Kirjoittaja Aihe: Pelkistetyt farkut?  (Luettu 224754 kertaa)

Cavendish-Bentinck

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 173
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #30 : 04.07.10 - klo:18:07 »
Tämä kuulostaa oudolta. Itse asiassa olen kyllä nähnyt monilla ihmisillä muuten siistit farkut polvesta puhki enkä käsitä, kuinka joku saa farkut polvesta puhki, ellei sitten oikeasti työskentele ne jalassa kaivoksessa tai vastaavaa. Itse en saa farkkuihin normaalilla käytöllä ainakaan muutamassa vuodessa reikiä mihinkään mutta sen sijaan lahkeen suut rispaantuvat poikkeuksetta rikki varsin nopeasti (kääntämättömissä lahkeissa).
En minäkään tiedä mistä se johtuu mutta näin vain käy. Ja se on aina nimenomaan oikea polvi. Mielestäni vasemman polven kohdalta kangas ei ole juuri edes ohentunut kun oikea on kulunnut puhki. Toki itselläkin kuluu lahkeista usein farkut, varsinkin jos ne on hiemankaan liian pitkät. Mutta itsäni se asia ei häiritse niin pahasti vaan leikkaan vaan sitten tiettyyn rajaan saakka niitä hapsuja pois ja jossain vaiheessa siirtyvät sitten remontti vaatteiksi.

Kuullostaa kyllä todella epäsymmetriseltä askeltamiselta. Ilmeisesti kuitenkaan ei ole kyse mistään selkeästä skolioosista/eripituisista jaloista tms.

Cavendish-Bentinck

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 173
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #31 : 04.07.10 - klo:18:13 »

Itselläni lahkeiden suut tarvitsisivat vahvistusta. Kiitos vinkistä Arska. Toinen paikka josta farkut kuluvat puhki on haaroista, mutta se nyt joutuu rasitukseen kävellessä, pyöräillessä, istuessa ylivoimaisesti eniten, joten sille ei voi mitään. (ellei sitten ns. "rähinäfarkkuja" paikkaa haaroista) Kolmas kulumisen paikka on tietty taskunsuut ja tätä olen koittanut torjua pitämällä avaimeni "nahkakukkarossa". Kaikki H&M farkutkin ovat kestäneet minulla kuitenkin vähintään 2 vuotta. Minusta etenkin halpamyymälöissä on tärkeää tarkistaa meteriaalin ja samojen laatu ennen ostamista. Kaikki yksilöt eivät vaan ole aina niin tasalaatuisen onnistuneita.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #32 : 04.07.10 - klo:18:38 »
Kuullostaa kyllä todella epäsymmetriseltä askeltamiselta. Ilmeisesti kuitenkaan ei ole kyse mistään selkeästä skolioosista/eripituisista jaloista tms.

Kunnon skolioosi: housuista kuluu oikea polvi puhki.
Suositellaan täysraittiutta.

Cavendish-Bentinck

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 173
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #33 : 04.07.10 - klo:18:45 »
Kuullostaa kyllä todella epäsymmetriseltä askeltamiselta. Ilmeisesti kuitenkaan ei ole kyse mistään selkeästä skolioosista/eripituisista jaloista tms.

Kunnon skolioosi: housuista kuluu oikea polvi puhki.

Eikö tukirangan epäsymmetria vaikuta askellukseen? Epäsymmetriana siis.

jh0

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #34 : 04.07.10 - klo:20:35 »

Itselläni lahkeiden suut tarvitsisivat vahvistusta. Kiitos vinkistä Arska. Toinen paikka josta farkut kuluvat puhki on haaroista, mutta se nyt joutuu rasitukseen kävellessä, pyöräillessä, istuessa ylivoimaisesti eniten, joten sille ei voi mitään. (ellei sitten ns. "rähinäfarkkuja" paikkaa haaroista) Kolmas kulumisen paikka on tietty taskunsuut ja tätä olen koittanut torjua pitämällä avaimeni "nahkakukkarossa". Kaikki H&M farkutkin ovat kestäneet minulla kuitenkin vähintään 2 vuotta. Minusta etenkin halpamyymälöissä on tärkeää tarkistaa meteriaalin ja samojen laatu ennen ostamista. Kaikki yksilöt eivät vaan ole aina niin tasalaatuisen onnistuneita.


Avainkukkaro suojaa täälläkin farkkujen taskuja. Kyseessä taitaa olla ensimmäinen Keikarista omaksumani niksi.

Lahkeiden suita on näppärä korjailla ompelukoneella. Harmaa lanka ei näy lahkeesta mihinkään ja purkautumisen voi pysäyttää alle asetettavalla tukikankaalla (pyöräilevällä lahkeet kuluvat muualtakin kuin kantin seudulta, ellei suosi pillejä.) Muut paikkailut siirtävät sitten farkkuja kakkos- ja kolmoskastiin. Paikatut farkut tosin lienevät edustavammat kuin monen jalassa esiintyvät seulaksi ajetut ja korjaamattomat.

Mainittu sisälahkeen purkautuminenkin ilmenee suhteellisen näkymättömällä kohdalla, joten paikkaus ei ajoissa tehtynä varmaan tuhoa pöksyjen ulkonäköä lopullisesti. Itse kävelen jalat erillään, mutta istun hartaasti luiden päällä, sillä farkut kuluvat haarojen asemesta peräsimestä.


Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #35 : 04.07.10 - klo:22:45 »
^ En minä tiedä Turo Tailorista mitään. Tiedän vain, että tämä armoitettu valmistaja ei ole Villen suurimpia suosikkeja. Saman taitaa tietää Calle.
Nuo farkut mielestäni vastasivat aika hyvin Villen kuvausta siitä millaisia hän hakee, eli ei tikkausta takataskusssa, ei suuria logoja, ei eskoottista lumipesua eikä valmiita reikiä. Tietenkin se olisi aika lailla kohtalon ivaa jos Turon tuote, vielä Petrifunin liikkeesssä,  olisi se joka vastaa parhaiten Villen speksejä. 

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #36 : 04.07.10 - klo:22:48 »
Kuullostaa kyllä todella epäsymmetriseltä askeltamiselta. Ilmeisesti kuitenkaan ei ole kyse mistään selkeästä skolioosista/eripituisista jaloista tms.
No skolioosikin löytyy, mutta ei tuo kyllä siitä johdu. Ilmeisesti vaan laskeudun maahan vaan usein tuon oikean polven varaan, farkut kun on työhousut ja niillä saattaa oikeasti siellä maassa kaikkea touhuta. Ilmeisesti vaan tykkään korposta :)
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Cavendish-Bentinck

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 173
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #37 : 04.07.10 - klo:23:52 »
Kuullostaa kyllä todella epäsymmetriseltä askeltamiselta. Ilmeisesti kuitenkaan ei ole kyse mistään selkeästä skolioosista/eripituisista jaloista tms.
No skolioosikin löytyy, mutta ei tuo kyllä siitä johdu. Ilmeisesti vaan laskeudun maahan vaan usein tuon oikean polven varaan, farkut kun on työhousut ja niillä saattaa oikeasti siellä maassa kaikkea touhuta. Ilmeisesti vaan tykkään korposta :)

Niin no jos farkuissa tekee ihan oikeaa duunia, niin kyllähän ne sitten puhki saa :).

dera

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #38 : 05.07.10 - klo:02:45 »
Oma valintani on Levis 514. Istuva leikkaus, ja löytyy tummansinisenä plainina.

...ja hinta 25,95USD/pari + additional 10% off jos ostosten summa ylittää 100USD.

Suomessa halvimmat vastaavat taisin nähdä jossain 79EUR/pari tarjouksessa. Joku meitä ryöstää...

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #39 : 05.07.10 - klo:09:40 »
Kuullostaa kyllä todella epäsymmetriseltä askeltamiselta. Ilmeisesti kuitenkaan ei ole kyse mistään selkeästä skolioosista/eripituisista jaloista tms.
No skolioosikin löytyy, mutta ei tuo kyllä siitä johdu. Ilmeisesti vaan laskeudun maahan vaan usein tuon oikean polven varaan, farkut kun on työhousut ja niillä saattaa oikeasti siellä maassa kaikkea touhuta. Ilmeisesti vaan tykkään korposta :)

Niin no jos farkuissa tekee ihan oikeaa duunia, niin kyllähän ne sitten puhki saa :).
No ei varsinaista työtä, mutta kotona kaiken moista askaretta, itsellä ilmeisesti taipumut laskea se paino oikean polven varaan ja varmaan jotenkin huonolla tavalla vielä. Ei varmaan tarvi tehdä tämä kuin muutaman kerran karkealle betonilattialle niin farkku on jo puhki kulunut :) No kyllä ne itsellä pari vuotta yleensä kestävät kovaakin käyttöä, mutta siitä polvesta ekan kerran tikit sitten pettävät.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

SamiP

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 79
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #40 : 05.07.10 - klo:15:53 »
[Omassa käytössäni ovat crockerin perus kapeat farkut toiminut (mod 310 niissä lukee). Yksivärisiä, kangas on tosin hieman ohutta, mutta minua 1 tai 2 % elastaani ja sen tuoma mukavuus ei häiritse. Hintaa on vähän väristä riippuen 40-60 € eli ei mikään paha hinta, varsinkin kun ensimmäinen 3 v. sitten ostettu pari on edelleen käyttökelpoinen.

Olin juuri tulossa säikeeseen kertomaan omia positiivisia kokemuksiani ko. merkistä. Mielestäni hyvät perusfarkut sopuhintaan, samaan syssyyn on myös tilitettävä JC:n asiakaspalvelusta, yhtään vähättelemättä aivan loistavaa. Kerrankin ei tarvinnut kuin kävellä liikkeeseen, sanoa preferenssit ja myyjä löi eteen sellaisen kasan sovitettavaa että oksat pois.

Crockerin kulutuskestävyyttä olen ehkä väärä henkilö arvioimaan, sen verran harvoin tulee farkkuja käytettyä.

Itse en ole oikein tyytyväinen Crockerin kestävyyteen. Oma työni on housuille kohtuu paljon kuluttavaa työtä(lattialla istumista ja pyörimistä), joten viime syksynä ostetut farkut menivät parisen viikkoa sitten puhki niin haarovälistä kuin takapuolesta. Ja farkkuja on kuitenkin omassa kierrossani useampi kappale. Itse olen ollut tyytyväinen Dieselin farkkuihin, mutta ne taas eivät mene tämän keskustelun vaatimuksiin. Vaikkakin heiltäkin löytyy silloin tällöin hyvin pienellä kulutuksella oleva malli.

JC on todellakin farkkujen ostamiseen loistava paikka. Ei ole kertaakaan asiakaspalveluun tarvinnut pettyä ja aina on tullut järkyttävä nippu malleja sovitettavaksi, niillä vaatimuksilla mitä olen halunnut.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #41 : 05.07.10 - klo:18:01 »
Iso kiitos H&M:n Sliq-mallia suositelleille. Kassissa on nyt etsimäni pelkistetyt perusfarkut hintaan 9,95. Halpa on niin kaunista!

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #42 : 05.07.10 - klo:18:17 »
Tässä ketjussa kun on puhuttu pelkistetyistä perusfarkuista, niin kertokaapa, mitä sillä oikeastaan tarkoitatte. Omassa mielessäni yhdistän tuollaisen ilmauksen raakadenimfarkkuihin mutta ilmeisesti täällä mainitut tuotteet ovat yleensä jotakin vaaleampaa sorttia. Eikö vaaleus kuitenkin tarkoita, että farkkuja on jotenkin käsitelty? Vai olenko nyt ymmärtänyt jotakin väärin? Olen jotenkin kuvitellut, että kaikki värjätty denim on sellaista paksua tönkköä ellei sitä ole jotenkin "pesty" ohuemmaksi, jolloin tummat värit myös haalistuvat.
Suositellaan täysraittiutta.

Illotus

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #43 : 07.07.10 - klo:00:06 »
Itse olen viime aikoina tyytynyt ostamaan simppeleitä farkkuja Ebaylta. 501:t jenkeistä/briteistä eivät kauheasti kustanna ja niistä on jenkeistä ihan shrink to fit -malleja tarjolla ja myös näitä kerran pestyjä. Raakadenim on muuten mukavaa, mutta saa olla varovainen, ettei sinistä tuoreeltaan paitoja yms. Sikäli nuo kerran pestyt ovat näppärämpiä.

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #44 : 12.07.10 - klo:12:43 »
täältä
Oikeasti, kannattaa odottaa tuote kotiin, ennen kuin levittää tietoa yhtään mihinkään.

Eli siis mystinen tussitahra chinoissani, jonka pesemisestä selitin toisaalla, oli Make Your Own Jeansin tehtaan (Oliveo-brändi) jäljiltä. Tussitahra ei voinut olla mistään muualta peräisin, sillä housut oli erillispakattu muovipusseihin ja tahra oli sellaisessa kohdassa, jota ei ulkoapäin nähnyt. Oli siis aivan varmaa, että tahra oli tullut kyseisen firman linjalla.

Valitin tietenkin tahrasta asiakaspalveluun, jossa ensimmäinen keino palvella asiakasta oli kiistää mahdollisuus siitä, että tahra olisi syntynyt heillä, koska siellä on ensiluokkainen laadunvalvonta. Asiakaspalvelussa myös päätettiin ehdottaa syylliseksi kuljetusfirmaa.

Vastattuani heille, ettei tahran alkuperä voi olla mikään muu kuin heidän tehtaansa, eikä tahran alkuperä minua edes kiinnosta, sillä he olivat valinneet kuriirin, suostui kyseinen firma antamaan hyvitykseksi 4,90 taalan arvoisen alennuksen seuraavaan tilaukseen, jota saavat kyllä odotella maailman tappiin asti.

Tuotteiden laatukaan ei juuri halpahallikamasta eroa. Mitat toki olivat housuissa ihan kohdallaan, mutta esimerkiksi nappien lävet on viimeistelty noin tusinalla - joskin käsin tehdyllä - pistolla, mikä on lähinnä säälittävää.

Onneksi tahra siis lähti pois pesemällä, mutta tällainen surkea palvelu pilaa ihan syystä kyseisen yrityksen maineen. En siis voi suositella sitä yhtään kenellekään. Pitäkää näppinne erossa Make Your Own Yeans (http://www.makeyourownjeans.com/) yrityksestä.

(In English: In my experience, Make Your Own Jeans' customer service sucks and if something fails, they won't take responsibility of it. They'll blame others. Stay away!)