Tilanne on se, että minun on saatava
kunnolliset kengät! Ehkä kaksi paria, riipuu tietenkin laadusta ja varsinkin budjetista. No, niin. Päätin lopettaa pelleilyn noitten halpa kenkien kanssa ja ostaa kerralla kunnon parin. Olen selannut tätä foorumia minkä olen jaksanut, mutta en ole löytänyt tietoa
Sanders and Sanders Limited valmistamista kengistä joita mm. Herrainpukimo tuo maahan.
Kenkien on oltava Oxfordit ja ainakin toisen parin musta nahkapohjainen.
Stockholm näyttää varsin kelvolliselta, suorastaan houkuttelevalta, mutta onko siinä laatua pitkäaikaiseksi juhla/tanssikengäksi.
Juhlakenkiä varten hommataan tietenkin kalossit, mutta toiseksi pariksi olen järkeillyt kumipohjaisia oxfordeja. Ehkä
Helsinki täyttäisi tämän paikan, mutta olen jostain saanut päähäni, että kumipohja oxfordit ovat punaiset tai ruskeat. Helsinkiä ko. firma valmistaa vain mustana. Ja onko
Dainite Rubber Sole pohja riittävän pitävä Suomen talvipakkasilla.
Kumipohjakenkiin olen suunnitellut myös Brogue koristelun. Sehän osuu punertavissa oxfordeissa kohdalleen kuin, kuin... no, kyllähän te tiedätte.
Otan vastaan ehdotuksia sekä juhla- että kumipohjakengistä. Hinta on noissa em. Sanders and Sanders:n kengissä vielä siedettävä. Tai mitä minä kirjoitinkaan... siedettävä. Mikä sanottu se sanottu, tuskin niitä kuitenkaan samalla tilauksella ostan. Siinäpä muuten toinen mielenkiintoinen kysymys. Syksy tulossa ja tuntuisi luontevalta ostaa kumipohjat, mutta, mutta... oikeastaan sitäkin tärkeämpää on että syksyn juhlakausi alkaa just kohta.