka.  Miten foorumilaiset ovat katsoneet parhaaksi korjata tällaiset pienet ongelmat kenkien istuvuudessa?  Jotain sinne kenkään tarttis varmaan laittaa?  Kantapäähän jotain?  Pohjallinen?  Mitä?

Jossain tästä varmaan on keskusteltukin, mutta hakeminen on vaikeaa, kun ei keksi oikeaa hakusanaa.

Timati

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1372 : 10.01.12 - klo:14:12 »
Huonekalujen pohjiin tarkoitettua huopatyynyä. Sitä saa nykyään erikokoisena ja vahvuisena levynä. Ei muuta kun askartelemaan.

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 406
  • poco ritardando
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1373 : 10.01.12 - klo:14:20 »
^^Blogin puolella Ville esitteli tällaisen juuri tuohon ongelmaan.

http://www.keikari.com/blogi/heel-grip/

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1374 : 10.01.12 - klo:14:37 »
Kylläpä yksinkertainen asia karkasi taas käsistä. Kyllä näitä voi tehdä itse, mutta itse en pakkasessa sahaa puita. Maksan työstä ja telineestä, mutta vain sen arvon, eli noin 30 € / teline verran. Mitään massiivipuisia, kannellisia, pehmustettuja tai stereoääneen "Tervehdys keikari konda" tervehdyksiä laatikkoa lähestyttäessä ei tarvita. Näitä simppeleitä modulaarisia on netti pullollaan, mutta joku läheltä Suomesta löytyvä olisi paras. Noille tulee helposti rahtipainoa ja sitä kautta hinnan nousua.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1375 : 10.01.12 - klo:14:38 »
Minulla on yksi tai kaksi kenkäparia, joissa toinen jalka on hieman väljä.  Jalkani ovat siis hienoisesti erikokoiset, ja toinen kenkä tapaa siksi hivenen hölskyä kantapäässä, vaikka toinen onkin mukavan napakka.  Miten foorumilaiset ovat katsoneet parhaaksi korjata tällaiset pienet ongelmat kenkien istuvuudessa?  Jotain sinne kenkään tarttis varmaan laittaa?  Kantapäähän jotain?  Pohjallinen?  Mitä?

Esim. Anttilasta olen löytänyt muistaakseni Taccon varta vasten tehdyn nahkaisen ja liimattavan kantasovittimen, joka on huonekaluhuopaa kauniimpi ja varmaan mukavampikin ratkaisu. Jos löysyys johtuu siitä, että kengännauhojen kiristysvara loppuu kesken, on kielen alle liimattava tongue pad (eBaystä) oikea ratkaisu. Tietysti voi kokeilla myös nahkaisia irtopohjallisia, joita niitäkin Taccon valmistamia olen löytänyt Anttilasta.
Suositellaan täysraittiutta.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1376 : 10.01.12 - klo:14:43 »
Minulla on silkkinen hopean värinen kaulaliina johon on tullut läiskä. Ilmeisesti siitä, että pöydällä oli tilkka vettä(sulanutta lunta) ja laskin kaulaliinani siihen kun en vettä silloin huomannut. Myöhemmin huomasin että liinaan oli tullut tummempi läiskä, jonka syntyyn en keksi muuta syytä, sillä kaulaliinaa en ole ulkona vielä käyttänyt. Sain sen lahjaksi. kuva tietenkin auttaisi selittämään läiskää. (pitää opetella laittaan niitä omia kuvia tänne) Kaulaliina on 50% silkkiä 50% villaa ja tehty niin että toinen puoli huivista on silkkinen ja toinen villainen. Olisiko kellään hajua tai kokemusta saako tollaisen läiskän mitenkään pois?

Liina on kuvan liinan tyyppinen mutta stockmannin liina ja eri värinen.

I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1377 : 10.01.12 - klo:14:46 »
Olisiko kellään hajua tai kokemusta saako tollaisen läiskän mitenkään pois?

Pesula.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Dan-D

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1378 : 10.01.12 - klo:14:48 »
^^Blogin puolella Ville esitteli tällaisen juuri tuohon ongelmaan.

http://www.keikari.com/blogi/heel-grip/


Tätä erityisesti haettiin, kiitoksia!

Eipä tullut mieleen, että olin törmännyt siihen blogissa enkä foorumilla.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1379 : 10.01.12 - klo:14:49 »
Joo luonnollisesti pesula. Joku puhui että esim. silkkisolmioita ei voi pestä edes pesulassa, menevät pilalle. Pitäneekö paikkansa? En ole koskaan silkkiä pesulaan vienyt.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.