Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2884883 kertaa)

Munkki4

  • Kisälli
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8205 : 15.10.15 - klo:22:14 »
Keikarille ehdottaisin pea coatia. Minun mielestä melko paljon monikäyttöisempi ainoaksi "siistiksi" talvitakiksi verrattuna tuollaiseen pitkään, yksiriviseen takkiin. Joku jämäkkää villaa oleva laivastonsininen pea coat, missä kaulus pysyy pystyssä olisi minun valinta. Tai sellainen minulla itse asiassa onkin, odottelee vaan vielä ensilumia.

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8206 : 15.10.15 - klo:22:20 »
Minä ottaisin takin joka peittää tarvittaessa puvun takin tai irtotakin. Jos siis pitää pärjätä yhdellä.
Viime talvena käytin jonkin verran pea coatia, mutta se taitaa jäädä tänä vuonna käyttämättä.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8207 : 15.10.15 - klo:23:15 »
Kipparitakki ei mielestäni sovi puvun tai irtotakin päälle.
Suositellaan täysraittiutta.

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8208 : 16.10.15 - klo:08:25 »
Juurikin ^ tästä syystä. Olen alkanut kulkemaan enemmän irtotakeissa, ja lisäksi täytyy sanoa että se Varustelekan pea coat oli ainakin omalle kohdalle aika voimakkaasti kompromissituote.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8209 : 16.10.15 - klo:12:35 »
Klassisessa villakangastakissa on polvipituus syystä: se peittää takin helman varmemmin ja suojaa myös housukangasta sekä jalkoja, sillä suorissa housuissa ei yleensä ole paksu tai lämmin kangas, joka olisi talvella olennainen. Polvipituus ei myöskään ole yhtä paljon istuessa tiellä kuin nilkkapituus, joka oli tavanomainen vielä 1920-luvulla. SuitSupply leikkaa päällystakkinsa tulemaan puolireisille, mikä on tietysti mukavampi, jos istuu paljon takki päällä.

Eiköhän tummansininen, yksirivinen enimmäkseen tylsännäköinen takki ole monikäyttöisin, jos yhdellä täytyy pärjätä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Mp

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 293
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8210 : 16.10.15 - klo:16:03 »
Edellä olevan mukaan ei mene pahasti pieleen. Puolireiteen ulottuvaa voi mielestäni käyttää farmarihousujenkin kanssa. Musta on hyvä väri, mutta miksei sininen tai harmaakin. Baystä noita löytyy pilvin pimein edullisesti.

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8211 : 18.10.15 - klo:17:02 »


Missä vaiheessa katsotte kauluspaidan olevan loppu? Omasta mielestäni tuo käy vielä hyvin vapaammassa menossa. Yleensä ottaen kauluspaidat kestävät hyvin; en muista heittäneeni pois yhtään kulumisen vuoksi. Kaikki ovat häipyneet joko tyylin tai istuvuuden vuoksi eikä niitäkään kovin monta ole ollut.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8212 : 18.10.15 - klo:17:11 »
Eihän tuolla niin väliä ole, jos kulunut osa ei erotu ikävästi. Kauluksen voi toki ompelijalla vaihdattaa valkoiseksi, jolloin vaate saa lisäpituutta elämäänsä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8213 : 18.10.15 - klo:17:28 »
En ajatellutkaan antaa tuon stressata elämääni. Kauluksen vaihto alkaa tosin olla jo seuraavan tason hommia, joten jätän ne muille.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8214 : 18.10.15 - klo:18:35 »
^ Ei ole next leveliä ollenkaan, vaan nuukan ihmisen hyvä ja edullinen tapa tuplata muutoin hyvän paidan käyttöikä. Maksanee n. 40€.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8215 : 18.10.15 - klo:18:56 »
Yleensä pitäisi vaihtaa myös kalvosimet ja mistä saa kankaan, jos ei tahdo kontrastipelleksi?
Suositellaan täysraittiutta.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8216 : 18.10.15 - klo:19:02 »
^ totta, menetelmä ei sovi kontrastipelleydenpelkoisille, koska valkoisesta paitakankaastahan se on käytännössä tehtävä.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8217 : 18.10.15 - klo:20:11 »
Arska, jotkin hyvin kalliit valmispaita- tai tilauspaitaverstaat tarjoavat vaihtokauluksen ja -kalvosimet paidan mukana. Muuten täytyy mennä valkoisen kontrastin avulla. Toki jos teetät paitasi, voit jo myyntihetkellä pyytää kauluksen ja kalvosimet tuplana.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Keikari

  • Kisälli
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8218 : 18.10.15 - klo:23:42 »
Keikarille ehdottaisin pea coatia. Minun mielestä melko paljon monikäyttöisempi ainoaksi "siistiksi" talvitakiksi verrattuna tuollaiseen pitkään, yksiriviseen takkiin. Joku jämäkkää villaa oleva laivastonsininen pea coat, missä kaulus pysyy pystyssä olisi minun valinta. Tai sellainen minulla itse asiassa onkin, odottelee vaan vielä ensilumia.

En tiedä tarkalleen mitä pea coat takilla tarkotetaan. Onko se lyhyt villakangastakki, jossa tupla nappirivi ja pystykaulus. Tykästyin tommoiseen missä on kaksi nappiriviä mutta saisi olla ainakin "puolireiteen".

-Mars-

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 518
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8219 : 19.10.15 - klo:00:07 »
--
-Mars-