Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2866237 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #795 : 22.10.11 - klo:17:31 »
Al, ei USA:ssa ole kuin AE ja Alden näistä perinteisistä jäljellä. Rider Boot on uusi, tasokas valmistuttaja.

Englannin valmistajia ei kovin montaa ole, ne löytyvät blogin puolelta Northampton-aiheen alta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Henrik

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 223
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #796 : 22.10.11 - klo:21:49 »
Onko Tampereen foorumiiteilla "kantapaikkoja"? Tuolle MTOP kuvissakin esiintyneelle Cornelianin klubitakille pitäisi tehdä muutoksia lähinnä hartioissa (rakenteen pehmennys ja ehkä pieni kaventaminen) ja hihojen pidennys myös tulisi tarpeeseen.

Vaatturipuolella olen käyttänyt pari kertaa Virve Lappalaisen (Lapinneula) ja Kirsi Ahon palveluita. Näistä kahdesta olen pitänyt enemmän Ahosta. Korjausten jälkeen lopputulokset ovat miellyttäneet kovin, ja hän on myös omatoimisesti uskaltanut ehdottaa korjauksia.
Minä haluaisin hiukan heroiinia ja kodittomien kissojen ensisuojan, kiitos!

Kaapo

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #797 : 23.10.11 - klo:02:28 »
Onko olkatoppauksia mahdollista poistaa?

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #798 : 23.10.11 - klo:10:53 »
Vaatturipuolella olen käyttänyt pari kertaa Virve Lappalaisen (Lapinneula) ja Kirsi Ahon palveluita. Näistä kahdesta olen pitänyt enemmän Ahosta. Korjausten jälkeen lopputulokset ovat miellyttäneet kovin, ja hän on myös omatoimisesti uskaltanut ehdottaa korjauksia.

Mikä on Ahon hintaso suhteessa Lapinneulaan?
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Plainwhitetee

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 369
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #799 : 23.10.11 - klo:15:37 »
Pitääkö navy blazerin olla täysin kuvioton eli solidi, että siinä voi käyttää metallisia nappeja? Kysyn koska minulla on hienovaraisella PoW-checkillä kuvioitu yksirivinen navy blazer (eikä plainia ollenkaan), ja mietin josko tuosta voisi rukata "virallisemmankin" navy blazerin hopeanvärisillä napeilla. Mutta se taitaa olla sitten sekasikiö?
- Voi voi. Tämä kaikki on niin ohimenevää. (Paddington)

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #800 : 23.10.11 - klo:15:45 »
Mikä meni pieleen?

Zori, tää meinas mennä ohi.

Ei vaan jäänyt fiilis, että tekisi mieli mennä uudelleen. Kaksi pientä hommaa oli tehtävänä, joista toisen lopputulos ei ollut sitä mitä piti. Itselle ei myöskään palvelusta jäänyt mitään erityistä kuvaa. Mutta nää on omalla tavallaan henkimaailman juttuja.. Pääosin kokemukset tuntuvat olevan hyvät, voi olla, että osuin vain huonoon saumaan.
(nämä kuuluisivat ehkä enemmän ompelijoita koskevaan ketjuun...)


Onko olkatoppauksia mahdollista poistaa?

On (pääsääntöisesti).

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #801 : 23.10.11 - klo:16:55 »
plainwhitetee: kyllä tuosta sekasikiö tulisi ainakin ankkurinapeilla (laivastobleiserit ovat aina pelkistetyissä sinisissä kankaissa), mutta jos vaihdatat vaikkapa emalinapit niin lopputuloksena olisi jonkinlainen klubitakki. Voisi toimia.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Henrik

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 223
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #802 : 23.10.11 - klo:19:15 »
Vaatturipuolella olen käyttänyt pari kertaa Virve Lappalaisen (Lapinneula) ja Kirsi Ahon palveluita. Näistä kahdesta olen pitänyt enemmän Ahosta. Korjausten jälkeen lopputulokset ovat miellyttäneet kovin, ja hän on myös omatoimisesti uskaltanut ehdottaa korjauksia.

Mikä on Ahon hintaso suhteessa Lapinneulaan?

Hmm, varmaan aika samaa luokkaa. Aholle olen vienyt kaksi kertaa kaksi takkia. Molemmilla kerroilla hinta on ollut yhteensä 160 euroa (eli siis 160 euroa/kaksi takkia). Kaikista kavennettiin hartioita ja nipisteltiin selästä ja osasta myös otettiin muistaakseni sivusaumoista sisään.

Minä haluaisin hiukan heroiinia ja kodittomien kissojen ensisuojan, kiitos!

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #803 : 23.10.11 - klo:19:19 »
Lapinneulan Virve muistaakseni joskus pyöräytti 80 eurolla housujen vyötärön kavennuksen, takin kavennuksen sekä hihan lyhennyksen. Ahosta ei ole kokemuksia laadun suhteen, Virven työnjälki on ollut kiitettävää. Voi olla että Kirsi kun on pitkään harjoittanut ammattiaan, että hän osaa myös neuvoa jos ei itse tiedä mitä haluaa :)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #804 : 24.10.11 - klo:00:29 »
Haetaan edullista ja hyvää housuhenkaria, johon saa 3-5 housut per henkari. Näitäkin on niin monenlaisia, että keikarin testaamaa arvostettaisiin.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #805 : 24.10.11 - klo:01:53 »
konda, en ole vielä tilannut henkareita Kirby Allisonin sivustolta, mutta tarkoituksena on tässä tämän vuoden aikana vielä kokeilla. Uskon niide n olevan hypen arvoisia.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #806 : 24.10.11 - klo:05:06 »
Paitahenkarit kannattaa jättää Kirbyltä ottamatta, ovat aivan suoria ja muutenkin tönkköjä. Ei eroa esim Ikea tai Stokkan halvimmista puisista henkareista kuin moninkertaisella hinnallaan.

Takkihenkarit ovat taas oikein kelpoja, varsinkin kun leveyksiä on monia.

Konda: Stokkalla on, tai ainakin oli, sellaisia metallisia, kumipäällysteisiä housuriipustimia. Itse tykkäsin niistä kovasti, saattoi olla monikoukkuisiakin jos sellaista jostain syystä kaipaa. Halpojakin olivat.
Great minds think alike - fools never differ.

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #807 : 24.10.11 - klo:10:55 »
Hyviä housuhenkareita minäkin etsin, sellaisia, joihin sopisi useammat housut. Muoviset painuvat luokille housujen painosta ja käyvät siis korkeintaan farkuille. Yhden metallisen telineen viisille housuille olen ostanut en muista mistä, se on OK, kannatinpuolat ovat saranoitu toisesta päästä housujen käsittelemisen helpottamiseksi. Kannatinpuolat on myös päällystetty jollakin pehmeällä aineella huosujen valumisen estämiseksi.

Lontoosta Mark & Spenceriltä ostin tyylikkään puisen telineen nimeltä Trouser tidy. Sen yläosa on muotoiltu takkihenkarin malliseksi ja saranoitu alempaan osaan, johon voi ripustaa neljät housut. Poikkipuissa on yläpinnassa kumia housujen valumisen estämiseksi.

Tämmöiseen useampien housujen telineeseen ei kylläkään voi taittaa housuja The Savile Row Fold-tapaan, ks. blogi.

Itse asiassa varmaan parhaiten housut säilyvät, kun ne säilyttää suorassa roikkuen. - Mitenkäs, hyvät herrat, säilytätte pöksyjänne?
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #808 : 24.10.11 - klo:11:06 »
Suoraan roikkuen sellasessa puristavassa henkarissa.. Mutta se ei nyt kauhean haastavaa olekaan kun en vielä omista kuin neljät farkut ja kaksi pukua (joista vain toista käytän). No on niitä verkkareita yms mutta ne ei ole henkarissa.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #809 : 24.10.11 - klo:13:15 »
konda, en ole vielä tilannut henkareita Kirby Allisonin sivustolta, mutta tarkoituksena on tässä tämän vuoden aikana vielä kokeilla. Uskon niide n olevan hypen arvoisia.

Ok mahtavaa. Anna sitten palautetta. Pitää saada useasakaraisia koska loppuu kaapista tila.