Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2866168 kertaa)

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5805 : 31.05.13 - klo:04:54 »
Loaken Bedale-kenkiin olisi haussa uudet kengännauhat - suosituksia? Onko kengännauhavalmistajissa huikeita eroja, jos hintaluokka on "maltillinen", eli alle 20 euroa per nauhat? Saa ne maksaa euronkin jos laadussa ei ole mitään eroa.

On eroa, mutta älä maksa kengännauhoista kymppiä enempää. Siinäkin on liikaa.

Ne ovat kulutusesineitä. Hae marketista, kysy suutarilta tai surfaa eBaytä. Mikään nauhapari ei kestä ikuisesti.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Pasteur

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 503
    • Profiili
Vs: Re: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5806 : 31.05.13 - klo:06:53 »
Totta vai tarua?

Tänä vuonna painoa tullut tiputettua 10 kg. Pitäisi siis viedä muutama puku kavennukseen. Minusta kuitenkin tuntuu siltä, että samoista puvuista ovat myös hihat yht'äkkiä 0,5-1 cm liian pitkiä.

Onko tälle jokin luonnollinen selitys vai onko tämä vain omassa päässäni?

Eero

  • Kisälli
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5807 : 31.05.13 - klo:07:38 »
^Hartiat kaventuneet?

Dumari

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5808 : 31.05.13 - klo:08:13 »
^^Totta. Fläsää on lähtenyt yläkropasta ja hihat asettuu eri kohtaan. Vrt. kääntäen kympän lihominen - takit ei mene kiinni ja hihat jää lyhyiksi.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5809 : 31.05.13 - klo:09:24 »
Ei kengännauhojen pitäisi maksaa kuin muutama euro.
Suositellaan täysraittiutta.

sonswan

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 178
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5810 : 31.05.13 - klo:09:45 »
^ Niinpä, mutta mistä tilaatte pyöreitä vahattuja nauhoja? Näitä ei yleensä marketeissa yms. ole tullut vastaan. Postikulut monissa eBay-kaupoissa on taas kohtuuttomat muutamille nauhoille.
Give me all the bacon and eggs you have.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5811 : 31.05.13 - klo:11:23 »
Itse olen tilannut A Fine Pair of Shoesilta muutaman parin muiden ostosten kanssa. Suurelta osin hankin loppuikäni nauhatarpeet aikoinaan Barbarossalta, jolla olivat hinnatkin kohdallaan.
Suositellaan täysraittiutta.

Kali

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 300
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5812 : 31.05.13 - klo:12:57 »
Niinpä, mutta mistä tilaatte pyöreitä vahattuja nauhoja? Näitä ei yleensä marketeissa yms. ole tullut vastaan. Postikulut monissa eBay-kaupoissa on taas kohtuuttomat muutamille nauhoille.
Bexleyltä olen tilannut nauhoja muun roinan seassa. Saattaa postikulut olla aika roimat kyllä sieltäkin, jos vain nauhat tarvitsee.

Tiemuuu

  • Kisälli
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5813 : 31.05.13 - klo:13:07 »
Olen koittanut miettiä itselleni sopivaa OCBD (menikö oikein?) paitaa, mutta värien kanssa tulee ongelmia. Olen nimittäin keskivertosuomalaista hieman tummempi, ja lämpimät sävyt sopivat paljon paremmin kuin kylmät ihoani vasten. Vaaleansininen on kaikkein pätevin väri tuollaisille paidoille, mutta olen tullut siihen lopputulokseen etten yksinkertaisesti voi pitää mitään vaaleansinistä päälläni -tummansininen sentään jo menettelee. Eli mikä eteen? Nimettömät lähteet ovat sanoneet että minun tulisi harkita ensisijaisesti khakinvärisiä/oliviinvihreitä tai muuten vaan ruskeita vaatteita, mutta sopivatko nuo sitten OCBD-paidan väreiksi?

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1027
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5814 : 31.05.13 - klo:13:37 »
Jos sellaisen vaan löytää jostain, hiekanvärinen university stripe on myös todella hieno. Itsellä on yksi Brooksin jossain blackfleecessa/muussa jännämallistossa ollut tällainen ja harmittaa etteivät tee normaalisti samaa väriä.

Tiemuuu

  • Kisälli
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5815 : 31.05.13 - klo:13:46 »
Kiitoksia vastauksista. Toinen mieltä askarruttava asia on nuo rintataskut -millaisiin kauluspaitoihin ne kuuluvat, jos mihinkään? Käsittääkseni rintataskut eivät ainakaan missään nimessä ole välttämättömyys, enkä kyllä niitä varsinaisesti hyvännäköisinäkään pidä.

Franck Gaultier

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1072
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5816 : 31.05.13 - klo:13:49 »
Kyllä vaaleansininen ocbd toimii ihonväristä riippumatta. Kondalla nämä erikoiset näkemykset värien suhteen..

Tiemuuu

  • Kisälli
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5817 : 31.05.13 - klo:13:57 »
Kyllä vaaleansininen ocbd toimii ihonväristä riippumatta. Kondalla nämä erikoiset näkemykset värien suhteen..

Tahtoisin uskoa tämän, mutta jos silmiäni on yhtään uskominen niin näin ei vaan ole. Vaaleansininen on hyvä väri muttei minulle.

Kuulisin vielä mieluusti mikä on konsensus rintataskujen suhteen

Elias

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5818 : 31.05.13 - klo:14:04 »
Rintatasku sopii hyvin rentoon nappikauluspaitaan.
Vaatekaapin tyhjennys
Sokeet johdattaa sokeita. Ne, jotka vetää edel on vain syvemmäl skutas.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5819 : 31.05.13 - klo:14:46 »
Kiitoksia vastauksista. Toinen mieltä askarruttava asia on nuo rintataskut -millaisiin kauluspaitoihin ne kuuluvat, jos mihinkään? Käsittääkseni rintataskut eivät ainakaan missään nimessä ole välttämättömyys, enkä kyllä niitä varsinaisesti hyvännäköisinäkään pidä.

Kauluspaitojen rintataskuilla ei ole kunnollista funktiota: yllä on kuitenkin housut ja niissä useampia taskuja tavaroille, takeissa, päällystakeissa ja laukuissa sama homma. Jos paidan rintataskuihin jotakin tunkee, ne pullottavat rumasti sillä kangas on ohut, myös luottokortit näkyvät. Homma on toisin työ- ja ulkoilupaidoissa sekä armeijan paidoissa, niissä taskut toimivat koristeina tai tavaravarastoina. Ei kalamiehen tai remonttiveikon tarvitse miettiä edustavuutta, pääasia on kätevyys. Myös fanaattiset Ivy League -tyylin kannattajat suosivat kauluspaidoissaan rintataskuja, koska se kuuluu kaanoniin ja muuten kohtaa kadotus. Minä ratkon rintataskun aina pois, jos sellainen kauluspaidasta löytyy.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/