Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2887418 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8715 : 22.11.16 - klo:20:40 »
Ihan piruuttaan taitaa tämän värisävyn nimi olla luonnonvalkoinen eli hieman kellertävä, se on myös tällaisen Aran-neuleen alkuperäinen väri. Varmaankin siksi, kun harvalla lampaalla on luonnostaan vitivalkoinen villa, eikä ennen muinoin niitä juuri valkaistu.

Oli miten oli, itse väri on passelimpi kevään ja kesän viimoille (ainakin omassa mielessä), mutta en keksi syytä, miksei sitä talvellakin voisi suosia. Herkkä väri kuitenkin, lika näkyy helposti, vaikka tahran aiheuttaneen aineen saisi poistettua.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Venemies

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8716 : 23.11.16 - klo:13:42 »

Onkohan kellään kokemusta hajuttomasta antiperspirantista, joka ei tuhoa kauluspaitojen kainaloita?  Olen käyttänyt LV:tä, mutta sen ongelma on se, että paitojen kainalot ovat 10-20 käytön jälkeen tummat ja jäykät (eikä sappisaippua tuohon tehoa).

Itse haen apteekista sinivalkoista Triple Dry -merkkistä kamaa. Tosi typäkkää tavaraa, menee kolme päivää ennen kuin alkaa hiki haista yhtään. Hajusteeton eikä ainakaan ärsytä omaa ihoani.
Ei ole täysin hajusteeton, mutta suihkutettavista edullisista antiperspiranteista Old Spicen uudet sekä AXEn (kyllä) valkoisissa purkeissa ovat hyviä. Olin positiivisesti yllättynyt.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8717 : 24.11.16 - klo:12:22 »
Satunnainen kysymykseni koskee ao. kuvassa oikeanpuoleista solmiota. Olen joskus aikanaan ostanut sen TM Lewinilta. Kuvassa vasemmalla on grenadiinisolmio, mutta vaaleampi TM Lewin ei näyttäisi eikä tunnu olevan grenadiini, vaan pikemminkin jäljittelevän sitä ulkoisesti, etäämmältä se nimittäin näyttää siltä. Onko tuollaisella tekstuurilla jokin oma nimensä?





Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8718 : 24.11.16 - klo:16:15 »
Jonkinlainen simppeli jakardi näyttäisi olevan.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Haukkuvat

  • Kisälli
  • Viestejä: 32
  • Haukkuvat
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8719 : 24.11.16 - klo:21:46 »

Onkohan kellään kokemusta hajuttomasta antiperspirantista, joka ei tuhoa kauluspaitojen kainaloita?  Olen käyttänyt LV:tä, mutta sen ongelma on se, että paitojen kainalot ovat 10-20 käytön jälkeen tummat ja jäykät (eikä sappisaippua tuohon tehoa).

Itse haen apteekista sinivalkoista Triple Dry -merkkistä kamaa. Tosi typäkkää tavaraa, menee kolme päivää ennen kuin alkaa hiki haista yhtään. Hajusteeton eikä ainakaan ärsytä omaa ihoani.
Ei ole täysin hajusteeton, mutta suihkutettavista edullisista antiperspiranteista Old Spicen uudet sekä AXEn (kyllä) valkoisissa purkeissa ovat hyviä. Olin positiivisesti yllättynyt.

Itse käytän apteekista saatavaa Absolut Torr -merkkistä ainetta. Käytetään kahdesti viikossa ja ainakin itselläni riittää. Minusta se on ollut Triple Dryta parempaa, jota käytin aiemmin.

the

  • Kisälli
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8720 : 17.12.16 - klo:15:05 »
Helpoin tapa lyhentää neuleen hihat on pestä se.

Eikä tässä ole sarkasmia kuin puolet.

Jos kyse on villamateriaalista, suihkepullolla ja silitysraudalla saa ihmeitä aikaan.

Erään poolokauluskasmirneuleen hihat olivat 61cm pitkät, vaikka muutoin neule oli täysin sopiva. Otin esille k.o. apuvälineet ja viisi minuuttia myöhemmin hihamitta oli mukava 72cm. Olen tehnyt talouden leidipuoliselle vastaavan päinvastoin, lyhentäen ja muutenkin muokaten neuleistuvuutta raudalla. Helppo homma, etenkin jos on joku wanha neule harjoittelukappaleeksi olemassa.

Tehtävä toki uudelleen aina pesujen jälkeen. Silti, suosittelen.

Kiitos vinkistä! Sain venytettyä onnettoman lyhythihaisen vintage-Gloverallin hihoja kriittiset 2-3 cm. Temppu näyttäisi siis toimivan jossain määrin myös tukevalle villakankaalle.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8721 : 17.12.16 - klo:19:27 »
^ Kerrotko tarkemmin, miten venytit duffelin hihoja suihkepullon ja silitysraudan avulla?
Suositellaan täysraittiutta.

the

  • Kisälli
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8722 : 19.12.16 - klo:18:08 »
Tarkemmat ohjeet taisivat tulla Villeltä vastauksena tuohon Jussin viestiin.

Eli siis: kostutin hihat suihkepullolla (myös sisäpuolelta), odotin 5 min, venytin hihoja (reipasta voimankäyttöä) ja sitten silitin samalla niitä venyttäen. Lopulta laitoin takin kuivumaan hihoista roikkuen housuhenkariin.

Pelkäsin aluksi hieman, että menevätkö hihat vinkuraan tuollaisella toimenpiteellä, mutta lopputulos oli ihan siisti.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8723 : 19.12.16 - klo:20:42 »
Lisään vielä, etten ripustanut neuleitani kuivumaan henkarille sen jälkeen, kun hihat oli käsitelty. Neulos venyi hyvin ja on pysynyt venyneenä sen jälkeen, kun kosteus haihtui hihoista. Varmaankin pesun myötä hihat voivat palata alkuperäiseen mittaan, sitten vaan sama käsittely uusiksi.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

the

  • Kisälli
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8724 : 19.12.16 - klo:21:35 »
^- Aivan, tuo ripustaminen oli oma lisäykseni duffelille. Ei varmasti kannata tehdä sitä neuleen kanssa. :-)

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8725 : 19.12.16 - klo:21:44 »
Entä kutistaminen? Itselläni hihat ovat aina liian pitkät.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8726 : 20.12.16 - klo:09:57 »
ˆVoit kokeilla kastella pelkät hihat ja jättää ne kuivumaan. Jos tämä ei tepsi, etkä halua ottaa riskiä neuleen pesusta 60 asteessa suositellun 40 sijaan, voit viedä hepeneen ompelijalle. Pelkät hihat on mahdollista lyhentää, onhan niissä saumat.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8727 : 24.12.16 - klo:00:02 »
Uusi luonnonvalkoinen villakaulaliina jättää tummaan pukuun hienoista nukkaa. Mikä neuvoksi?
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8728 : 24.12.16 - klo:01:38 »
Entä kutistaminen? Itselläni hihat ovat aina liian pitkät.
Asettele hiha kummuille ja silitä höyryllä aaltoja pois tasoitellen.

Toistele prosessia ja hiha lyhenee kuin ajatus.

uuno

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8729 : 24.12.16 - klo:20:40 »
Eipä varsinainen kysymys.

Ärsyttää, koska tahtoisin ostaa ruskeat kengät.  Cheaneyn talvialessa on tällaiset sopivassa koossa:

Ei ihan täydellisesti iske.  Edward Green taas myy täyteen hintaan tällaisia, joita tekee mieli:

Sitten taas tulee fiilis, että nuo ovat varmaan liian muodolliset ruskean tweedin seuraan.  Mutta kun vertaa tuotteiden mainoskuvia, niin tuon EG:n kuvat nähtyä tuo hieman hassun ruskea Cheaney näyttää jopa mainoskuvassa paljon kökömmältä.