Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2866672 kertaa)

Roundel

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1275 : 26.12.11 - klo:23:55 »
Matala jalkaholvi (usein myös suora jalkaterä) on yleensä syynä. Pohjallinen esim. Footbalance jalkaterää korjaavasti tehtynä auttaa. Pohjallisia saa myös nahkaisina. Kengissä pitää tietysti olla ylimääräistä volyymia noille pohjalliselle. Venyttämällä myös, mutta kapea kärkisissä pilaa vähän ulkonäköä.

dera

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1276 : 27.12.11 - klo:00:09 »
Venytyttäkää popoa suutarilla. 6-10€/kenkäpari, vuorokaudessa valmis. Ei riko kenkää.

Osaatko sanoa kuinka paljon (arviolta) yhtä kenkäparia voi venyttää?
Mulla on Barkerin tuoreempi pari ja olivat hittolainen kaventaneet lestiään oikein pirusti (uudemmissa tuntuu FX olevan hieman kapeampi kuin entinen F). Varmaan sentillä tarvitsisi lisää tilaa, onkohan toivoakaan?

Roundel

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1277 : 27.12.11 - klo:00:32 »
Loaken legend F lestiä levitin yli 5mm. Rumaksi tulivat, eivät ole enää niin sleekit.

dera

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1278 : 27.12.11 - klo:00:36 »
Loaken legend F lestiä levitin yli 5mm. Rumaksi tulivat, eivät ole enää niin sleekit.

Njoo, tosin kun tämä räpyläkään ei ole niin sleek niin sitä ei voi lestiltäkään odottaa :/. Menikö muoto siis ihan pilalle, vai muuttuivatko vain vähemmän linjakkaiksi?


Roundel

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1279 : 27.12.11 - klo:08:18 »
^ Kengät ovat 1/2 numeroa liian pienet joten piti levitää aika kärjestä, niistä tuli joku pyöreän ja kulma kärkisen hybridi.

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1280 : 27.12.11 - klo:11:33 »
Puvun takkiin muodostuu vaakasuora ryppy niskaan, olen niin suoraselkäinen. Voiko ompelija / räätäli korjata asian kohtuuvaivoin?
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1281 : 27.12.11 - klo:11:40 »
Suutarilla olen yhtä kenkäparia käynyt venyttämässä. Sanoi että kenkää voi suurentaa noin 1/2 kokoa jos ei jopa yhdellä koolla. Siis sivuille. Kenkähän ei veny eteenpäin. Vähän tuli nahkaan sellaisia venymisen jälkiä, kengän malli on kyllä melko kapea varsinkin kärjestä.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Timati

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1282 : 27.12.11 - klo:12:47 »
Puvun takkiin muodostuu vaakasuora ryppy niskaan, olen niin suoraselkäinen. Voiko ompelija / räätäli korjata asian kohtuuvaivoin?
Puvun takkiin muodostuu vaakasuora ryppy niskaan, olen niin suoraselkäinen. Voiko ompelija / räätäli korjata asian kohtuuvaivoin?

Ompelijakin saa rypyn pois ottamalla hieman kiinni kauluksen alta (eli siis tuolta kohdalta kaarevasti selkää lyhentämällä) ja tarvittaessaa ylhäältä takasaumasta kaventamalla. Jos neula ja lanka (ompelukone) pysyy hanskassa, on tämä kohtalaisen vaivaton tehdä itsekin, itse olen monessa takissa näin menetellyt.

moonshine

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 563
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1283 : 27.12.11 - klo:13:45 »
Typeryyttäni ja ja tapanamyrskyn takia onnistuin ampumaan bensapistoolin jämät hanskoille ja takin (-villakangas) hihalle. Nehän operaation jälkeen haisevat siltä itseltään. Miten paikkaan tilanteen?

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1284 : 27.12.11 - klo:13:47 »
Imeytä esim. talouspapruun ja anna lopun haihtua.
Dieselin kanssa tulisi jäämään selkeämpi jälki. Bensa haihtuu aika nätisti.
There ain't no rest for the wicked...

moonshine

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 563
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1285 : 28.12.11 - klo:15:26 »
Korjausta sen verran, että diesel siis kyseessä (laina-auto ja pikakirjoitus). Takista hajut lähtivät nätisti tuulettamalla, mutta hanskat haiskahtaa vieläkin. Mitään jälkiä ei näy, hajuhaitat vain kyseessä mutta ei nekään lämmitä.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1286 : 28.12.11 - klo:15:38 »
Kyllä se haju siitä lähtee. Mutta yhdet villisiannahkahanskat rypsiöljyllä pilanneena voin sanoa, että nahkahanskat kannattaa ottaa pois kaiken likatyön tai nestekäsittelyn (muu kuin vesi) ajaksi.

hande

  • Kisälli
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1287 : 28.12.11 - klo:16:34 »
Miten suomentaisitte englanninkielisen sanan dimble? Onko se kravatin lovi vai ura vaiko mikä?

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1288 : 28.12.11 - klo:16:54 »
Dimblestä en ole varma, mutta Dimplestähän täällä taisi pyöriä suomennus hiirenp***u tovi sitten.

Laoban

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 334
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1289 : 28.12.11 - klo:22:33 »
Pitäisi saada uudet talviset kengät farkkujen kavereiksi. Nyt ois joku perusteltu neuvo poikaa, niin saan lopettaa jahkailun.

http://sanders-uk.com/products/Bertie-169.php

vai

http://sanders-uk.com/products/Bertie-170.php