Kirjoittaja Aihe: Jalkapallo  (Luettu 129394 kertaa)

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Jalkapallo
« Vastaus #45 : 22.11.10 - klo:17:35 »
Sartoriaalisia olympialaisia odotellessa.

Eikö jokin Chap tai vastaava järjestä sellaiset Englannissa?
Suositellaan täysraittiutta.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Jalkapallo
« Vastaus #46 : 22.11.10 - klo:17:43 »
Sartoriaalisia olympialaisia odotellessa.
Eikö jokin Chap tai vastaava järjestä sellaiset Englannissa?

Tosiaan tuli mieleen suunnilleen kirjoittamisen jälkeen.
Taidelajit takaisin olympialaisiin!
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Jalkapallo
« Vastaus #47 : 22.11.10 - klo:22:25 »
Olen varsin hämmentynyt ketjun alkupuolelta löytyvien joukkulajien ja jalkapallon vastaisten mielipiteiden jyrkkyydestä. Minua oudoksuttaa myös urheilulajien jakaminen herrasmiehelle sopiviin ja sopimattomiin lajeihin. Totta kai jotkin lajit - kuten esimerkiksi golf - ovat ns. sivistyneempiä/hienostuneempia luonteeltaan kuin toiset lajit - kuten esimerkiksi jääkiekko, mutta en silti lähtisi jakamaan niitä herrasmiehille sopiviin ja sopimattomiin lajeihin. Ivymania lainatakseni, tuollainen ahdasmielinen ajattelutapa kuulostaa "kirjoista opitulta Flusseriaanis-Roetzeliaaniselta kaupasta ostettavan 'herrasmiehen' elämäntapaidealta".

Itse olen jalkapallon suuri ystävä. En ole pelannut jalkapalloa koskaan muuten kuin silloin tällöin kesällä kaveriporukalla, joten rakkauteni kyseistä lajia kohtaan ei kumpua pelikentän puolelta, vaan yksinkertaisesti lajin kauneudesta. Mielestäni jalkapallo pitää nähdä urheilulajin lisäksi myös ilmiönä, sillä on suorastaan liikuttavaa kuinka tärkeä asia se on niin monelle meistä. Minkä muun asian takia rakastetaan ja vihataan yhtä paljon? Mikä muu asia yhdistää niin suurta kirjoa ihmisiä köyhästä afrikkalaisesta aavikon asukista englantilaiseen kolkossa kivilinnassaan asuvaan aateliseen ja suomalaiseen keskiluokan ecco-janariin? Mikä muu asia pakottaa joskus itkemään ja joskus nauramaan? Ainoastaan jalkapallo.

Loppuun vielä kunnianosoitus suomalaiselle jalkapallolle, joka odottaa vielä arvostusta osakseen:
http://www.youtube.com/watch?v=OeVxBVfeX5c
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Dan-D

  • Vieras
Vs: Jalkapallo
« Vastaus #48 : 23.11.10 - klo:09:47 »
Olen varsin hämmentynyt ketjun alkupuolelta löytyvien joukkulajien ja jalkapallon vastaisten mielipiteiden jyrkkyydestä. Minua oudoksuttaa myös urheilulajien jakaminen herrasmiehelle sopiviin ja sopimattomiin lajeihin. Totta kai jotkin lajit - kuten esimerkiksi golf - ovat ns. sivistyneempiä/hienostuneempia luonteeltaan kuin toiset lajit - kuten esimerkiksi jääkiekko, mutta en silti lähtisi jakamaan niitä herrasmiehille sopiviin ja sopimattomiin lajeihin. Ivymania lainatakseni, tuollainen ahdasmielinen ajattelutapa kuulostaa "kirjoista opitulta Flusseriaanis-Roetzeliaaniselta kaupasta ostettavan 'herrasmiehen' elämäntapaidealta".

Itse olen jalkapallon suuri ystävä. En ole pelannut jalkapalloa koskaan muuten kuin silloin tällöin kesällä kaveriporukalla, joten rakkauteni kyseistä lajia kohtaan ei kumpua pelikentän puolelta, vaan yksinkertaisesti lajin kauneudesta. Mielestäni jalkapallo pitää nähdä urheilulajin lisäksi myös ilmiönä, sillä on suorastaan liikuttavaa kuinka tärkeä asia se on niin monelle meistä. Minkä muun asian takia rakastetaan ja vihataan yhtä paljon? Mikä muu asia yhdistää niin suurta kirjoa ihmisiä köyhästä afrikkalaisesta aavikon asukista englantilaiseen kolkossa kivilinnassaan asuvaan aateliseen ja suomalaiseen keskiluokan ecco-janariin? Mikä muu asia pakottaa joskus itkemään ja joskus nauramaan? Ainoastaan jalkapallo.

Loppuun vielä kunnianosoitus suomalaiselle jalkapallolle, joka odottaa vielä arvostusta osakseen:
http://www.youtube.com/watch?v=OeVxBVfeX5c

Niin, samaa mieltä minäkin olen.  Ihmiset, joille jokin urheilulaji ei ole tarpeeksi fiini, ovat yleensä snobeja, eivät herrasmiehiä.  Herrasmies on kotonaan tarvittaessa missä tahansa ympäristössä.

Itse olen harrastanut nuorempana paljonkin urheilua; niin yksilö- kuin joukkuelajeja.  Ne ovat kovin erilaisia luonteeltaan, mutta molemmat ovat erittäin opettavaisia.  Väite siitä, että joukkuelajit opettavat jonkinlaiseen laumahenkeen, on niin naurettava, etten edes viitsi siihen esittää mitään vasta-argumentteja.  Yhtä absurdia on toisaalta väittää, että vain joukkuelajeissa oppii sosiaalista kanssakäymistä tai solidaarisuutta tms.: yksilöurheilija on yksin vain kilpailutilanteessa (mutta silloin hän onkin täysin yksin).  Urheilu yleensä on erittäin opettavaista ja sillä on erittäin positiivinen kasvattava vaikutus nuoreen mieheen.  (Miksei naiseenkin, vaikka tästä minulla ei omakohtaista kokemusta olekaan.)

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Jalkapallo
« Vastaus #49 : 23.11.10 - klo:09:56 »
yksilöurheilija on yksin vain kilpailutilanteessa

Usein myös treenatessaan.

Omat urheilukiinnostukseni/inhoni liittyvät siihen, että joistakin lajeista en vain pidä. Joukkuelajit kuuluvat tähän saraan melkoisen kattavasti paria poikkeusta mukaan lukematta. Yksilölajeistakin valtaosa, toki. Omassakin harrastushistoriassani on sekä yksilö- että joukkuelajeja.

Ei ole mitään tarvetta olla jokaisessa tilanteessa kotonaan, niin masokistiseen herrasmieheilyyn ei ole tarvetta.

Joissakin valituissa asioissa on ihan hyväksi olla snobi.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Dan-D

  • Vieras
Vs: Jalkapallo
« Vastaus #50 : 23.11.10 - klo:10:57 »
yksilöurheilija on yksin vain kilpailutilanteessa

Usein myös treenatessaan.

Omat urheilukiinnostukseni/inhoni liittyvät siihen, että joistakin lajeista en vain pidä. Joukkuelajit kuuluvat tähän saraan melkoisen kattavasti paria poikkeusta mukaan lukematta. Yksilölajeistakin valtaosa, toki. Omassakin harrastushistoriassani on sekä yksilö- että joukkuelajeja.

Ei ole mitään tarvetta olla jokaisessa tilanteessa kotonaan, niin masokistiseen herrasmieheilyyn ei ole tarvetta.

Joissakin valituissa asioissa on ihan hyväksi olla snobi.

Toki niin yksilö- kuin joukkueurheilija voi olla täysin yksin tietyissä harjoitustilanteissa, kuten esim. lenkillä, punttisalilla tms.  Yleensä yksilöurheilijankin harjoittelussa on mukana seurakavereita / kilpakumppaneita / harjoitusvastustajia, ja valmentaja.

Jokainen järkevä ihminen valitsee tietysti mahdollisuuksien rajoissa itse tilanteet, joihin päättää itsensä ajaa.  Herrasmiehen käsitteeseen liittyy kuitenkin mielestäni olennaisesti tilannetaju ja kyky toimia tyylikkäästi myös niissä tilanteissa, joissa olo ei ole niin mieluisaa ja joihin joutuu yllättäen.

Elämä on täynnä makuasioita.  Kaikista ihmisistä, ilmiöistä tai asioista ei tarvitse kenenkään pitää, ja mielipiteensä voi kertoa mielestäni yleensä hyvin avoimesti.  On kuitenkin eri asia pitää tai olla pitämättä jostain, kuin olla snobi.  En itse asiassa keksi snobismille juuri mitään hyväksyttävää paikkaa, tilannetta tai yhteyttä.  Kyse on nyansseista, jotka ovat mielestäni tärkeitä.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Jalkapallo
« Vastaus #51 : 23.11.10 - klo:22:29 »
Tommi: kaunis propagandavideo.
get your kicks on route six six six

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Jalkapallo
« Vastaus #52 : 23.11.10 - klo:23:47 »
Tommi: kaunis propagandavideo.

Vaikka video ei täytäkään propagandan tunnusmerkkejä, yhdyn mielipiteeseesi videon kauneudesta.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Jalkapallo
« Vastaus #53 : 24.11.10 - klo:08:40 »
Onhan se täyttä FC TPS-propagandaa, mikä siis on täysin oikein!
get your kicks on route six six six

Kari Jurri

  • Vieras
Vs: Jalkapallo
« Vastaus #54 : 27.11.10 - klo:10:41 »
^ Toimii tuo pätkä Klubin miehellekin. :)

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Jalkapallo
« Vastaus #55 : 06.02.11 - klo:19:38 »
Tänä yönä tulossa ehkä yksi kaikkien aikojen jalkapallo-otteluista!

Perinteisen vahvaan puolustukseen ja juoksupeleihin nojaavan pallon ystäville tulossa melkoista herkkua.

Vastakkain ovat kaksi kaikkein aikojen suosikkiani.
Ex-puolustuspelaajan on lähes laitonta olla fanittamatta Steelersia.
Saman voisi sanoa myös Packersista.

Itse uskon että Packers tulee pystin viemään, mutta buranaa tulee kulumaan.
Packersin puolustus on lähes samalla tasolla Steelersin kanssa muutaman uskomattoman lahjakkaan tuki- ja linjamiehen ansiosta, mutta hyökkäys on huomattavasti monipuolisempi, ja pystynee aiheuttamaan riittävästi päänvaivaa Steelersin kivenkovalle puolustukselle.

Olutta tulee kulumaan, ja herääminen tule venähtämään...dramaattisesti.
There ain't no rest for the wicked...

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Jalkapallo
« Vastaus #56 : 06.02.11 - klo:20:22 »
Tänä yönä tulossa ehkä yksi kaikkien aikojen jalkapallo-otteluista!

Käsirakko on niitä harvoja joukkuepelejä, joita edes joskus (lue: kerran vuodessa) seuraan.

Nimiherja sikseen - molemmat valtajalkapallot ovat kuitenkin lähtöisin samasta pelijuuresta.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Jalkapallo
« Vastaus #57 : 07.02.11 - klo:21:46 »
Sitä saatiin mitä odotettiin!
Kova peli, ja tiukille meni.

Clay Mathews ei loistanut ihan niin kuin toivoin, mutta numerot ratkaisevat.

Go Packers!
There ain't no rest for the wicked...

William

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Vs: Mitä tyylikästä tai kaunista näit tänään?
« Vastaus #58 : 24.04.12 - klo:23:57 »
Tulin tsekkaamaan josko ivyman olisi jo ehtinyt tulla heittämään topiciin Chelskin logon, mutta siellä on vissiin korkki sitten narahtanut ihan kunnolla.. ;)

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tyylikästä tai kaunista näit tänään?
« Vastaus #59 : 25.04.12 - klo:00:00 »
Hemmetti en enää kehtaa kun tuli tuo kommenttikin jo. Kieltämättä oli sen verran raastava matsi että Jallulla tuli lotrattua.

C H E L S E A onko maailmassa mitääääääääään kauniimpaa?

ZIGGER ZAGGER
get your kicks on route six six six