Satunnaisia kysymyksiä

Aloittaja Ville, 04.08.10 - klo:21:08

« edellinen - seuraava »

Satraappi
Ylläpitäjä
Legenda
Kirjattu
Nostan peukaloita eBay.de -sivustolle. Sen hakutulokset eivät jostain syystä näy, kun käyttää globaalia tai Euroopan-laajuista hakua muissa eBay-sivustoissa, joten germaaninen verkkohuutokauppa täytyy tarkistaa omin käsin. Paljon on laatua tarjolla.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Bordeaux

Legenda
Kirjattu
Yksi lempivaatteistani, rouhea lampaanvillaneule on mennyt puhki toisesta kyynärpäästä. Korjaus kotikonstein ei ollut kovin pitkäikäinen. Voiko/kannattaako kyynärpäitä paikata nahkapaikalla? Eli pysyykö. Neulos on aika harvaa. Toki antaisin tuon tehtäväksi ompelijalle, jolta asiaa voi myös kysyä.

salaryman

Legenda
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: Bordeaux - 31.12.16 - klo:10:10
Yksi lempivaatteistani, rouhea lampaanvillaneule on mennyt puhki toisesta kyynärpäästä. Korjaus kotikonstein ei ollut kovin pitkäikäinen. Voiko/kannattaako kyynärpäitä paikata nahkapaikalla? Eli pysyykö. Neulos on aika harvaa. Toki antaisin tuon tehtäväksi ompelijalle, jolta asiaa voi myös kysyä.

Kyllä voi ja kannattavuus on omassa harkinnassa. Ompelutarvikekaupasta saa valmiita patcheja tähän käyttöön, itse olen omin pikku kätösini neulaillut muutamaankin villapaitaan mokkanahkaiset paikat ja työn jälki herättää epäilemättä ihailua koska useampikin ihminen on kysynyt että itsekkö teit? (Oliskohan sittenkin pitänyt ompeluttaa?)

Ei vaisinkaan, nahkapaikat kyynärpäissä ovat mukavan boheemi yksityiskohta ja neulekin voi olla jo pikkasen nukkavieru ja elämää nähneen näköinen. Nuo paikat tapaavat olla sen verran suuria että niiden pysyvyydestä ei tarvitse murehtia kun ne ommellaan kuitenkin kiinni terveeseen neulokseen eikä siihen reijän viereen. Vie vaan ompelijalle niin ei tarvitse luopua hyväksi havaitusta röijystä.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Bordeaux

Legenda
Kirjattu
Tänks. Neule jätetty ompelijan huomaan.

ttt

Kisälli
Kirjattu
Kiitos kaikille jotka vastasivat trenssikysymykseeni

_N_J_P_

**
Flanööri
Kirjattu
Mistä mahdollisimman paksu yksivärinen flanelli tai chamois paita? Jotain vintage L.L. Bean paksuutta, mutta istuvuus saisi olla napakampi. Esimerkiksi Uniqlo on aivan liian ohut. Materiaali voi myös olla villaa...

Satraappi
Ylläpitäjä
Legenda
Kirjattu
Cordingsilla on oikein paksuja yksivärisiä molskikankaisia paitoja, voi että. Ei ihan flanellia, mutta näyttää sellaiselta, koska pinta on harjattu.
/

_N_J_P_

**
Flanööri
Kirjattu
Kiitoksia vinkistä! En ollut ajatellut molskia ollenkaan, ajaa aika lailla saman asian. Kokoni tosin olivat Cordingsilta loppu ja tuo "anteliaaksi" kuvattu istuvuus ei oikein innosta.

Molskia hakemalla näyttäisi löytyvän paksuja ulkoilupaitoja paremmin EU:sta. Ilmeisesti jenkeissä menty perinteisesti flannellilla ja briteissä molskilla.

Farmer John

Legenda
Kirjattu
Mulla on suittarilta yksi flanellipaita joka on ainakin sen verran paksu että rajaa vahvasti omaa käyttöäni koska olen sen verran kuumaverinen.

Satraappi
Ylläpitäjä
Legenda
Kirjattu
_N_J_P_, olen molskipaitani kavennuttanut, ongelma ratkaistu näin.

/

_N_J_P_

**
Flanööri
Kirjattu
Hihat eivät ole purjemaiset? Tosin kokoani ei ollut tarjolla kovin monessa värissä...

Jussi

Legenda
Sijainti: Turku
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: _N_J_P_ - 16.01.17 - klo:22:26
Hihat eivät ole purjemaiset? Tosin kokoani ei ollut tarjolla kovin monessa värissä...

Yleisesti ottaen hihoissa saa olla suhteellisen reilustikin väljyyttä, kunhan kädentie on riittävän napakka. Liian kapeat hihat ovat aina ongelma.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Satraappi
Ylläpitäjä
Legenda
Kirjattu
NJP, hihat ovat valtavat, mutta edelleen se kavennutus. Sen kun tekee sekä miehustasta että kainalon alta eteenpäin, saa tyköistuvuutta kummasti.

Kaikissa Cordingsin paidoissa on valtava mitoitus, ne tulee hankkia muista syistä kuin seksikkyyden vuoksi.
/

Bordeaux

Legenda
Kirjattu
Mä olen teettänyt flanellipaitani Luxirella.

Satraappi
Ylläpitäjä
Legenda
Kirjattu
Minäkin teetin vuosia sitten joitain, vaan kun sillä Luxxxirella ei koskaan ollut oikein paksua flanellipuuvillaa, käännyin Brittien pariin. Harmittaa, kun ohuista ja heikoista kankaista on tullut 2000-luvun tehtaiden normi.
/