Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 4040779 kertaa)

• Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #9525 : 26.04.25 - klo:18:45 »
Atelje Elegant on ylivertainen taideparsinnassa sekä reikien paikkaamisessa, mutta tuo vahakangas on tuhtia ja kovin erilaista kuin peruskankaat. Paha sanoa, onnistuisiko. Ainakin Barbourin asiakaspalvelusta voisi kysyä, voiko ostaa vaikka kämmenen kokoisen palan samaa kangasta tehtaalta. Sitten Suomessa ompelija voisi sen avulla paikata parhaiten.

Koira onnistui saamaan Barbourin takkiini pienen repeymän. Mihin kannattaa viedä takki korjaukseen pk-seudulla?
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Laurentius

• Legenda
    • Profiili
« Vastaus #9526 : 26.04.25 - klo:21:37 »
Tämä ei ole vastaus jota odotat, mutta mielestäni koiran puremajälki Barbourissa on oikein hieno osa ko. takin historiikkia,

Floridaman

• Kisälli
    • Profiili
« Vastaus #9527 : 28.04.25 - klo:09:14 »
Tämä ei ole vastaus jota odotat, mutta mielestäni koiran puremajälki Barbourissa on oikein hieno osa ko. takin historiikkia,

Hyvä pointti tuokin, mutta kokeilen tuota Villen ehdottamaa ompelimoa. Korjausjäljestä tulee varmasti hieno osa kyseisen takin historiikkia.

Floridaman

• Kisälli
    • Profiili
« Vastaus #9528 : 14.05.25 - klo:10:49 »
Mistä kannattaisi lähteä etsimään kangas- ja nahkarannekkeita kelloon?

• Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
    • Profiili
« Vastaus #9529 : 14.05.25 - klo:10:56 »
Ainakin eBayssä on koko liuta rannekkeiden myyjiä ja tarjonta vaihtelee yrityksistä takapihan itsetehtyihin. Nostan esille shell cordovan -materiaalin, joka kestää kaiken ja kauemmin. Se patinoituu kauniisti vaaleissa väreissä, eikä nostata kulmia niin kuin krokogaattorit.
/

Tumppi$

• Legenda
    • Profiili
« Vastaus #9530 : 29.05.25 - klo:17:28 »

Minkä tyyppisiä rannekkeita haet? Muodollisia vaiko vähemmän? Esim. Nato- tyyppisiä on vallan hyvin tarjolla muun muassa Keskisen Kellolla.
https://www.keskisenkello.fi

Jos taasen budjetti sallii lähes mitä vaan, niin sitten yhtenä vaihtoehtona ranskalainen Camille Fournet. Upeat nahkavaihtoehdot. Ostin heiltä aikanaan yhden liskon nahkaisen. Silloin kun heidän hintansa olivat vielä sopivia minulle.
https://www.camillefournet.com/en/37-leather-watch-band
VASTATUULEEN!

Floridaman

• Kisälli
    • Profiili
« Vastaus #9531 : 02.06.25 - klo:21:44 »

Minkä tyyppisiä rannekkeita haet? Muodollisia vaiko vähemmän? Esim. Nato- tyyppisiä on vallan hyvin tarjolla muun muassa Keskisen Kellolla.
https://www.keskisenkello.fi

Jos taasen budjetti sallii lähes mitä vaan, niin sitten yhtenä vaihtoehtona ranskalainen Camille Fournet. Upeat nahkavaihtoehdot. Ostin heiltä aikanaan yhden liskon nahkaisen. Silloin kun heidän hintansa olivat vielä sopivia minulle.
https://www.camillefournet.com/en/37-leather-watch-band

Sekä että. NATO-rannekkeissa kiinnostaisi "autenttisuus" ja tietenkin valmistusmaa. Nahkaranneketta olisi taas kiva päästä hypistelemään jossain kivijalassa pk-seudulla.

Laurentius

• Legenda
    • Profiili
« Vastaus #9532 : 13.06.25 - klo:20:06 »
Minulla on ebaysta ostetut NOS Florsheim Royal Imperial tykkiveneet, joita olen toki tuon NOS -kunnon jälkeen käyttänyt.

Nyt ebayssa on toiset NOS-kuntoiset samanlaiset Royal Imperialit. Kannattaisiko minun ostaa nekin pois kuleksimasta, vaikka minulla on jo yhdet, ja jotka todennäköisesti eivät mene minun elinaikanani miksikään vaikka kuinka kävelisin niillä?

Entä jos ostaisinkin ne, ja puolipohjaisin? Edelliset ovat nyt nahkapohjaisina käytössä.

First world problemseja miettii täällä epätietoinen Laurentius.

salaryman

• Legenda
    • Profiili
« Vastaus #9533 : 17.06.25 - klo:10:16 »
Jos hankinta ei vaadi käytössä oleviin resursseihin nähden kohtuutonta satsausta, niin miksipäs ei, ihan vaan negatiivisen ostokrapulan välttämiseksi. Monesti joituu jälkeenpäin harmittelemaan kun ei käyttänyt jotain tarjoutunutta tilannetta hyväkseen.

Jos hetken päästä tuntuvat ylimääräisiltä, niin ne on helppo laittaa kiertoon.

"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Arska

• Legenda
    • Profiili
« Vastaus #9534 : 20.06.25 - klo:00:14 »
Ei tykkiveneitä voi liikaa olla.
Suositellaan täysraittiutta.

• Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
    • Profiili
« Vastaus #9535 : 20.06.25 - klo:09:25 »
Minulla oli vuosia sitten kai 6 paria tykkiveneitä, koska niitä löytää halvalla USA:n eBayn puolelta. Lopulta tajusin, etteivät yleensä ole mukavia kävellä, koska tuplanahkapohja on niin jäykkä päkiälle. Erityisesti kävelyn työntövaiheessa eron tuntee ja päivän mittaan se kumuloituu. Vaan eri jaloilla on sitten eri tuntemukset. Nykyisin vältän kaikkia tuplapohjia.
/

Laurentius

• Legenda
    • Profiili
« Vastaus #9536 : 20.06.25 - klo:18:33 »
^Olen ajatellut ja suunnitelmallisesti toiminutkin siten, että on olemassa erikseen kävelykenkiä ja pukeutumiskenkiä. Jälkimmäisten on sovittava jalkaan hyvin, ja niiden kansssa täytyy pystyä kävelemään esim. illanvietto- tai muissa jonkinasteista edustavuutta vaativissa tilaisuuksissa ilman että ne tuntuvat epämukavilta, mutta hyväksyen sen, että ne eivät välttämättä aina ole ergonomisimmat mahdolliset jalkineet.

Kävelykengille sallitaan vapauksia tiukimmista keikarinormituksista, kunhan ne mahdollistavat pidemmänkin jalkeillaolon ongelmitta. Kokonaan oma lukunsa ovat sitten ulkoilukengät.

Aihetta sivuten, olen mennyt useat messurupeamat näytteilleasettajan roolissa Johnston and Murphyn kengillä (Made in USA -mallit only, eli vintagella ja mielellään NOS) ja todennut niiden olevan jalkaani erinomaiset, ja koko päivä ongelmitta. Florsuja en messuille ottaisi, mutta pienimuotoisempiin rupeamiin kylläkin.

Laurentius

• Legenda
    • Profiili
« Vastaus #9537 : 20.06.25 - klo:21:18 »
No, menin ja ostin. Parempi minun kaapissani kuin jonkun toisen.

Arska

• Legenda
    • Profiili
« Vastaus #9538 : 21.06.25 - klo:15:25 »
Tykkiveneethän ovat nimenomaan kävely- ja ulkoilukengät.
Suositellaan täysraittiutta.

Floridaman

• Kisälli
    • Profiili
« Vastaus #9539 : 22.06.25 - klo:11:36 »
Menisikö tykkiveneet myös häissä ym. tummansininisen puvun kanssa oxfordien sijaan? Ja millä hakusanoilla Aldenin lisäksi amerikkalaisia tykkiveneitä kannattaa etsiä?