Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2881806 kertaa)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2535 : 09.04.12 - klo:19:19 »
Socra onko nyt hakusessa turtleneck vai ihan polo shirt?

Turtleneckeista kirjoitin eilen kommentteja muistaakseni tähän ketjuun.

Socrates

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2536 : 09.04.12 - klo:19:22 »
Hakusessa ihan pikeet. Turtleneckit jätän Steve Jobsin haamulle.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2537 : 09.04.12 - klo:20:10 »

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2538 : 09.04.12 - klo:20:40 »
^Virhe! Niskanappi löytyy, kuten myös locker loop. Ruggerissa on läpällinen rintatasku, kun Polossa on heppa. Siinä hyvä ero. Rintataskuun voit tunkea vaikka puukalan tai taskuliinan sprezzasti, kun taas hepalla vain ärsytät ivymania.

Hähä. Näin on - ei mar, minultakin löytyy muutama vanha Pölö, joita köytän silloin tällöin. Niissä ei ole niskanappia btw. Ei ole muuten Brookseissakaan, joissa ei myöskään ole locker loopia. Nappikauluspaidassa kauluksen rolli on tärkein juttu, toki yleisen istuvuuden ohella, muut hördöt tulee sitten perässä, ja on ihan kiva lisä jos niitä on.
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2539 : 09.04.12 - klo:20:42 »
Hmm. Sitten tää mun paita on kämänen versio. Ei löydy kumpaakaan.

Don't worry brother. If The Collar rolls and the shirt fits it's kosher.
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2540 : 09.04.12 - klo:20:47 »
OCBD:t Suomesta Gant Rugger (Gant store, Stockmann, Moda) ja Gitman Vintage (My O My)
O-neuleita löytää sitten melkein miltä tahansa valmistajalta.

OCBD:tä löytyy myös nykyisin todella monelta muulta valmistajalta, mutta tärkein juttu, eli kaulukset, eivät vakuuta. Ainakin Polo ja muut mikrokauluksia vääntävät firmat kannattaa jättää huomiotta. J.Lindeberg voi kuitenkin olla katsatamisen arvoinen.

Näin juuri. Tosin Lindebergin suhteen olen enemmän kuin skeptinen: merkiltä ei ole tullut yhtään kelvollista nappikauluspaitaa vastaan.

O-neuleista: kun ivy-hifistellään, neule  on satulahihainen eikä istutetuin hihoin valmistettu. Mieluiten (mulla siis) shetlandia tai lampaanvillaa, jos haluu superhifistellä niin kashmiria. Josta en itse niin välitä - ihan liian hienostunutta kamaa mulle. Merino on no-no, vielä ei Saint Jamesin villatakkia lukuun ottamatta ole kelvollista tullut vastaan. Perus o-neuleita saa todellakin mistä vaan, satulahihaista voi olla vaikeampaa löytää. Kunnon tuhdista shetlandista puhumttakaan.

Satulahiha:


Mulla lisäksi tuhdit aran-neuleet ja guernsey-neuleet on pop.
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2541 : 09.04.12 - klo:20:49 »
Ai niin, paidoista: jokaiselle Lontoon-kävijälle John Simons on mmust. Niiden omat ocbd:t ovat tällä hetkellä valmispaitojen kärkeä. Simons 6 - Gitman 0. Vaikka Gitsut on ihan jees, ei siinä mitään.
get your kicks on route six six six

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2542 : 09.04.12 - klo:20:51 »
Millaset mitotukset noilla Simonsin paidoilla on ja miksei ne pässit myy niitä verkossa.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2543 : 09.04.12 - klo:20:57 »
^Mitäs tuohon nyt sanois..

Slimmimpi kuin perus Brooks Full Cut mutta kenties hippasen leveämpi kuin Gant Rugger. Hmm. Pitää verrata, testaankin aamusta Gant Ruksua ja Simonsia perä perää ja raportoin. Mittanauhan kanssa en tosin jaksais vehdata - inhoan mittojen ottamista.

Mitä verkkoon tulee - nettikauppa ei vissiin kuulu simonsin liikeideaan ts. vanhakantaisena heppuna Johnny Simons suhtautuu nettiin vähintäänkin nuivasti. Kandee muistaa että Mr Simons on lähes sodan käynyttä sukupolvea ja alkanut rättikaupan vuonna 1955. Simonsin feibuuk-sivun kautta hankkiminen onnistunee.. Itse käytin tosin bulvaania. Kiitos GeeTee.
get your kicks on route six six six

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2544 : 09.04.12 - klo:21:09 »
Entä Gitmanin mitoitus?

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2545 : 09.04.12 - klo:21:20 »
Moderntailor jäänyt mainitsematta. En sitten tiedä, että onko kosher? Olen itse tykännyt hyvin paljon skyblue oxfordista. Hyvin jämäkkää tavaraa, joka ei ole välttämättä optimaalinen kesähelteille. Painoa noin kolmasosan enemmän kuin perus oxfordissa. Itselle noi kaulukset ainakin menee läpi kun paita muuten istuu hyvin, mutta voisivat ne varmaan paremmatkin olla.



Skyblue Oxford
USD $49.95
No.: o474a
Material: Pure cotton
Weight: 182 (g)
« Viimeksi muokattu: 09.04.12 - klo:21:22 kirjoittanut vapa »

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2546 : 09.04.12 - klo:21:22 »
« Viimeksi muokattu: 09.04.12 - klo:21:24 kirjoittanut Juba »

Elias

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2547 : 09.04.12 - klo:21:41 »
Moderntailor jäänyt mainitsematta. En sitten tiedä, että onko kosher? Olen itse tykännyt hyvin paljon skyblue oxfordista. Hyvin jämäkkää tavaraa, joka ei ole välttämättä optimaalinen kesähelteille. Painoa noin kolmasosan enemmän kuin perus oxfordissa. Itselle noi kaulukset ainakin menee läpi kun paita muuten istuu hyvin, mutta voisivat ne varmaan paremmatkin olla.
Tällä hetkellä kyseisestä kankaasta valmistettu paita päällä. Kankaasta ei pahaa sanottavaa, joskaan en ole vertaillut Gitmaniin, Simonsiin, BB:iin yms. Kauluksista saa oikein hyvät kun speksaa:
-Add 0.7 cm to collar point
-No lining in collar
Vaatekaapin tyhjennys
Sokeet johdattaa sokeita. Ne, jotka vetää edel on vain syvemmäl skutas.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2548 : 09.04.12 - klo:21:46 »
John Simons lähettää myös Suomeen. Ensin soitto liikkeeseen, sitten sähköpostilla osoite perään. Jos menee paikan päälle, kannattaa käydä fiilistelemässä. Siellä on myös kaikenlaista kivaa 2nd hand kamaa. Ensi kerralla ostan Grenfellin.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2549 : 09.04.12 - klo:21:57 »
Moderntailor jäänyt mainitsematta. En sitten tiedä, että onko kosher? Olen itse tykännyt hyvin paljon skyblue oxfordista. Hyvin jämäkkää tavaraa, joka ei ole välttämättä optimaalinen kesähelteille. Painoa noin kolmasosan enemmän kuin perus oxfordissa. Itselle noi kaulukset ainakin menee läpi kun paita muuten istuu hyvin, mutta voisivat ne varmaan paremmatkin olla.
Tällä hetkellä kyseisestä kankaasta valmistettu paita päällä. Kankaasta ei pahaa sanottavaa, joskaan en ole vertaillut Gitmaniin, Simonsiin, BB:iin yms. Kauluksista saa oikein hyvät kun speksaa:
-Add 0.7 cm to collar point
-No lining in collar

Kiitos vinkistä! Täytyykin kokeilla seuraavaan paitaan. Itselläkin on yksi ocbd tuosta kankaasta. Tarkoitus on hankkia lisää.