Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2886196 kertaa)

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #75 : 09.09.10 - klo:07:17 »
Kestävin kudonta on tweedillä, pukukankaista parhaimmistoon lukeutuu tvilli (twill weave).

Twillin suomenkielinen nimi on muuten toimikas.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #76 : 09.09.10 - klo:18:05 »
Tästä on vissiin joskus jo kysytty, mutta onko kalanruotokudonta tvillikudontainen kangas?

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1029
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #77 : 09.09.10 - klo:18:17 »
Onhan tuo, kalanruodossa vaan loimi- ja kudelankojen (warp, weft) järjestystä vaan vaihdetaan tasavälein, jolloin vinoraitojen (suomeksi nasta) suunta vaihtuu ja siksak-kuvio muodostuu. Kalanruodon virallinen suomennos on muuten murtotoimikas - kuten joskus foorumilla käyneen wanhan kenkäsanaston tapauksessakin, kaikelle löytyy kotimainenkin nimitys...

JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #78 : 09.09.10 - klo:18:20 »
Kiitos vastauksesta.

rjs

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 276
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #79 : 09.09.10 - klo:19:55 »
Osaisiko kukaan vinkata mistä voisi tilata Loaken 1880 -mallistoa vähän halvemmalla kuin muualta? Näyttää etsimäni malli (Loake Savoy) vakiintuneen n. 150 punnan tuntumaan kaikissa verkkokaupoissa jotka tunnen, ml. eBay.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #80 : 09.09.10 - klo:20:00 »
^ Eikös Loakea saa tuohon hintaan Suomestakin, kun valuuttakurssi ja postit otetaan huomioon?
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Gki

  • Kisälli
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #81 : 09.09.10 - klo:20:36 »
Itse nappasin Savoyt noin viikko sitten vähän reiluun sataan euroon Herring Shoesin tarjouksesta.

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #82 : 09.09.10 - klo:23:17 »
Kuinka tuttu Orvis on palstan lukijoille? Haulla löytyy muutama mainita tästä yrityksestä, joka toimii ainakin Amerikassa ja Britanniassa. Sehän mainostaa olevansa vanhin postimyyntiyritys USA:ssa ja myy ihan tunnettuja merkkituotteitakin, kuten Barbouria ja Aldenia. Minulle Orvis on tuttu perhokalastusvälineistään, joista firma on aloittanutkin. Näille tuotteille on paljon jälleenmyyjiä Suomessakin. Postimyynnissä palautusoikeudenkin pitäisi Orvisilla olla kunnossa, ymmärtääkseni mitään aikarajoja ei ole, palauttaa saa koska tahansa.

Vapaa-ajan tuotteita tuolla on eniten tarjolla. Onko kukaan hankkinut vaikkapa Orvisin omalla logolla tehtyjä paitoja, kuten esim. tällaista: Cotton-and-Cashmere Twill Shirt.

Minkälaista laatua voi odottaa? Meinaan itse lähiaikoina tehdä joka tapauksessa tilauksen kalastusvälineistä, siihen oheen voisi poimia jotain vaatettakin...
« Viimeksi muokattu: 09.09.10 - klo:23:19 kirjoittanut T. Salama »

rjs

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 276
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #83 : 10.09.10 - klo:09:05 »
Harmi vaan ettei Herringillä ole juuri nyt tarjouskokoja.

^ Eikös Loakea saa tuohon hintaan Suomestakin, kun valuuttakurssi ja postit otetaan huomioon?

En ole katsellut mistä niitä Suomesta saisi, mutta epäilen hieman. Kympinkin säästö euroissa saa kääntymään verkkokauppaan. Itse asiassa huomasin juuri, että Robinson Shoesilla on maksuton postitus kaikkialle maailmaan, eli tuolta Loake Savoylle kertyy euroissa hintaa noin 182.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #84 : 10.09.10 - klo:09:24 »
^ Kympin takia en osta netistä, vaan tuen kotimaista. Sama linja kuin C&J-keskustelussa.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Dan-D

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #85 : 10.09.10 - klo:09:50 »
^ Eikös Loakea saa tuohon hintaan Suomestakin, kun valuuttakurssi ja postit otetaan huomioon?

Valistaako joku tietämätöntä: missä Loakea myydään Suomessa?

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #86 : 10.09.10 - klo:09:59 »
Ainakin Big Timessa Kapteeninkadulla olen nähnyt. Ja olisiko Schoffa toinen, minulla on mielikuva, että jossain Kämp-galleriassa olisi.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #87 : 10.09.10 - klo:11:03 »
Itsekään en tajua tuollaisia kympin 'säästöjä' - ossain 200 € hintaluokassa on ihan samantekevää maksaako jkin 190, 200 vai 210 ekiä. Eri asia on jos hinta postikuluineen on tuntuvasti halvempi. Ja silloin kun on mahdollisuus päästä oikeasti sovittamaan, kokeilemaan, hypistelemään, ja - jos tuuri käy - keskustelemaan asiantuntevan myyjän kanssa, mamskan mielelläni hieman enemmän.
get your kicks on route six six six

Dan-D

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #88 : 10.09.10 - klo:11:15 »
Jaa, muistelin että Schoffassa on vain niitä John White-kenkiä, jotka eivät oikein vakuuta laadullaan.  Bigtimessa en olekaan käynyt.

On helppo yhtyä näkemyksiin siitä, ettei ole kestävää tilata ulkomailta kenkiä, joita saa Suomesta lähes samaan hintaan.  Tietyillä toisilla aloilla, esim. soitinten suhteen tämä on mennyt jo naurettavuuksiin.  Olen nähnyt, kuinka yli tuhannen euron kitaran suhteen ostaja on ruvennut nillittämään siitä, kuinka saksalaisen verkkokaupan kautta saisi 20 euroa halvemmalla.  ”Kylhän mä vähän ihmettelin.”  Itse olen lähinnä tilaillut kamaa, jota Suomesta ei saa, tai jos Suomessa maksaa esim. satoja euroja enemmän.  50 euroa on ehkä vaateostoksissa sellainen kipuraja, noin yleensä.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #89 : 10.09.10 - klo:11:18 »
Itse laskiskelen usein että 20% (tai max 100e) on se raja että tilaanko mielemmin muualta. Toki jossain tapauksessa kun on edullista niin voi olla vaikka 100% kalliimpi niin se on silti ostettavissa jo puhutaan muutaman euron tuotteesta.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi