Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2867053 kertaa)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1260 : 23.12.11 - klo:21:56 »
Olen melko yllättynyt siitä, että ei tunnu löytyvän mitään nimen omaan nauhakauppaa. Luulisi nauhojen olevan hyvä liiketoimi. Enemmän niillä saa ilmeenmuutosta kuin kalvosinnapeilla.

Laoban

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 334
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1261 : 24.12.11 - klo:00:42 »
Onko arvon keikarilaisilla tietoa siitä, miten paljon kenkien koot heittävät eri valmistajien välillä? Olen käyttänyt Loaken ja Barkerin kenkiä ja nyt tekisi mieli hankkia Sanderssit Herrainpukimon innoittamana..


Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1262 : 24.12.11 - klo:04:38 »
Onko arvon keikarilaisilla tietoa siitä, miten paljon kenkien koot heittävät eri valmistajien välillä? Olen käyttänyt Loaken ja Barkerin kenkiä ja nyt tekisi mieli hankkia Sanderssit Herrainpukimon innoittamana..

Jos jaksat odottaa pyhien yli, teen tästä ihan empiirisen kokeilun. Käytän pääosin Loaken ja Barkerin kenkiä ja, no, Sandersin peruslestipopoja on jostain syystä kokeiltavissa. Loakelta käytössäni on ollut 026 (koko 10.5) ja Capital (koko 10) -lestejä, Barkerilta kokoa 10 lesteissä 386 ja 396. Lisäksi totesin Alfred Sargentin 87 -lestin todella isoksi (lähinnä ympärysmitalta) vrt. Barkerin 386. Church'sin 73 (sama kuin Cheaneyn 2003) osuu taas Loaken 026:n ja Capitalin väliin pituudeltaan.

Olen pikaisesti testannut Sandersia koossa 10 ja alkuun tuntui mukavalta. Silti, haluan kokeilla popoja paremmin, jotta esim. kävelyliike tulee huomioitua kunnolla.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Laoban

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 334
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1263 : 24.12.11 - klo:10:29 »
Ehdottomasti maltan odottaa. Kenkävalintoja ei pidä tehdä hötkyillen :)

Timati

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1264 : 24.12.11 - klo:13:05 »
Jussille tonttulakin nosto em. lupauksesta!

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1265 : 24.12.11 - klo:13:08 »
Itsekin olen tiiraillut noita, varsin edukkaat hinnat.

Tiettyhän voisi tuolla Turussa piipahtaa ihan kokeilemassakin.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1266 : 25.12.11 - klo:19:57 »
Haluan vaihtaa kaikkiin paitoihini helmiäisnapit. Ennenkuin lähden googlettamaan, niin osaako joku kertoa suorilta:

1. Mistä napit?

Onko nappeja löytynyt?

Tässä yksi vaihtoehto (SF)

Juha

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 593
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1267 : 25.12.11 - klo:21:02 »
Joo, tuon itsekin parhaaksi valitsin, mutta en ole saanut aikaiseksi tilausta vielä. Hinta jotenkin yllätti. Eihän noi nyt kalliita ole, mutta jotenkin oletin että kympillä saa sata, tms.

Tässä vielä AAAC:n suosittelemat ompeluohjeet:

http://www.customshirt1.com/ProperlySewButton.html

Sprezzaturpa

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 127
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1268 : 26.12.11 - klo:16:31 »
Onko arvon keikarilaisilla tietoa siitä, miten paljon kenkien koot heittävät eri valmistajien välillä? Olen käyttänyt Loaken ja Barkerin kenkiä ja nyt tekisi mieli hankkia Sanderssit Herrainpukimon innoittamana..

Ei pitäisi olla hirveää eroa Sanderseissa, tilaisin samassa koossa kuin käytät Loakea ja Barkeriakin. Mulla oli hetken Sanders Cheamit kokeilussa ja ohuiden pohjallisten kanssa käytin niitä, kun olivat puol kokoa isommat kuin käyttämäni Loaket ja Barkerit. Eli jos leveys toimii, mutta tuntuu muuten vähän väljältä kannattaa kokeilla pohjallisia. Ainakin omaan makuuni ne lisäävät kengän mukavuutta istuvuuden ohjella. Suutareilta löytyy paksua ja ohutta keinomateriaalia ja sitten ihan nahkapohjallista.

barcelona

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1269 : 26.12.11 - klo:18:50 »
Mites Sandersien laatu sijoittuu suhteessa Barkereihin ja Loakeihin? Koitan kasailla sopivan kokoelman eri popoja että pääsen hiukan jyvälle kenkien todellisista laatueroista. Lukemani perusteella Loakeissa ja Barkereissa ollut ongelmia lähinnä nahan laadun suhteen. Miten vertaatte Sandersia näihin?

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1270 : 26.12.11 - klo:20:43 »
Mites Sandersien laatu sijoittuu suhteessa Barkereihin ja Loakeihin?

Jotakuinkin sama. Lestit ovat hieman vanhanaikaisempia tyyliltään, mutta epäilen tähänkin tulevan piakkoin muutoksen.


Lainaus
Koitan kasailla sopivan kokoelman eri popoja että pääsen hiukan jyvälle kenkien todellisista laatueroista. Lukemani perusteella Loakeissa ja Barkereissa ollut ongelmia lähinnä nahan laadun suhteen. Miten vertaatte Sandersia näihin?

Jotakuinkin sama. Loaken ja Barkerin nahat ovat muuten ihan hyvää laatua ja kuuluvat brittikengissäkin "hyvään perustasoon", alle jäävät mm. John Whiten ja vastaavien useimmat mallit. Huippulinjoissa - Loaken 1880 ja Barkerin Handgrade (Blackista ja sen myötä syntyneestä Handgraden yläpäästä puhumattakaan) - ei nahan laatu ole missään määrin huonoa. Muille valmistajille tehty mallisto on kaikilla usein ns. "upspec", eli laatu on - joskus huomattavastikin - perustasoa pidempi.

Mielestäni - ja ennen kaikkea Suomen kenkämarkkinat huomioiden - kaikki em. valmistajat tarjoavat vähintään perushyvää, usein hyvää ja ajoittain jopa erinomaista laatua. Oma suosikkini on toistaiseksi Barker (koska lestit istuvat jalkoihini erittäin hyvin), mutta en vierasta Sandersia tai Loakea millään tavalla. Bang for the buck, kaikki.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Juha

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 593
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1271 : 26.12.11 - klo:21:53 »
Itsellä sellainen ongelma kengissä, että pikkuvarvas hankaa reunaan kiinni, vaikka isovarpaalla on hyvin tilaa. Tapahtuu kaikilla lesteillä mitä olen kokeillut, eli ilmeisesti jalkateräni on normaalia suorempi. Jos ottaa seuraavan koon, niin kantapää lipsuu jo liikaa. Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Mikä avuksi?

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1272 : 26.12.11 - klo:22:50 »
Minulla on oikeassa jalassa samaa ongelmaa, pikkuvarvas hiertää kenkään vaikka tilaa olisi ison varpaan puolella. Yksiin kenkiin kokeilin kenkäkaupasta ostamaani "kengänvenytysainetta". Purkista suihkutetaan nestettä kengän sisäpuolelle kohtaan joka ahdistaa, ja nahan pitäisi venyä vähän. Kokeilukengissä aine tuntui auttavan kun viisi minuuttia olin kengällä kävellyt. En sitten tiedä uskaltaako kovin arvokkaissa kengissä kokeilla, mutta ainakaan noissa Bobbie Burnseissa ei mitään jälkiä käsittelystä näkynyt. Tiedä sitten kuinka vaarattomia tällaiset kemikaalit ovat.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Fredrik

  • Kisälli
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1273 : 26.12.11 - klo:23:21 »
Itsellä sellainen ongelma kengissä, että pikkuvarvas hankaa reunaan kiinni, vaikka isovarpaalla on hyvin tilaa. Tapahtuu kaikilla lesteillä mitä olen kokeillut, eli ilmeisesti jalkateräni on normaalia suorempi. Jos ottaa seuraavan koon, niin kantapää lipsuu jo liikaa. Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Mikä avuksi?

Itsellänikin on vasemmassa jalassa sama ongelma. Entä jos kengän sisälle laittaa pohjallisen?

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1274 : 26.12.11 - klo:23:34 »
Venytyttäkää popoa suutarilla. 6-10€/kenkäpari, vuorokaudessa valmis. Ei riko kenkää.
Kaikki villa tottelee rautaa.