Keikari > Asut ja pukineet

Satunnaisia kysymyksiä

<< < (1900/1901) > >>

Laurentius:
Ostin paidan (pellava/puuvillasekoite), ja pesuohjeissa lukee näin. Tarkoittaako tuo alin yksinkertaisesti sitä, että suositellaan tuuletetavan vesipesun sijaan? Vai onko tuossa jotain koodikieltö jota en vain ymmärrä?

Tommiedvard:
Itse ymmärrän sen että suositellaan tuuletusta turhanpäiväisen pesemisen sijasta. Mikä käy kyllä järkeen jo vaatteen kestävyydenkin kannalta.

-Mars-:
Värjäys, uhka vai mahdollisuus?

Mulla on Charles Tyrwith chinot, 100% puuvillaa, khaki joka on ehkä turhan keltainen. Saisiko niistä oliivinvihreät vai onko tulos vain tunkkainen?

Arska:

--- Lainaus käyttäjältä: -Mars- - 22.07.24 - klo:17:20 ---Värjäys, uhka vai mahdollisuus?

Mulla on Charles Tyrwith chinot, 100% puuvillaa, khaki joka on ehkä turhan keltainen. Saisiko niistä oliivinvihreät vai onko tulos vain tunkkainen?

--- Lainaus päättyy ---

Kannattaa kysyä Villeltä: hän on ainakin kenkiä värjännyt.

salaryman:

--- Lainaus käyttäjältä: -Mars- - 22.07.24 - klo:17:20 ---Värjäys, uhka vai mahdollisuus?

--- Lainaus päättyy ---

Tämä selviää kokeilemalla. Tosin puuvillachinoja saa niin halvalla, ettei värin vaihtaminen välttämättä maksa vaivaa. Ellei sitten tykkää kokeilla ja väkertää ihan tekemisen ilosta, mikä ei sekään ole yhtään huono juttu.

Muutamia puuvillakamppeita olen huvikseni värjännyt, ensin olen kuitenkin valkaissut ne kloritilla värittömiksi. Sitten uusi väri tilalle väripurkin ohjeen mukaisesti. Se, minkä sävyn kahden värin yhdistelmä tuottaa on enemmän tai vähemmän arpapeliä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta