Kirjoittaja Aihe: Vaatteet kalliita Suomessa  (Luettu 19844 kertaa)

Verraton

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Vs: Vaatteet kalliita Suomessa
« Vastaus #30 : 14.03.10 - klo:13:02 »
OT: Sain juuri tänään täysbrogueistani kommentin, että ne ovat "naisten" kengät koska niissä on "härpäkkeitä"

Pahoin pelkään että nämä "härpäkkeet" ovat rantautumassa Suomeenkin vuoden-parin sisään, mutta eri muodossa kuin mitä kukaan meistä toivoisi. Olen nimittäin pannut merkille, että Keski-Euroopan halpakenkämarketeissa näkyy nykyisin jo harmittavan paljon viidenkympin liimarimpulakenkiä kutakuinkin oikeaoppisen näköisellä brogue-kuvioinnilla.

Mihinkään ei voi enää luottaa.

Minusta se on edistystä sekin. Halpiksethan näyttävät oikeantyyppisiltä, vaikka laadultaan ovatkin heikkoja eivätkä kestä. Ainakaan minä en odota valtaostan vaihtavan H&M tasosta noin vain Fereen, vaan lähtökohtaisesti pääosa ihmisistä ostaa vermeensä halpahalleista. Ja kun he näin tekevät, ei minulla ole mitään sitä vastaan, että ko. halpikset jäljittelevät klassisia kunnon brogue-kenkiä. Hyvässä lykyssä kuitenkin ainakin joku diggaa brogueista sen verta, että muodin mentyä ja halpakenkien levittyä etsii lähdettä, josta löytää uudet kunnollisemmat poposet.

Cavendish-Bentinck

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 173
    • Profiili
Vs: Vaatteet kalliita Suomessa
« Vastaus #31 : 05.07.10 - klo:00:00 »
OT: Sain juuri tänään täysbrogueistani kommentin, että ne ovat "naisten" kengät koska niissä on "härpäkkeitä"

Pahoin pelkään että nämä "härpäkkeet" ovat rantautumassa Suomeenkin vuoden-parin sisään, mutta eri muodossa kuin mitä kukaan meistä toivoisi. Olen nimittäin pannut merkille, että Keski-Euroopan halpakenkämarketeissa näkyy nykyisin jo harmittavan paljon viidenkympin liimarimpulakenkiä kutakuinkin oikeaoppisen näköisellä brogue-kuvioinnilla.

Mihinkään ei voi enää luottaa.

Minusta se on edistystä sekin. Halpiksethan näyttävät oikeantyyppisiltä, vaikka laadultaan ovatkin heikkoja eivätkä kestä. Ainakaan minä en odota valtaostan vaihtavan H&M tasosta noin vain Fereen, vaan lähtökohtaisesti pääosa ihmisistä ostaa vermeensä halpahalleista. Ja kun he näin tekevät, ei minulla ole mitään sitä vastaan, että ko. halpikset jäljittelevät klassisia kunnon brogue-kenkiä. Hyvässä lykyssä kuitenkin ainakin joku diggaa brogueista sen verta, että muodin mentyä ja halpakenkien levittyä etsii lähdettä, josta löytää uudet kunnollisemmat poposet.

H&M myi jo kevättalvella noin 40€ brogueita. Viimeistely ei vaikuttanut olevan ihan Northampton tasoa. Eikai siinä tosiaan mitään ongelmaa ole. Kyllä maailmaan kenkiä mahtuu ja jokseenkin klassisen tyylin esiintuominen muodin seassa minusta ihan ok. H&M Kämp galleriassa oli noita ainakin.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Vaatteet kalliita Suomessa
« Vastaus #32 : 05.07.10 - klo:10:07 »
H&M myi jo kevättalvella noin 40€ brogueita. Viimeistely ei vaikuttanut olevan ihan Northampton tasoa. Eikai siinä tosiaan mitään ongelmaa ole. Kyllä maailmaan kenkiä mahtuu ja jokseenkin klassisen tyylin esiintuominen muodin seassa minusta ihan ok. H&M Kämp galleriassa oli noita ainakin.

Minäkin muistan ainakin sellaiset punaruskeat popot H&M:ssä. Muistaakseni lesti oli sellainen sämpylä, jonka rinnalla Leftitkin kalpenevat kateudesta. Kengän päällistä katsoessa heräsi mieleen, että onkohan tässä ihan tarkoituksella haluttu säilyttää modernin aikakauden, teollisuuden ja muovin tarjoamien mahdollisuuksien vivahteet, ettei nyt sentään liian klassisiksi ja perinteisiksi heittäydytä. Jos hinta on ollut 40 euroa, voidaan puhua kohtalaisen rehellisestä hinnoittelusta, maksoihan Zaran broguet kuitenkin 100 euroa.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

JHL

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 188
    • Profiili
Vs: Vaatteet kalliita Suomessa
« Vastaus #33 : 20.07.10 - klo:23:49 »
Upeaa luettavaa, vasta eksyin foorumille ja kyllä näitä ketjuja kahlatessa tuntee olevansa kuin kotonaan. Offtopic on ja pahasti mutta kommentoinpa tähän kuitenkin:

Hyvin pukeutuminen tuntuu olevan suomalaisille tabu, ja ensimmäisenä ajatellaan ettei vaan pukeudu "liian hyvin". Lähipiirin olen saanut aivopestyä pois tästä ajattelusta, ja kysyvät nykyisin oma-aloitteisesti pukeutumisvinkkejä. Olen estänyt "farkut+rento pikkutakki" yhdistelmän häissä, puku + lyhythihainen paita ilman solmiota ristiäisiin sekoilun; pakottanut napittamaan kauluspaidan ylös asti solmion kanssa ja viimeisiin sukujuhliin pakotin väenvängällä puvuntakit päälle "edes aluksi" vaikka olikin kuuma. Hyvä mieli tulee kun tietää että etiketin mukaan mennään. Eivätkä enää edes valita "mitä muutkin ajattelee kun me ollaan liian hienoja" koska hoksasin kysyä että kuinkas usein aiemmin kadutti että pukeuduit liian huonosti!

Omat kokemuksetkin välillä huvittavat. Päiväkodin kevätjuhliin menin suoraan töistä puku päällä, mutta jätin solmion ja takin autoon johtuen helteestä ja tiesin siltikin olevani todella ylipukeutunut. Ja kyllä - ne pelkät tuplakalvosimet rennossa paidassa aiheuttivat hämmennystä ja pitkiä katseita (olivatkohan kaikkie edes moisia ennen nähneet?)! Olisi pitänyt olla t-paita, likaiset farkkusortsit ja crocsit tennissukilla, jotta olisi sopeutunut joukkoon.